Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panowie pomocy - Potrzebny schemat chyba prostej automatyki

16 Cze 2014 22:29 1659 7
  • Poziom 9  
    Panowie nie ukrywam ale jestem zielony w tym temacie.
    Mam trzy maszyny ze stykiem NO, trzy klapy 230V i wentylator 230V , muszę wysterować to tak żeby po załączeniu styku NO w obojętnie której maszynie otworzyła się jej klapa i załączył wentylator.
    Proszę pomóżcie jak to zrobić ewentualnie proszę o schemat.
  • Poziom 11  
    Potrzebujesz dodatkowo 3 przekaźniki z min. 2 parami zestyków, lub do załączenia wentylatora możesz wykorzystać (jeśli występują) wolne styki dodatkowe od styczników/przekaźników klap

Zasilanie dobierz takie, jakie u ciebie występuje

Schemat samego sterowania

• Poziom 9  
    Wiec wszystko ma być sterowane z tej samej fazy jak rozumiem i mam wykorzystać albo 3 przekaźniki z dodatkowymi stykami lub 6 przekaźników.Dziś dowiedziałem się że zanim klapa się otworzy to wentylator musi odczekać jeszcze jakieś 3 do 5 sekund. Wiec zrobię sterowanie według waszego pomysłu tylko jak opóźnić start wentylatora? No i jeszcze taka mała sprawa czy można tam wstawić gdzieś po dwie lampki na każdą maszynę, zielona jak jest wszystko ok i czerwona jak układ jest aktywny. Jeśli to problem i większy koszt to nie będę montował lampek.
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    Do wentylatora zastosuj czasówkę z opóźnionym załączeniem, co do lampek to zielone podepnij pod zasilanie przycisków (będzie wiadomo że cały układ dostaje zasilanie) a czerwone pod wyjście zasilania klapy.
  • Poziom 9