Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radiomagnetofon CONDOR - problem z paskiem...

20 Kwi 2005 13:12 3755 11
  • Poziom 19  
    Chyba mam problem z paskiem napędzającym silniczek ten od przewijania...oryginalny skruszał całkowicie i się rozleciał, więc trzeba było coś wykombinować...zakupiłem pasek mniej więcej taki jak powinien być co do długości, ale na pewno cieńszy niż był oryginał i teraz mam problem z autostopem. Chyba to jest spowodowane własnie tym...a mianowicie po właczeniu przewijania czy tez odtwarzania wszystko ładnie startuje, ale rozłącza auto stop po kilku sekundach...czy coś kombinować czy poszukać innego paseczka ? A może ktoś wie jakich rozmiarów powinien być oryginalny pasek ? Może ktoś ma serwisówkę i może spojrzeć lub jeszcze lepiej podesłać skan ?
  • Poziom 37  
    Podstawowa sprawa: czy po włączeniu przewijania taśma jest przewijana? Jeśli się kręci, choćby powoli, z oporami i wtedy AUTO-STOP zatrzymuje- to- nie wina paska.
    Jeśli taśma jest w ruchu, to masz padnięty czujnik A-STOP. Zależnie od wersji CONDORA są to szczotki pod talerzykiem dowijania lub zespół fotodiod, gdzie "wiatraczek" zamontowany na liczniku przecina strumień światła. Wtedy łatwo sprawdzisz działanie układu: jeśli licznik stoi to i taśma będzie wyłączana.
  • Specjalista AGD
    a co to za sprzęt comdor a może condor polskiej produkcji jak tak to t są 2 wykonania mechanizmu 1 z wiatraczkiem na liczniku i dla dobrego działania musi być pasek i musi się obracać wiatraczek (on podaje impulsy na fotodiodę i 2 wykonanie licznik beż wiatraczka pod sprzęgłem dowijania są szczotki pobierające impulsy ze obracającego sprzęgła trzeba sprawdzić stan szczotek i stan impulsatora nigdy nie miałem uszkodzenia na płycie z elektroniką tak żeby wyłączał się autostop
  • Poziom 19  
    rozebrałem ten magnetofon i nie widzę ani żadnych szczotek pod talerzykiem ani też żadnego wiatraczka na liczniku i fotodiod...gdzie tego szukać ? może szukam nie tam gdzie trzeba ?
  • Poziom 37  
    Ustalmy- czy to jest CONDOR RM820S ?
  • Poziom 19  
    Tak...RM820S
  • Poziom 37  
    Szczotki, jeśli są, to pod talerzykiem dowijania a na jego spodzie metalowy komutator z powycinanymi polami; jeżeli tak było i tu jest usterka, to polega ona na zużyciu- wytarciu sie szczotek; mogło z nich nawet nic nie zostać. Od drugiej (tylnej) strony chasis mechanizmu są one podłączone przez dławiki i dalej na płytkę.
    Jeśli nie ma tam takiej konstrukcji, to trzeba się jej spodziewać w wykonaniu optycznym: pasek licznika napędza również tarczę z której wycięto 4 "półćwiartki". One to przecinają strumień światła z czerwonej LED i pełnią funkcję impulsatora- czujnika A-STOP. Tam jedyne co się psuło, to pasek.
  • Poziom 19  
    szczotek nie ma na bank...natomiast przy liczniku też nie widzę żadnego tależyka...jakaś dioda w pobliżu licznika jest, więc chyba jakiś dowcipniś zupkę sobie na tym talerzyku ugotował...bo go tam nie ma, więc chyba nici z naprawy tego cudeńka, prawda ?
  • Poziom 37  
    Możesz sprawdzić ogólnie działanie układu A-STOP zwierając podczas PLAY odbiornik na przeciwko tej diody- z częstotliwością kilka razy na sekundę np. pensetą. Jeśli reszta chodzi... -możesz wystrugać coś takiego.
  • Poziom 23  
    W tym sprzęcie to zero talerzyków itp.

    Z tego co pamiętam to w okolicy zespołu 2 silników napędowych powinieneś znaleść taki styk oparty na rolce z kilkoma 'garbami'. Obracająca się w/w rolka powoduje impulsowanie styku i opóźnienie wyłączenia A-S.
  • Poziom 37  
    ImPuLs napisał:
    W tym sprzęcie to zero talerzyków itp.
    Może gdzieś na gieldzie jeszcze dokupisz...