Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 480 - Ślizgające sprzęgło

17 Cze 2014 10:38 3738 7
  • Poziom 8  
    Witam, mam następujący problem ze sprzęgłem w TGA. Przy 7/8 biegu przy niskich obrotach przy nagłym dodaniu gazu zdarzy się że sprzęgło zaczyna ślizgać. Czasami nie ma różnicy czy samochód doładowany czy pusty. Sprzęgło łapie wysoko, na samej górze. Co może być przyczyną? Man po wymianie sprzęgła jakies 80 tys temu. Problem pojawił się po wymianie wtryskiwaczy CR, samochód nie przybrał na mocy.
  • Poziom 15  
    Jak kiepski kierowca to sprzęgło 80 tyś może wytrzymać i do wymiany,sprawdż czy wysprzęglik cofa się do końca,czy nie jest zaolejone.Wprawny mechanik dojrzy przez wziernik czy docisk ma jeszcze luz pozwalający z odpowiednim dociskiem ściskać tarczę lecz jeśli tego luzu nie będzie sprzęgło do wymiany.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    maher440 napisał:
    Jak kiepski kierowca to sprzęgło 80 tyś może wytrzymać i do wymiany

    Jak kiepski kierowca to zamorduje sprzęgło na trasie Gdańsk - Konin więc te 80 tys to już baaaardzo długi przebieg.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Rekord sprzegła Volvo FH 17000mm!!!
    Tak. 17metrow i.... po sprzegle. :D
    Nie ma zasady. Jak się jeździ tak się ma! Kierowcy nie zdradzę, bo szef powiesi go za jaja!
  • Poziom 8  
    Czy takie objawy mogłyby występować przy zapowietrzonym sprzęgle lub czy mogło się rozkalibrować?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Jeśli jest to man z manualną skrzynia,z tradycyjnym wysprzęglikiem tak jak w większości tego typu konstrukcji to ślizgające się sprzęgło może być spowodowane następującymi usterkami:zużyta tarcza sprzęgła(grubość tarczy zmniejsza się na skutek ścierania się okładziny),rozhartowana sprężyna słoneczka np.przez doprowadzenie sprzęgła do wysokiej temperatury(nieumiejętny wyjazd z trudnego terenu),pęknięcie sprężyny słoneczka,zatarcie się łożyska wyciskowego na tulei prowadzącej,zatarcie się widełek na wałku,zatarty wysprzęglik który nie cofa się do właściwego położenia,zatarta pompka pod pedałem sprzęgła.Generalnie przy zapowietrzonym sprzęgle problem był by z włożeniem biegu lub jego zmianą,natomiast kalibracja przy takim układzie nie występuje ponieważ układ jest tak skonstruowany,że sam dopasowywuje się do zużycia sprzęgła.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    maher440 napisał:
    natomiast kalibracja przy takim układzie nie występuje


    Jak to kalibracja nie występuje?? W TGA z manualną skrzynią biegów kalibrację robi się za pomocna MAN CAT's
  • Poziom 8  
    Zamykam temat. Problem rozwiązany