Witam,
Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel:
otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem.
Mierzyłem napięcia na wyjściu według tego pinout:
Pierwsza wtyczka:
1 - 12V stałe
2 - masa
3 - masa
4 - 12V po stacyjce
5 - multitimer
7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie)
14 - ogrzewanie postojowe
15 - multitimer
16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka)
17 - regulator obrotów dmuchawy
18 - regulator obrotów dmuchawy
19 - sterownik silnika
20 - moduł chłodzenia silnika
21 - sygnał prędkości pojazdu
22 - zegary
24 - wyświetlacz (mid)
31 - gniazdo diagnostyczne (pin 12)
Reszta nie podłączona.
Druga wtyczka:
1-4 - silnik krokowy klapy sterowania temperaturą
5-8 - silnik krokowy klapy kierunku powietrza
10 - do czujnika poł. klapy i krokowych
11 - czujnik temp. powietrza
12 - czujnik temp. powietrza
13 - czujnik poł. klapy kierunku powietrza
14 - zasilanie czujników
15 - silnik klapy obiegu zamkniętego
16 - silnik klapy obiegu zamkniętego
21 - czujnik oświetlenia i temp. kabiny
22 - czujnik oświetlenia i temp. kabiny
Reszta nie podłączona.
sterowanie tymi kierunkami to 5-8 piny z tym że na nich mam cały czas 12V, niezależnie od załączenia czy przełączenia kierunku na panelu,
włączanie grzania czy chłodzenia działa dobrze, na automacie i manualnym sterowaniu jak i prędkość wentylatora i włączanie obiegu zamkniętego (słychać otwieranie się klapy)
nadmienię że innych silniczków czy klap już nie słyszę. Więc może to kwestia panelu.
czy to napięcie ma tak się zachowywać? co jeszcze pomierzyć? jak sprawdzić te silniczki czy są sprawne bez rozbiórki całego kokpitu?
dziękuję za wszelkie sugestie
Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel:

otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem.
Mierzyłem napięcia na wyjściu według tego pinout:
Pierwsza wtyczka:
1 - 12V stałe
2 - masa
3 - masa
4 - 12V po stacyjce
5 - multitimer
7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie)
14 - ogrzewanie postojowe
15 - multitimer
16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka)
17 - regulator obrotów dmuchawy
18 - regulator obrotów dmuchawy
19 - sterownik silnika
20 - moduł chłodzenia silnika
21 - sygnał prędkości pojazdu
22 - zegary
24 - wyświetlacz (mid)
31 - gniazdo diagnostyczne (pin 12)
Reszta nie podłączona.
Druga wtyczka:
1-4 - silnik krokowy klapy sterowania temperaturą
5-8 - silnik krokowy klapy kierunku powietrza
10 - do czujnika poł. klapy i krokowych
11 - czujnik temp. powietrza
12 - czujnik temp. powietrza
13 - czujnik poł. klapy kierunku powietrza
14 - zasilanie czujników
15 - silnik klapy obiegu zamkniętego
16 - silnik klapy obiegu zamkniętego
21 - czujnik oświetlenia i temp. kabiny
22 - czujnik oświetlenia i temp. kabiny
Reszta nie podłączona.
sterowanie tymi kierunkami to 5-8 piny z tym że na nich mam cały czas 12V, niezależnie od załączenia czy przełączenia kierunku na panelu,
włączanie grzania czy chłodzenia działa dobrze, na automacie i manualnym sterowaniu jak i prędkość wentylatora i włączanie obiegu zamkniętego (słychać otwieranie się klapy)
nadmienię że innych silniczków czy klap już nie słyszę. Więc może to kwestia panelu.
czy to napięcie ma tak się zachowywać? co jeszcze pomierzyć? jak sprawdzić te silniczki czy są sprawne bez rozbiórki całego kokpitu?
dziękuję za wszelkie sugestie