Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo Y550P - BlueScreen Windows 7 64bit

19 Cze 2014 11:47 3396 53
  • Poziom 10  
    Witam, posiadam komputer: Lenovo Y550P. Problem polega na tym, że komputer od czasu do czasu (nieraz kilka minut po włączeniu, nieraz po kilku godzinach pracy) się zawiesza i pojawia się BlueScreen i ponowne uruchomienie. Zazwyczaj po podłączeniu modemu pod USB, czasem przy zwykłym słuchaniu muzyki, pisaniu tekstu - zaczyna głośniej chodzić (wentylator), zawiesza się i wyskakuje BlueScreen. Zdjęcie zamieszczam w poście (załącznik). Problem pojawił się jak zacząłem używać modem Huawei E3131 jakiś czas temu. Nie mam pojęcia, co może być przyczyną - wentylator wyczyszczony powietrzem sprężonym. Co może być przyczyną, co mogę zrobić? Proszę o pomoc.
  • Poziom 36  
    Instalowałeś przed tym błędem jakieś sterowniki ?, jaki masz antywirus ?
  • Poziom 10  
    Nic nie było instalowane, mam Avasta.
  • Poziom 36  
    Wywal avasta nie instaluj AVG bo to też nic nie warty program.
    Pierwsze to spróbuj uruchomić komputer w trybie awaryjnym.
  • Poziom 10  
    A co po uruchomieniu go w trybie awaryjnym? W czym to pomoże?
  • Poziom 36  
    Odinstaluj avasta i jak będzie dostęp do sieci zeskanuj skanerem online ze strony ESET. Może być tak ze jakiś smieć uszkodził sterownik od jakiegoś urządzenia typu karta muzyczna lub wifi i stąd jest błąd. Sprawdź w menadżerze urządzeń czy przy czymś nie ma wykrzyknika.
  • Poziom 10  
    Nie ma żadnego wykrzyknika, wszystko ok.
  • Poziom 36  
    Zeskanowałeś tak jak pisałem i wywaliłeś avasta ?
  • Poziom 10  
    Odinstalowałem avasta, ale w trybie awaryjnym nie mogę połączyć się z siecią.
  • Poziom 36  
    Zobacz czy pomogło i uruchom w trybie normalnym. Jeśli nie pomogło to tryb awaryjny znowu i odinstaluj sterownik karty dźwiękowej.
  • Poziom 10  
    Mój internet nie jest odpowiedni do skanowania online, bo zrywa połączenie chwilami. BlueScreen miałem w trybie awaryjnym też, dlaczego mam usuwać te sterowniki?
  • Poziom 36  
    Jest odpowiedni - samo skanowanie nie wymaga podłączenia do internetu.
  • Poziom 10  
    Zeskanowałem - jest czysto, to co teraz?
  • Poziom 36  
    Dalej pojawia się ten niebieski ekran ? Jeśli tak to ściągnij Ultradefrag i zrób optymalizację partycji z Windowsem. To powinno ponaprawiać skrzyżowane pliki i inne błędy zapisu. Zobaczymy czy to coś da.
  • Poziom 10  
    Komputer chodzi normalnie tylko czasem pojawia się ten niebieski ekran i nie wiem, czym to jest spowodowane? Pracuje normalnie, nagle się zwiesi, niebieski ekran i restart. Miałeś podobnie i wiesz, co zrobić? Ja nie wiem. ;/
  • Poziom 36  
    Miałem tak wiele razy, ale przyczyny były tego różne. Objaw pasuje do wielu przyczyn. Zrób defragmentację tym programem i Smart dysku tu pokaż.
  • Poziom 10  
    Zrobiłem defragmentacje dysku. Smart, czyli co? Sorry, że taki ciemny jestem.
  • Poziom 36  
    HD Tune program i SMART z niego.

    Defragmentację zrobiłeś tym programem co Ci podałem czy czymś innym ?
  • Poziom 36  
    Dysk jest w mocno średniej kondycji - zrób error scan - zobaczymy czy są do tego jeszcze bad sektory. Zrób normalny test nie szybki. To trochę potrwa ale sie dowiemy jeszcze czegoś o dysku.
  • Poziom 10  
    Defragmentacja była robiona tym, co mi podałeś.
    Robię teraz ten error scan.
  • Poziom 43  
    yang32 napisał:
    Dysk jest w mocno średniej kondycji

    Dysk jest w stanie tragicznym!
    Ratować dane i na procedurę, jeśli nie pomoże - utylizacja.

    Dodano po 2 [minuty]:

    yang32 napisał:
    zrób error scan - zobaczymy czy są do tego jeszcze bad sektory. Zrób normalny test nie szybki. To trochę potrwa ale sie dowiemy jeszcze czegoś o dysku.

    W żadnym wypadku nie robi się testu powierzchni przy pomocy HDtune.
    Od tego jest procedura MHDD:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1550200.html

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co ciekawe wg. SMART dysk ma przepracowane ... 270.000.000 (279 milionów) godzin ;)
    Także albo ktoś przy nim mieszał, albo dodatkowo padł firmware.
  • Poziom 36  
    safbot1st napisał:
    yang32 napisał:
    Dysk jest w mocno średniej kondycji

    Dysk jest w stanie tragicznym!
    Ratować dane i do utylizacji.

    Dodano po 2 [minuty]:

    yang32 napisał:
    zrób error scan - zobaczymy czy są do tego jeszcze bad sektory. Zrób normalny test nie szybki. To trochę potrwa ale sie dowiemy jeszcze czegoś o dysku.

    W żadnym wypadku nie robi się testu powierzchni przy pomocy HDtune.
    Od tego jest procedura MHDD:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1550200.html


    Mamy inną definicję słowa tragiczny. Dysk ze smartu nie jest na pewno w dobrej kondycji i ważnych danych bym na nim nie trzymał, ale nie że już na natychmiast jest do wywalenia. Jak nie ma wielu badów to na dysku można jeszcze trochę pracować i szukać nowego dysku do kupienia.

    Ja robię czasem test dysku HD Tune i nie widzę w tym nic złego. Robię też taki test Acronisem i nie widzę różnicy w jakości.
  • Poziom 43  
    yang32 napisał:
    Mamy inną definicję słowa tragiczny. Dysk ze smartu nie jest na pewno w dobrej kondycji i ważnych danych bym na nim nie trzymał, ale nie że już na natychmiast jest do wywalenia. Jak nie ma wielu badów to na dysku można jeszcze trochę pracować i szukać nowego dysku do kupienia.

    Jasne - post poprawiłem - ale zgodzimy się co do tego, że na system już się nie nadaje.
    Czekamy na wyniki np. ze skanu powierzchni z MHDD - to powinno rozwiać wątpliwości.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    W każdym razie przyczyna bluescreenów jest już znana.
  • Poziom 36  
    No na system średnio sie nadaje, ale jak nie ma innego dysku to musi tak trochę jeszcze zanim będzie nowy popracować.
    Dysk jest ewidentnie winny niebieskim ekranom zwłaszcza jeśli ma bady.