Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega 2.0 16V 95r. - Opel Omega X20XEV dusi się przy 4 tys. obr

osliczka 16 Jun 2014 23:31 6069 12
  • #1
    osliczka
    Level 14  
    Mam spory problem z diagnozą usterki w Omedze B 95.r
    Silnik X20XEV. Auto odpala bez problemu, jedzie też w miarę ok
    o ile nie dociśnie się pedału gazu za mocno.
    Wciskając gaz bardzo delikatnie można przekroczyć magiczne 4 tys. obr.
    Wystarczy wcisnąć gaz delikatnie mocniej żeby przy 4 tys. samochód zaczął się dusić i hamować.
    Wymieniony został czujnik położenia wałka rozrządu na nowy oryginalny Siemensa.
    Bez poprawy. Wymieniony został też potencjometr przepustnicy i przepływomierz.
    Bez zmian. Paramtetry z Techa wydają się raczej ok:
    -temperatura silnika ok
    -temperatura powietrza wlotowego ok
    -przepływomierz na jałowym biegu 12 kg/h przy maks. obrotach sięga 450 kg/h ale chwilowo
    -przepustnica 0,45V bez gazu i 4.65V przy pedale w podłodze
    -obroty z czujnika wału podaje prawidłowo
    inne parametry też chyba ok, może ktoś jeszcze podpowie na co można zwrócić uwagę
    i jak interpretować odczyty czujnika spalania stukowego bo te wartości skaczą chwilowo do 9 ale rozumiem, że to skutek tej odcinki przy 4 tys.obr?
    Czy ten czujnik ulega w ogóle awarii?
    Co może być nie tak, auto ciągnie z dołu w miarę ok i nagle przy tych 4 tys. zaczyna szarpać i następuje jakby odcięcie paliwa albo zapłonu. Check przy tym się nie zapala, błędów w pamięci nie ma żadnych. Świece sprawdzone, przewody też niedawno zmieniane, nie widać przebić. Ciśnienie na listwie paliwowej przed wtryskami 2,8 bara.
  • #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Zobacz co się dzieje z ciśnieniem paliwa przy tych 4 tyś,bo te 2,8 bara to takie minimum.
  • #3
    osliczka
    Level 14  
    nic się nie dzieje, dalej jest na niezmienionym poziomie,
    piszę oczywiście o sprawdzaniu przy przegazówce na postoju,
    podczas jazdy nie mam na tyle długiego węża żeby wyprowadzić manometr do kabiny lub na szybę, a zdejmowanie maski nie uśmiecha misę zbytnio, hamownią też nie dysponuję ;)
  • #4
    dafit906
    Level 27  
    to sobie węża przedłuż. Gaz jest ?
  • #5
    osliczka
    Level 14  
    nie ma LPG z tym samochodzie
  • #6
    autoas
    Level 42  
    Odłącz i sprawdź lub podmienić przepływomierz...
  • #7
    ciekawski1234
    Level 1  
    sprawz czy nie łapie fałszwego powietrza i sprawdz egr
  • #8
    dafit906
    Level 27  
    cisnienie paliwa, zlej jakosci paliwo, wysłużone wtryskiwacze benzynowe, przepływomierz - nic więcej w tym samochodzie nie ma.
  • #9
    kiko_tychy
    Level 15  
    Ja bym się przyjrzał czujnikom wału i wałka oraz ich przewodom bo z nimi czasami czary mary się dzieje.
  • #11
    Abada37
    Level 15  
    Ciśnienie to jedno jest jeszcze wydatek litry na minute
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Abada37 wrote:
    Ciśnienie to jedno jest jeszcze wydatek litry na minute


    Kolego to jest logiczne że jak wydajność jest marna to i ciśnienie spada .
  • #13
    osliczka
    Level 14  
    winnym okazał się regulator ciśnienia paliwa