Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Segate Momentus 1TB - Błąd danych CRC dysku (Segate Momentus)

inconu 20 Cze 2014 14:26 3531 34
  • #1 20 Cze 2014 14:26
    inconu
    Poziom 7  

Witam, mam problem z dyskiem Seagate Momentus ST1000LM024

Mianowicie, po podłączeniu jako dysk zewnętrzny (bo tak go używam od 9 miesięcy) nie widzi go jako zwykły dysk tylko:

W programie Revo Uinstaler (akurat był zainstalowany) w zakładce informacje systemu pokazuje takie dane:

W DMDE po wybraniu felernego dysku wygląda to tak:

wiem że był już podobny temat z błędem CRC na dysku twardym ale mam wrażenie że u mnie dzieje się coś innego :/ zawsze jakoś radziłem sobie sam ale tym razem muszę przyznać, że jestem laikiem i nie mam pojęcia co robić, także proszę was o pomoc.

Ps. Próbowałem podłączyć go na innych komputerach/laptopach i problem jest ten sam.

Pozdrawiam.

0 29
  • #2 20 Cze 2014 14:35
    Testerrr
    Poziom 25  

Twój bootsector ma błąd CRC. Można by to uogólnić i powiedzieć, że stał się uszkodzony. Co dowodzi sytuacja na screenie.
    Oczywiście wg obecnych wskazań czy to w GPT czy MBR, bo nie wiem co tu jest.
    Wrzuć proszę 0-2048 sektor oraz
    2050048 sektor (o ile to nie beda same zera ;-) )
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7096434#7096434

0
  • #4 20 Cze 2014 17:00
    Testerrr
    Poziom 25  

Niech Kolega mi powie jaki był wcześniej układ partycji? Czy na tym dysku był system?

Ja widzę, że w 2048 sektorze jest bootsector systemu, ale nawet tam jest wzmianka o tym, że partycja liczyła tylko 1047 MB (decymalnie), więc tyle ile pokazuje DMDE, a to niemożliwe, bo system zajmuje więcej. A wziąłem t z bootsectora w 2048.

Bawiłeś się w zmniejszanie czy modyfikowanie partycji?

I żebym sprawdził to co mam to potrzebuję, żebyś zrobił mi kolejny wrzuty sektorów:
    2047999
    684032-684039
    6291519-6291526
    6293504-6293511