Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Accent - wyjątkowe szarpanie na benzynie

adambmk 18 Cze 2014 09:32 2328 10
  • #1 18 Cze 2014 09:32
    adambmk
    Poziom 8  

    Witam .. czytałem masę wątków ludzi, którym auto szarpie na benzynie a na gazie chodzi idealnie jednak nikt nie miał takich objawów jakie występują u mnie .. poniżej szczegółowy opis


    Posiadam Hyundai Accent 2000 rok, poj.1341 moc 63 KW z gazem sekwencyjnym .. od dłuższego czasu auto zapala za 2-3 razem (max 5% prób uruchomienia silnika kończy się zapaleniem za pierwszym razem) .. silnik jak już uda się za 2-3 razem uruchomić, to później uruchamia się zawsze od strzału bez problemu aż do kolejnego kilkugodzinnego postoju .. zimny silnik po uruchomieniu, na wolnych obrotach działa prawidłowo, natomiast przy próbie dodania gazu dławi się i nie potrafi wejść na obroty .. trzeba dodawać gazu baaaardzo powoli żeby się nie zdławił .. jak silnik nabierze obrotów to w zakresie od 2 tyś w górę działa w miarę prawidłowo tj. nie dławi się przy normalnym dodawaniu gazu ale jak dodamy gazu bardzo szybko to czuć dławienie na samym początku .. z każdą sekundą silnik działa lepiej, jednak cały czas szarpie w początkowej fazie dodawania gazu .. cała wyżej opisana sytuacja dotyczy silnika bez obciążenia (na postoju) .. sytuacja w jeździe różni się tym od postoju, że w jeździe szarpanie czuć wyraźnie podczas całego momentu dodawania gazu i przyspieszania .. na początku szarpie bardzo mocno a z każdą setką metrów szarpanie ustępuje ale nigdy do końca .. na rozgrzanym silniku pasażer nie będzie czuł szarpania jak mu nie powiem o problemie ale kierujący wyraźnie czuje delikatne szarpnięcia .. utrzymanie obrotów silnika w trasie odbywa się bez szarpania .. szarpanie i dławienie pojawia się w jeździe tylko przy zwiększaniu obrotów w całym zakresie obojętnie czy przy ciepłym czy zimnym silniku oraz na postoju tylko w pierwszej fazie dodawania gazu .. po przełączeniu się na gaz, problem znika a silnik chodzi jak nowy i obojętnie czy przełączymy silnik na gaz jak jest rozgrzany, czy zimny .. rano po uruchomieniu silnika muszę poczekać aż temp. cieczy chłodzącej osiągnie 30 stopni i silnik przełączy się na gaz .. wtedy po przełączeniu na gaz problem nie istnieje .. wtryskiwacze benzyny były czyszczone ultradźwiękami a podczas zabiegu okazało się, że zanieczyszczenia praktycznie w ogóle nie było .. problem po czyszczeniu nie ustąpił .. odłączałem również akumulator na kilka godzin aby ECU się zresetował bo przeczytałem gdzieś, że mapa gazowa może zakłócać mapę benzyny i komuś taki reset pomógł ale u mnie ta operacja nic nie dała .. na mój chłopski rozum, gdyby była nieszczelność w układzie benzyny, to podejrzewam silnik szarpałby również przy utrzymywaniu obrotów obojętnie czy na wolnych obrotach, czy na 2-3 tyś a tak jak wspominałem wcześniej szarpanie pojawia się tylko przy zwiększaniu obrotów

    Biorąc pod uwagę powyższe, podejrzewam uszkodzenie ECU.

    Może ktoś miał podobnie? Może jest ktoś na śląsku, z kim mógłbym się spotkać w celu podmiany ECU (max 30 min czasu - odwdzięczę się).

    Może jakieś inne pomysły?

