Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P11 144 1.8 - Falowanie obrotomierza,szarpanie autem/bład P0335

seba10001 19 Jun 2014 12:54 8808 8
  • #1
    seba10001
    Level 2  
    Witam

    Jestem posiadaczem primerki P11 po lifcie, z silnikiem 1.8.Od dwóch miesięcy męczy mnie problem z skakającymi obrotami( na jałowym i w czasie jazdy , skoki o 200-300 obr./min. ) na liczniku,i szarpaniem auta podczas jazdy , do tego zabrakło mu mocy na wyższych obrotach -nie chce się wkręcać ..Przeczytałem kilka postów tu na forum ,obstawiałbym na rozrząd ,bo nie wspomniałem ,żę zaświeca się check z błędem P0335 (błąd czujnika A położenia wału ) ,ale trzy lata temu wymieniałem rozrząd kompletny z firmy Oyodo ,ale objawy wtedy były inne,np. gumowy gaz,zanim silnik zareagował na pedał gazu,trzeba było kilku sekund - to był główny powód mojej wymiany,no i był mułowaty.Wtedy po zdemontowaniu łańcucha ,okazało się,że jest rozciągnięty o 2,5 ogniwa ,czyli jakaś wada była widoczna ( opisywałem to tu na forum ).

    W końcu zawiozłem auto do zaprzyjaźnionego mechanika i opoisałem mu mój problem.Więc zaczął od rozrządu ,tak jak mu za sugerowałem ,lecz po otwarciu wszystko wyglądało niby ok ,po sprawdzał łańcuch ,zamówił sobie nowy do porównania - i nic,wszystko ok,ślizgi - ok ,napinacz wysunięty 11mm..Stwierdził,jednak ,że to nie rozrząd,będzie szukał dalej.Więc zaczął od świec,trzy z czterech zurzyte,do wymiany cały komplet,następnie sprawdzone cewki ,wraz zamianą na nowe.Przepłyka wymieniona,bo stara po przemierzeniu, była uszkodzona, następnie cała elektryka wraz z czujnikami ( wału /wałka),po przemierzana i licznik zdemontowany - sprawdzony,cały zapłon ,wtryski po sprawdzane ,i dalej nic !!! , jedynie poprawiła się charakterystyka jazdy już nie muli na wyższych obrotrach ma moc, dzięki przepływce,ale obroty dalej skaczą i szarpie nim  .Jeszcze do tego doszło sprawdzenie zębatki na wale ,z której z czytuje czujnik,było tam troszkę resztek silikonu - wyczyścij,ale dalej nic to nie pomogło,Reasumując,auta nie miałem przez 2,5 tygonia,mechanior posprawdzał wszystkie możliwe elementy związane z tymi objawami,cały czas ten sam błąd (P0335),auto było sprawdzane dwoma oscyloskopami i pod kompem,wciąż jakie śmieci i zakłócenie co parę cykli na zapalonym silniku ( na oscyloskopie w górnych partiach wykresu ),Nadszedł dzień odbioru auta ,i koleś mówi mi ,że problem jest dalej ,i jednak musi być to coś z rozrządem ,według niego napinacz,bo niej w stanie go sprawdzić na sucho,twierdzi że w trakcie jazdy za słabo napina łyżwę,a co za tym idzie - łańcuch ,i z tąd ten cały problem,plus łańcuch do tego nowy - zapobiegawczo.

     

    Proszę Was o opinie ,bo auto jadę znowu zawieść za dwa tygodnie ,czy to będzie to ? ,  bo ja się już poddaję  ,mechanik też był załamany tym całym problemem - porażka , z góry dziękuję za pomoc !

    [/b]
  • #2
    żałosna udręka
    Level 34  
    Zrozumiałem, że obroty skaczą wzwyż. Jeśli czujnik jest czysty bez opiłków metalu, to sprawdziłbym instalację, masy, alternator. Podmień czujnik.
  • #3
    seba10001
    Level 2  
    Obroty skaczą w dół i w górę,instalacja cała sprawdzona - przemierzona,czujniki po zamieniane miejscami ( góra - dół ,czyste bez opiłków),i nawet wkładany był nowy czujnik
  • #4
    bogusawo40
    Level 1  
    może to silniczek krokowy przy wtrysku

    Dodano po 5 [minuty]:

    ja też mam ten sam problem
  • #5
    bulik20
    Level 8  
    Witam mam wlasnie teraz taki sam problem czy mozecie mi napisac gdzie tkwi problem?
  • #6
    KingKong
    Level 25  
    Nie chciałbym was martwić..... Miałem takie objawy przy przebiegu 140 tyś. km. Testowałem różne warianty z neta (choćby zamiana czujników wału i wałka). Pomógł tylko jeden: wymiana łańcucha rozrządu. Dla mnie to był koszt 360 PLN (tyle dałem za łańcuch), robocizna własna. Auto śmiga już rok czasu bez tych wszystkich oznak. Taki urok tego rodzaju łańcuchów (wyglądem przypomina bardziej metalowy pasek zębaty). Pozdrawiam
  • #7
    momo89
    Level 11  
    Witam. czy kolega przy demontazu osłony rozrzadu ta z pompa wody, musiał spuszczac płyn chlodzacy?
  • #8
    KingKong
    Level 25  
    Płyn trzeba spuścić. I tak nie wszystko zleci. Polecam przy ściąganiu odsłony postawić jakiś pojemnik. Pozdrawiam
  • #9
    WKlich
    Level 11  
    Witam
    Chciałbym podłączyć się do tematu.
    Według moich przypuszczeń w mojej P11 1.8 16V na podstawie objawów błąd P-0335 lub przemiennie P-0340 mam do wymiany łańcuch rozrządu.
    Moje pytanie brzmi czy konieczne jest wymiana całego kompletu wraz z kołami, czy można pozostawić "stare" koło VVT ?