Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros - Sygnał czujnika wału

szyniu 16 Jun 2014 22:48 3984 7
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Mercedes Actros MPI
    Pojawił się problem z odpaleniem po naprawie skrzyni i wymianie sprzęgła,było także toczone koło zamachowe.
    Diagnostyka wskazywała na czujnik wałka rozrządu (czujnik wałka rozrządu niepoprawny sygnał) ale po wyciągnięciu czujnika wału autko zaczęło odpalać.
    Jak sądzę problem jest z błędną synchronizacja , do momentu remontu skrzyni wszystko było ok.
    I tu moje pytanie
    Czy jest możliwe złe zamontowanie koła zamachowego
    Czy występują różne rodzaje kół zamachowych chodzi mi o wycięcia i ich położenie na kole (może na regeneracji się pomylili i dali jakieś inne)
    Czy może jakaś inna przyczyna takiego zachowania

    Dodam ze nie ma błędów stałych na silniku i sygnał prędkości z czujnika na wale jest ale silnik po dłuższym kręceniu złapie i zaraz po tym gaśnie (gdy są założone obydwa czujniki ), koło zamachowe czyste, pozostałe elementy też.
    Auto zapala tylko na czujniku wałka nie odpali na czujniku wału.
    Biorę pod uwagę wszystkie możliwości nie widziałem jak to było składane,
  • #2
    saron22
    Trucks specialist
    Nie pamiętam teraz czy to w Actrosie czy w Scani była możliwość złego założenia koła zamachowego. Problem polegał na tym, że pomimo, że jest kołek ustalający to można go było "wcisnąć" dokręcając śruby. Coś mi świta, że to właśnie był Actros ale jeśli ktoś wie na 100% to niech mnie poprawi.

    Druga sprawa to jeżeli koło było wyciągane to pierwsze co do sprawdzenia to sam czujnik wału. Można go uszkodzić podczas zakładania koła i sprzęgła. Druga myśl jaka mi przychodzi do głowy to uszkodzone koło zamachowe. Konkretnie chodzi mi o wyłupane bądź wyłamane te wycięcia na kole. Miałem kiedyś taki przypadek w MP2.
  • #3
    szyniu
    Level 20  
    Koło jest sprawdzone obracałem i patrzyłem przez wizjer. OK
    Czujnik jest taki sam jak wałka zmieniałem miejscami i taki sam objaw, więc czujnik OK
    Problem pojawił się po wymianie sprzęgła i regeneracji koła więc dlatego się zastanawiam czy aby ktoś czegoś nie zawalił.
  • #4
    saron22
    Trucks specialist
    Ale tego czy jest poprawnie założone przez wizjer nie sprawdzisz.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    bodek434 wrote:
    Kołek ustalający przy błędnym założeniu koła można zgnieść. Uszkodzeniu ulega wtedy koło zamachowe, rozgniata piastę koła i leci olej silnikowy do sprzęgła

    Widziałem na własne oczy. Wystarczy brak myślenia w czasie roboty i mocny "pneumat" żeby koło w Actrosie równo siadło.
  • #7
    szyniu
    Level 20  
    Dziś sprawa wstrzymana jutro skrzynia ponownie zostanie zdemontowana,i się okaże co jest grane.
  • #8
    szyniu
    Level 20  
    Problem rozwiązany, źle założone koło zamachowe pomylone otwory kołka z otworem do ściągania koła, po przełożeniu autko pali na zęba.