Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C - Pytanie o sposób na dokręcenie nakrętki na tłoczku amortyzatora

19 Cze 2014 22:33 3258 6
  • Poziom 22  
    Witam,
    od niedawna jestem w posiadaniu Vectry C. Zaniepokoiły mnie stuki podczas jazdy po nierównościach pojawiające się w okolicach zawieszenia prawego koła. Podejrzewam, że wymieniany był amortyzator i nie dokręcono nakrętki na tłoczku amortyzatora, dzięki czemu jest luz między tłoczkiem a poduszką amortyzatora i nakrętką - stąd to pukanie.
    I teraz moje pytanie - czy bez demontażu kolumny McPersona jestem w stanie dokręcić tą nakrętkę? Jest ona widoczna wewnątrz poduszki (w kielichu), próbowałem kluczem nasadowym ją dokręcić, ale kręci się razem z tłoczkiem amortyzatora. Na osi tłoczka jest miejsce na torx, ale z wiadomych względów nie mogę użyć tych dwóch kluczy jednocześnie (mają tę samą oś obrotu).
    Do głowy przychodzi mi jedynie zakup klucza nasadowego z nacięciami na klucz plaski i długi torx do blokowania tłoczka - wymaga to jednak wizyty w sklepie, a do najbliższego z narzędziami mam jakieś 40km, a obawiam się o tą poduszkę przy jeździe z takim luzem...
    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Klucz nasadowy możesz złapać morsem lub jakimś kluczem do rur, będziesz miał wtedy miejsce żeby podejść z torxem.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Nic tam nie dokręcisz no i to nie jest tłoczek a tłoczysko. Złap to w dwa palce i szukaj wariata co Ci zasymuluje warunki jazdy. A jak się uparłeś, że to akurat to to dowal pneumatem. Jak nie będziesz cwaniak i dobrze pogadasz z mechanikiem to ci doklepie za czteropak. Ale to na bank nie to. Kręci się z tłoczyskiem bo tak ma być. Źle by było, gdyby się nie kręciło.
  • Poziom 22  
    Po zabujaniu autem faktycznie czuć, że tu jest luz, także to bankowo to. Tylko teraz pytanie, czy da się to zrobić bez wyciągania sprężyny. Kluczem do rur próbowałem - nie idzie - klucz za twardy - ząbki nie mają się w co wbić i kręci się...
    Pneumat bez przytrzymania tłoczyska też chyba raczej nie da rady...
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Da ale nie w tym problem. Jak znajdziesz oszołoma z dobrym kluczem to CI to nawet "ukręci". Jedź na szarpak albo do dobrego mechanika, inaczej wydasz kupę kasy i nadal będziesz...
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Patrzyłeś ile gwintu wystaje za nakrętke z przeciwnej strony :?: Może być tak, że ten amortyzator jest dokręcony a już jest w środku wysłużony, stąd stukanie które jest przenoszone na podstawę amora, no chyba, że ewidentnie widać jak trzon pływa góra dół w mocowaniu.
  • Poziom 22  
    Ewidentnie widać jak trzon pływa w mocowaniu, stąd moja 100% pewność, że to to. Widać to również po nakrętce. Po stronie, po której pukanie się pojawia, trzon nie wystaje ponad powierzchnię nakrętki. Z drugiej strony wystaje jakieś pół centymetra.

    Dodano po 2 [godziny] 59 [minuty]:

    Nakrętka dokręcona kluczem do świec 21 z nacięciami zewnętrznymi na klucz płaski i długim torxem T45. Problem przestał istnieć.
    Pozdrawiam i dziękuję za chęć pomocy.