Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1108 usuniecie immobilizera

20 Kwi 2005 12:35 48582 31
  • Poziom 10  
    Mam problem z immobilizerem i chcę go całkowicie usunąć z samochodu jeżeli ktoś wie niech mi napisze na e-mail pawelkisielewski(malpa)gazeta.pl
  • Poziom 24  
    Skad pewnosc ze to immobilser ?
    Co konkretnie sie dzieje ?
    W seicento usuniecie immo jest bardzo proste ale to chyba nie o to chodzi . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    wiem bo na diagnostyce komputerowej wykazalo a wymiana to koszt okolo 700zł a odpalam go awaryjnie reszta jest w porzadku przy wypadku zwarcie poszlo na immobilizer
  • Poziom 16  
    Usunięcie centralki immobilizera jest może i proste. Ale silnik nadal bedziesz musiał odpalać awaryjnie bo w centralce zapłonu pozostanie informacja że przed odpaleniem musi dostać prawidłowy kod z immobilizera. Jeśli chcesz pozbyć sie immobilizera powinieneś wyczyścić kompa zapłonu z tego wpisu, albo kupić nową czystą centralkę i przed pierwszym uruchomieniem silnika na niej zdemontowac immobilizera. Ale tańszym rozwiązaniem bedzie chyba kupienie na giełdzie modułu immobilizera.
  • Poziom 10  
    no dobrze jezeli decyduje sie na kupno lub wyczyszczenie centralki wtryskowej to co zrobic zeby centralke immobilizera odlaczyc bo chyba nie chodzi o to zeby ja tylko wypiac z instalacji
  • Poziom 14  
    witam, ja też chciałbym sie przyłączyć i prosić o informację jak usunąć immobiliser w fiacie Punto 2 (code2)
  • Poziom 10  
    witam cie Remku mam nadzieje ze nam ktos pomoze mamy ten sam code2 wiec jedno piasanie a sprawa jest kiepska bylem u kilku elektrykow-magikow i zadne nie potrafil pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    dzięki elektrit za pocieszenie ale gdzie??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    to niedaleko daj jakiś bliższy namiar, na tego człowieka na PW, a będę wdzięczny
  • Poziom 10  
    no dobrze elektrit jezeli w seicento to jest proste to czemu nikt tego nie chce mi napisac jezeli wiesz to napisz dzieki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    niestety nie jak bys mogl szerzej opisac
  • Poziom 13  
    Immo jest wpisane w procesorze Motorolla F1.Aby go usunąć trzeba mieć odpowiedni programator ,wiedzieć jak podłączyć go do procesora.I jeszcze jedno trzeba wiedzieć które komórki zmienić w mapie pamięci.Wydaje mi się że domowym sposobem tego nie zrobisz?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    a czy nie ma możliwości odcięcia bądź zmostkowania jakichś przewodów, tak by wszystko działało bez programowania motorolii??.
  • Poziom 19  
    Witam Cie Pawle pytasz o rozblokowanie centralki silnika
    i chciałbyś to jakoś usunąć Prosiłbym abyś podał dokładnie
    numer sterownika (numer zaczyna się na IAW ) jak to bedę wiedział
    to postaram się pomóc

    Dodano po 26 [minuty]:

    niezaleznie od rodzaju sterownika IAW16 czy IAW4AF lub IAW04 program w nich zawarty jest tak skonstruowany że za każdym razem wyłączenia zasilania potrzebuje potwierdzenia kodu czyli brakującego programu (w tym przypadku prawidłowego kodu) aby dalej wysterować wtryskiwacz i itp elementy. Wprowadzając nogą prawidłowy 5-cio cyfrowy kod awaryjny zezwalasz na dalszą pracę procka ale samochód pracuje w trybie awaryjnym miga kontrolka wtrysku

    Dodano po 6 [minuty]:

    co do procesora motoroli w sterowniku IAW16 to jest to dokładnie 68HC11F1 w obudowie PLCC68
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    witam MarioRz a gdzie moge znalesc numer sterownika?? na komputerze?? czy immo myslalem tez kupic na szrocie wiazke od sc bez immo czy warto w to inwestowac czy cos to da??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    na sterowniku jest naklejka z niej przepisz
  • Poziom 10  
    jak tylko bede mogl to jeszcze dzis podam

    ale mysle ze to iaw16
  • Poziom 11  
    witam,
    jesli jest ktos chetny kto pomoglby wyczyscic immobilizer z komputerka prosze o kontakt kprzyby(malpa)poczta.internetdsl.pl. Mieszkam w Warszawie. Moge podjechac lub wyslac komputer poczta. Chetnie poradzilbym sie jak odpalic auto awaryjnie. Rozkodowalem prawdopodobnie kluczyk i auto przyrasta mi do gleby na parkingu pod supermarketem. Prosze o pomoc! Wynagrodze $$ chetnych.
    pozdrawiam
    KMLP
  • Poziom 13  
    Mam pytanko do MarioRz albo do kogoś na forum kto wie i zechce się podzielić wiedzą.
    Od razu przyznaje się że nie znam budowy mikrokontrolerów motorollli.
    Ale mam ogólną wiedze na temat mikrokontrolerów a wszczegulności w programowaniu układów ATmega (które niestety nie są stosowane raczej w sterownikach samochodowych).
    Czy ten kod IMMO jest zapisany w pamięci Flesh(softu sterownika w co osobiście wątpie) czy e-eprom (jeżeli motorola go posiada wbudowanego w co zakładam)
    Drugie moje pytanie które to rejestry (rozumie że dla każdego typu sterownika mogą być inne). może ma ktoś jakiś wykaz np. sterownik nr rejestru(w co osobiście wątpie że chciałby się tymi informacjami podzielić są one za bardzo cenne)
    Trzecie moje pytanie to jaką wartość (np. 0x00 lub 0xFF) wpisujemy w te rejestry żeby sterownik był tak zwany (nie wiem czy to dobrze nazwę) "zerowym" czyli przystosowany do samodzielnego zaprogramowania się do kodu kluczyka przy pierwszym podłączeniu do autka.

    Przepraszam z góry za to że się tak rozpisałem i może niektóre z tych pytań nie są związane z tym postem, ale sądze że odpowiedzi na te pytania wielu mogły by pomóc i naprowadzić ich na odpowiedni tor myślenia.
  • Poziom 38  
    Myślę że sprawy rozkodowywania dot. immobilizerów trzeba pozostawić fachowcom. Jeżeli podamy przepisy na ogólnodostepnym forum , to podszkolimy " fachowców " od kradzieży aut i wielu na tym żle wyjdzie.....Immo stanowi podstawowe zabezpieczenie naszego pojazdu - o tym trzeba pamiętać.
  • Poziom 13  
    Fachowcy od kradzieży aut to się nie szkolą na forum dyskusyjnym

    no może jakiś ułamek początkujący zerknie.

    Mnie bardziej boli to że za uszkodzony sterownik musiałem wybulić 1500zł z czym prawdopodobnie poradził bym sobie po kilku wskazówkach.
    Większość serwisów elektroniki samochodowej nie regeneruje sama sterowników tylko wysyła je do speców od tego, sami to mogą pogrzebać jedynie przez linie CAN co najwyżej.
  • Poziom 17  
    jakie 1500? najdroższa opcja jak mi sie wydaje to zakup nowego czystego sterownika silnika za 350-tyle kosztuje nówka.
  • Poziom 13  
    Tak ale modele przed 2003r ja niestety załapałem się już na model z wbudowanym IMO w serwisie fiata nowy około 2500zł + koszt montażu