Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra II - Brak sterowania kierunkiem nawiewu przez klimatronik

lotnik-1990 18 Cze 2014 22:36 6051 6
  • #1 18 Cze 2014 22:36
    lotnik-1990
    Poziom 10  

    Witam,
    Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel:
    opel astra II - Brak sterowania kierunkiem nawiewu przez klimatronik

    otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem.

    Mierzyłem napięcia na wyjściu według tego pinout:

    Pierwsza wtyczka:
    1 - 12V stałe
    2 - masa
    3 - masa
    4 - 12V po stacyjce
    5 - multitimer
    7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie)
    14 - ogrzewanie postojowe
    15 - multitimer
    16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka)
    17 - regulator obrotów dmuchawy
    18 - regulator obrotów dmuchawy
    19 - sterownik silnika
    20 - moduł chłodzenia silnika
    21 - sygnał prędkości pojazdu
    22 - zegary
    24 - wyświetlacz (mid)
    31 - gniazdo diagnostyczne (pin 12)
    Reszta nie podłączona.

    Druga wtyczka:
    1-4 - silnik krokowy klapy sterowania temperaturą
    5-8 - silnik krokowy klapy kierunku powietrza
    10 - do czujnika poł. klapy i krokowych
    11 - czujnik temp. powietrza
    12 - czujnik temp. powietrza
    13 - czujnik poł. klapy kierunku powietrza
    14 - zasilanie czujników
    15 - silnik klapy obiegu zamkniętego
    16 - silnik klapy obiegu zamkniętego
    21 - czujnik oświetlenia i temp. kabiny
    22 - czujnik oświetlenia i temp. kabiny
    Reszta nie podłączona.

    sterowanie tymi kierunkami to 5-8 piny z tym że na nich mam cały czas 12V, niezależnie od załączenia czy przełączenia kierunku na panelu,
    włączanie grzania czy chłodzenia działa dobrze, na automacie i manualnym sterowaniu jak i prędkość wentylatora i włączanie obiegu zamkniętego (słychać otwieranie się klapy)

    nadmienię że innych silniczków czy klap już nie słyszę. Więc może to kwestia panelu.

    czy to napięcie ma tak się zachowywać? co jeszcze pomierzyć? jak sprawdzić te silniczki czy są sprawne bez rozbiórki całego kokpitu?


    dziękuję za wszelkie sugestie

    0 6
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 18 Cze 2014 23:55
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 19 Cze 2014 00:37
    lotnik-1990
    Poziom 10  

    Dziękuję za szybki odzew,
    a jak takie testy i czy w ogóle mógłbym wykonać?

    0
  • #4 13 Sie 2014 14:41
    olas500
    Poziom 2  

    Cytat:
    Witam,

    czy udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną usterki? Mam identyczne objawy w mojej Astrze

    Pozdrawiam


    edit

    W innym wątku na forum znalazłem poradę, aby wyczyścić błędy komputera. Faktycznie pomogło. Wniosek, zwarcie w układzie może spowodować błąd i zblokować nawiew w jednej pozycji.

    pozdro

    1
  • #5 14 Sie 2014 13:20
    lotnik-1990
    Poziom 10  

    Witaj, pod jaki komputer podpinali ci klimatronika? ja nie mogę znaleźć mechanika z sprzętem który by się z nim skomunikował

    pozdrawiam

    0
  • #6 14 Sie 2014 13:40
    olas500
    Poziom 2  

    Witam,

    jestem laikiem w tej kwestii, mechanik podpiął swój sprzęt bezpośrednio do oplowskiego złącza diagnostycznego i odczytał komunikat o zaburzonym przepływie prądu. Skasował to i się naprawiło. :)


    pozdro

    0
  • #7 15 Sie 2014 20:51
    miichaldybel
    Poziom 2  

    witam każdy op-com powinien ci to zrobić

    0
  Szukaj w 5mln produktów