    Cewki, kabli WN, świec itp nie wymieniałem bo na LPG problem nie istnieje, tak więc te elementy wg mnie powinny być sprawne. Pompa paliwa gdyby była walnięta to podejrzewam też byłyby inne objawy bo skoro przy utrzymywaniu obrotów silnik nie szarpie a pompa paliwa niezależnie od obrotów daje takie samo ciśnienie paliwa (wtryskiwacze odpowiadają za zmianę ilości wtryskiwanego paliwa) to wg mnie to też nie może być pompa .. podpinałem auto pod kompa i błędów żadnych nie ma natomiast zauważyłem, że wartości obrotów silnika i temperatury płynu chłodzącego dziwnie skaczą do wartości nierealnych np na wolnych obrotach pokazuje raz 600 obrotów by za sekundę pokazać 4 000 obrotów

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie sugestie.

    0 10
  • Fibaro
  • #2 18 Cze 2014 10:07
    diablo23248
    Poziom 25  

    Do sprawdzenia czujnik temperatury który podaje informacje do ECU. Oprócz tego sprawdziłbym czujnik położenia wałka oraz wiązkę silnik komputer. W szczególności wszystkie masy. Ewentualnie na próbę dołożyć porządną masę pomiędzy akumulator a silnik.

    0
  • #3 02 Lip 2014 14:53
    adambmk
    Poziom 8  

    czujnik temperatury sprawdziłem - sprawny

    czujnika położenia wału korbowego i wiązki jeszcze nie sprawdziłem z racji nagłego braku czasu

    oddam za jakiś czas auto do mechanika (na czas wakacji) i zobaczymy co wyduma .. ok 11 sierpnia powinienem się dowiedzieć .. dam znać

    0
  • #4 21 Lis 2014 15:04
    adambmk
    Poziom 8  

    so .. mechanik wydumał pompę paliwa .. wymienił ją "bo myślał że to pompa" .. przez 3 miesiące auto chodziło o niebo lepiej .. odpalało zawsze za pierwszym razem a występujące szarpanie było mało odczuwalne .. teraz przyszło ochłodzenie i autko odpala pół na pół - za pierwszym lub za drugim razem a szarpanie na benzynie dziś rano było mocne jak nigdy - prawie nie dało się przyspieszać .. kapa


    dodam jeszcze, że sprawdzałem świece i są ok, jednak od strony elektrod świece są przydymione, czyli domniemuję występuje niewłaściwe dawkowanie paliwa .. tylko teraz pytanie czy przez ECU, czy przez coś innego

    0
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #5 21 Lis 2014 17:16
    szymitsu21

    Poziom 32  

    Nie jeździsz czasem na wiecznej rezerwie? Jeżeli Tak to mogłeś uszkodzić druga pompę

    0
  • Fibaro
  • #6 21 Lis 2014 18:12
    adambmk
    Poziom 8  

    Nie jeżdżę na rezerwie .. od momentu wymiany pompy zawsze miałem pół baku a teraz mam ok 1/5 .. hmm .. może to za mało .. nie chciałem jeździć z pełnym bakiem bo hyundai cały czas pokazuje stan paliwa w baku co jest zachęcające dla amatorów czyjegoś paliwa .. już raz uszkodzili mi w innym aucie gnoje cały korek i klapkę .. muszę chyba pokombinować żeby odłączyć czujnik i wlać faktycznie pełny bak .. dzięki za kolejną wskazówkę

    0
  • #7 02 Gru 2014 13:05
    adambmk
    Poziom 8  

    szymitsu .. Mimo, że nigdy nie jeżdżę na rezerwie, Twoja wskazówka okazała się najcenniejsza - dzięki!!

    Kilka dni temu zatankowałem cały bak benzyny .. następnego dnia miałem niesamowity problem z uruchomieniem silnika .. chyba 20 razy kręciłem i prawie rozładowałem akumulator ale w końcu udało się zapalić .. było wtedy -4 stopnie na dworze .. i był to ostatni jak na tą chwilę problem z uruchomieniem silnika .. od tamtego momentu jak ręką odjął - przeszło 99% objawów .. nie musiałem nawet ładować akumulatora bo zrobiłem trasę 100 km jedynie na światłach pozycyjnych i wtedy aku się naładował a kolejne uruchomienia silnika od strzału - zawsze za pierwszym razem i zawsze bez najmniejszych przerw przy dodawaniu gazu

    biorąc pod uwagę powyższe, wydaje mi się teraz, że może być jakaś nieszczelność w całej konstrukcji pompy paliwa w baku (z wszystkimi wężykami) i jeśli nie ma odpowiedniego poziomu paliwa to do przewodów dostaje się lewe powietrze .. wszystkie opisane szarpania i trudności z odpaleniem silnika miały miejsce przy poziomie paliwa 2/5 baku i niżej .. jak przyjdzie ciepełko to dobiorę się sam do wszystkich wężyków w pompie

    Proszę aby nie zamykać tematu .. licho nie śpi :)

    0
  • #8 30 Lip 2015 08:47
    annaosmeda
    Poziom 7  

    Witam chciał bym się dołączyć to tematu bo mam te sam model samochodu i podobne objawy usterki. Chciał bym się zapytać adambmk czy usterkę naprawił całkowicie i co było przyczyną?

    0
  • #9 30 Lip 2015 11:35
    adambmk
    Poziom 8  

    od mojego ostatniego wpisu usterka nie pojawiła się ani razu .. nic nie robiłem z wężykami, czy pompą .. po prostu jeżdżę z pełnym bakiem (mam w nim jeszcze zimowe paliwo) .. teraz już nie będę tankował aż do zimy żeby zużyć większość baku i wypalić paliwo letnie, którym kilka razy uzupełniałem bak .. przed mrozami znów zatankuję pełny bak zimowego paliwa .. w tym czasie dowiem się, czy usterka wróci

    0
  • #10 31 Lip 2015 09:52
    annaosmeda
    Poziom 7  

    Wczoraj odkręciłem tylne siedzenie dostałem się do wężyków i zamontowałem mu zawór zwrotny jedno kierunkowy oraz za tym zaworem manometr ,ciśnienie pompy paliwa to ok.3-4 bar ale rano po dłuższym postoju ciśnienie zeszło do zera po przekręceniu kluczyka pompa dobiła do 3-4bar i auto odpaliło za pierwszym razem po ok. 2sek.Dziwy mnie fakt że ciśnienie zeszło do zera jak od zaworka zwrotnego mogło tylko zajść nieszczelność na listwie wtryskowej, wtryskach lub przewodu biegnącego od baku do listwy. Auto mam zatankowane mniej niż połowę także problem z odpaleniem już powinien występować. Nie wiem czy nie spróbować wymienić przewodu tego plastikowego od baku do listwy? W razie jakiś spostrzeżeń będę was jeszcze informować .

    0
  • #11 07 Wrz 2015 09:36
    mewa416
    Poziom 1  

    Witam!

    Mam podobny problem z odpalaniem i szarpaniem... posiadam Hyundaia Accenta 1.5 benzyna 2001. Od kilku miesięcy praktyczne za każdym razem kiedy jest odpalany pierwszy raz np. rano, bardzo szarpie, ma niskie obroty - tak jakby był gdzieś "przytkany". Po 1-2 minutach, obroty wzrastają i auto jedzie normalnie i bez problemu odpala. Przyczyny szukam już długo: zostały wymienione świece, przewody wysokiego napięcia, mechanik uszczelniał też coś przy baku i ostatnio wymieniał cewkę. Problem niestety jest w dalszym ciągu i tak naprawdę najgorzej jest jak w nocy padał deszcz czy była duża różnica temperatur - wtedy obroty bardzo spadają i samochód gaśnie. Co może być przyczyną, czy ktoś może miał podobną sytuację? Proszę o wszelkie rady...

    Pozdrawiam, Ewa

    2
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo