Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dovado Pro vs. AirLive N450R lub jakaś porządna alternatywa

psemu 20 Cze 2014 14:35 6231 26
  • #1 20 Cze 2014 14:35
    psemu
    Poziom 10  

    Cześć,
    jak w temacie - proszę o radę, który polecilibyście mi router. Obecnie sytuacja wygląda tak, że korzystam z TP-Linka TL-MR3420 z modem Huawei E372 i internetem od T-Mobile. Ruter ten rozprowadza mi internet kablowo ze strychu do kilku gniazdek w domu i dalej jest Acces Point TP-Link TL-WA901ND, żeby WiFi sięgało na dole domu (parter, piętro i strych - taki układ domu). Router przez pewien czas sprawował się całkiem przyzwoicie i transfery były też całkiem ok, ale ostatnio transfery zwolniły, ruter łapie co chwila zawieszki, trzeba go restartować, nie ładuje się strona konfiguracyjna itp. Chodzi prawie dokładnie rok - 24h. Wydaje mi się, że przyszła jego pora i się kończy...

    Postanowiłem zainwestować i jeszcze do wczoraj byłem zdecydowany na Dovado Pro - w końcu coś solidnego i może na dłużej niż rok, ale dziś wynalazłem AirLive N450R.
    No właśnie - i tu mam zagwozdkę, AirLive 200 PLN tańszy, ale czy nie jest dużo gorszy (mniej wytrzymały, mniejsze możliwości konfiguracji, nie uciągnie LTE - które planuje niebawem, słaby sygnał WiFi itp.)???
    Nie mam zamiaru na nich zmieniać firmware'u na jakieś alternatywne itp. Nie znam się na tym, nie wiedziałbym nawet jak to konfigurać w konsolach, telnetach etc. Potrzebuje, żeby mi sprawnie chodził net - możliwie jak najszybciej, router nie łapał zawieszek, modem chodził sprawnie - a jak już się coś przytnie to sam się restartował, a co mnie dodatkowo zainteresowało (choć nie jest to musowe) w AirLive to możliwość ustawienia resetu połączenia o danych godzinach (usługa BC Noc w T-M) - w Dovado takiej funkcji się nie doczytałem (może jest, tylko nie znalazłem nigdzie takiej info).

    Do internetu mam podłączone dwa laptopy, Smart TV Samsunga, Blueray, dekoder NC+, X-Boxa, w sieć jest wpięte urządzenie wielofunkcyjne Dell 2335dn (po LANie), kamerka IP (ustawiony dynDNS) no i oczywiście AccesPoint.

    Dodatkowo planuję również przesiadkę modemu z E372 na E3276 w związku z uruchomieniem LTE w T-Mobile.

    Plizz o radę i wszystkie "za" i "przeciw" tym ruterom lub sugestie co do jakiegoś innego sprzętu, który polecacie a jest równie dobry (chciałbym się zamknąc w max 600-650 PLN). Jeśli sądzicie, że warto dołożyć 200 PLN do Dovado, ze względu na jakość/możliwości, to też jest ok. Potrzebuje poprostu solidnego sprzętu, fajnie jakby miał duże możliwości konfiguracji (ale przez WWW - bez konieczności instalowania alternatywnego firmware'u) - najlepiej na dłuższy czas niż rok.

    Z góry dzięki za wszelkie info.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodatkowo mam jeszcze taki mały może Off-topic - czy według Waszej wiedzy, spadek wydajności TL-MR3420 może być związany z tym, że sprzęt się wysłużył (że chodzi 24h od roku), czy raczej to nie jest ten kierunek i spadek prędkości jest związany ze wzrostem obciążdenia nadajnika (przybyło klientów korzystających z tego nadajnika w moim terenie)?

    Na początku transfery jakie uzyskiwałem z mojego zestawu w tym samym miejscu były rzędu ok. 15 w DL i ok. 5-7 w UL, a teraz góra 7-8 w DL i 2-3 w UL...

    0 26
  • Pomocny post
    #2 20 Cze 2014 14:39
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    psemu napisał:
    Dodatkowo mam jeszcze taki mały może Off-topic - czy według Waszej wiedzy, spadek wydajności TL-MR3420 może być związany z tym, że sprzęt się wysłużył (że chodzi 24h od roku), czy raczej to nie jest ten kierunek i spadek prędkości jest związany ze wzrostem obciążdenia nadajnika (przybyło klientów korzystających z tego nadajnika w moim terenie)?

    W pierwszej kolejności wymienił bym zasilacz bo to częsta przypadłość - obniżenie wydajności zasilacza przy dużej prądożerności modemu USB lub zastosowanie aktywnego hub USB.

    0
  • #3 20 Cze 2014 14:46
    psemu
    Poziom 10  

    OK, tylko pytanie czy wystarczy teraz dokupić tylko aktywny HUB i może to pomoże czy raczej również trzeba wymienić mimo wszystko zasilacz?

    0
  • Pomocny post
    #4 20 Cze 2014 14:54
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    psemu napisał:

    OK, tylko pytanie czy wystarczy teraz dokupić tylko aktywny HUB i może to pomoże czy raczej również trzeba wymienić mimo wszystko zasilacz?

    Zaczął bym od zasilacza. Spokojnie możesz założyć coś 12V o wydajności 1A lub nawet wyżej. Taki zasilacz jest bardzo uniwersalny i często stosowany w innych urządzeniach. Chodzi tylko o wyeliminowanie tej możliwości.
    Dwa hub aktywny lub antena zewnętrzna bo może coś zmieniło się z sygnałem (np. większe zakłócenia, zmiana na BTS) co powoduje większy pobór prądu przez modem a tym samym niestabilną pracę. Trudno jest zdiagnozować taki problem. Uszkodzenie routera stawiał bym jako ostatnią możliwość.

    0
  • #6 20 Cze 2014 15:09
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Już nie kombinuje, kup zasilacz do sprzętu elektronicznego a nie typowo do led-ów.

    0
  • #7 20 Cze 2014 15:21
    psemu
    Poziom 10  

    OK dzięki wielkie za wszystkie info - poszukam czegoś specjalnie do ruterów. Wróćmy jeszcze plizz do tematu z pierwszego wpisu. Bo zrobił się trochę off-topic.

    Plizz o rady co do Dovado Pro, AirLive N450R lub innych porządnych alternatyw - jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi sprzętami - plizz o wszelkie info.

    0
  • Pomocny post
    #8 20 Cze 2014 15:25
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    psemu napisał:
    Plizz o rady co do Dovado Pro, AirLive N450R lub innych porządnych alternatyw - jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi sprzętami - plizz o wszelkie info.

    Airlive N450R - pozytywnie jeżeli cena ci odpowiada.
    Dovado Pro - nie znam wić nie podejmuje się komentowania.

    0
  • #9 20 Cze 2014 15:27
    psemu
    Poziom 10  

    Czy AirLive N450R ma jakąś funkcję restartu portu USB/urządzenia jak w Dovado przy np. zawieszce modemu lub połączenia z internetem - "Automatyczny restart portu USB w przypadku utraty połączenia"?

    Dodatkowo jeszcze pytanie o transfery z podpiętego po USB dysku, bo gdzieś czytałem recenzje, że nie jest źle, ale też d*py nie urywa... - jeśli korzystasz oczywiście.

    0
  • #10 20 Cze 2014 15:30
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Niestety jak sam widzisz jestem ekspertem ale od innej marki. Może któryś z kolegów się wypowie.

    0
  • #11 20 Cze 2014 15:54
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Jeśli chodzi o udostępnianie dysku twardego podpiętego pod USB każdego routera to wąskim gardłem jest właśnie samo USB. To ono determinuje prędkość działania. Dlatego dużo lepszym wyjściem jest NAS podłączony do routera z gigabitowym LAN. Używam poprzednika Dovado PRO czyli model 4GR i mam pozytywne doświadczenia. Ta firma często aktualizuje FW jak również dodaje obsługę nowych modemów. Cenowo wiadomo , nie jest tanio.

    0
  • #12 20 Cze 2014 15:57
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    matek451 napisał:
    Jeśli chodzi o udostępnianie dysku twardego podpiętego pod USB każdego routera to wąskim gardłem jest właśnie samo USB

    Tu już kwestia do czego autor tematu będzie wykorzystywał pamięć podpiętą do routera. Jeżeli będą to jakieś dokumenty, małe multimedia to nie będzie większego problemu.

    0
  • #13 20 Cze 2014 16:04
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Skoro pyta to przypuszczam, że chce osiągać duże prędkości , pewnie streaming plików video większej rozdzielczości. Chyba , że się mylę.

    0
  • #14 16 Lip 2014 20:14
    jacusa
    Poziom 2  

    Airlive N450R to dobry sprzęt lecz firmware to dno! Tylko kilka możliwości konfiguracji na najnowszym R1.00e15 - spróbujcie podłączyć go pod domową sieć z drugim routerem - makabra! Bez zastanawiania się - bierz DOVADO.

    0
  • #15 16 Lip 2014 20:18
    hermes-80
    Poziom 43  

    Cytat:
    to wąskim gardłem jest właśnie samo USB

    Nie USB, a wydajność procesora ;)

    0
  • #16 31 Lip 2014 09:21
    1skalar
    Poziom 9  

    Nie ma lebszego od Dovado. Bardzo dobre wsparcie techniczne, ubsluguje wszelkie modemy.
    No i bardzo wysokie transfery pobierania do 76 Mbps(Tiny, Go, Doma) do 150Mbps(Pro).
    youtube.com/watch?v=8U4DJHrTCyM
    Polecam te routery, osobiście mam tiny i nie mam z nim żadnych problemów.

    0
  • #17 16 Sie 2014 16:02
    psemu
    Poziom 10  

    Dzięki wielkie za rady. Zdecydowałem się na Dovado Pro. Działam na nim już około miesiąca i niestety jestem zawiedziony...

    Jeśli chodzi o prędkości po LTE w T-Mobile - są bardzo dobre jak na moje oczekiwania - DL ok. 27-31 Mb, UL ok. 17-25 Mb.

    Problem polega na tym, że router co jakieś 2-3 godziny, a nawet kilka razy w ciągu 10 minut potrafi się zawiesić lub zrestartować (zależnie co jest ustawione w Connection Tracker).

    Najpierw pomyślałem, że może to problem zasięgu (router wskazywał 61%). Dokupiłem podwójną antenę zewnętrzną w Cybertechu - zasięg wzrósł do 100%.

    I sprawa wygląda tak, że jeśli w Connection Tracker - ustawię:
    1. żeby router po braku pingu z ustawionych serwerów (onet/wp/yahoo) się restartował i ponawiał połączenie - robi to co 2-3h, a czasami potrafi kilka razy w ciągu 10 minut.
    2. jeśli ustawię, żeby po braku pingu restartował tylko samo połączenie, to już wtedy totalna mogiła - nie da się z nim w ogóle połączyć, znika sieć WiFi przez niego utworzona i pomaga jedynie restart na twardo poprzez odłączenie zasilania...

    Generalnie dramat. Zauważyłem (lub to zbieg okoliczności), że taka sytuacja ma często miejsce kiedy nagle zaczynam ściągać jakiś większy plik/pliki i od razu transfer skacze prawie na maksymalny (nie rozpędza się powoli, tylko zaczyna od razu ściągać z dużą prędkością), ale nie jest to regułą - takie restarty mają miejsce również kiedy po prostu przeglądam strony internetowe (w tle nie ściąga się nic). Nie wiem, czy to uszkodzenie routera, czy tak ma być. Modem jaki używam to Huawei E3276 z Plusa - nawet zmieniłem na nim firmware na najnowszy jaki znalazłem w sieci - próbując wyeliminować ewentualność uszkodzenia tego modemu, ale nie pomogło. Pomyślałem, że może modem w ogóle jest rąbnięty, więc pożyczyłem nowy E3276 z T-Mobile od kolegi - taka sama sytuacja, więc nie jest to raczej problem modemu... Potem pomyślałem, że może router (mimo 100% zasięgu) przełącza się z LTE na 3G w jakimś celu i to może być przyczyną, ale wymusiłem mu łączenie się tylko w 4G - też bez skutku. Sam modem odstawiłem od routera na długość przedłużacza USB z zestawu, żeby nie zakłócała go sieć WiFi ustanowiona przez router, zgodnie z zaleceniami z instrukcji - też nic.
    Nie pomogła również aktualizacja samego routera do najnowszej wersji jakie Dovado wypuściło 12.08.2014.

    Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie?

    0
  • #18 16 Sie 2014 16:22
    1skalar
    Poziom 9  

    Mam Polsat Power LTE i nie mam rzadnych problemów jak wyżej pisałam nic nie zrywa a download w porywach nawet do 76 MB.Connection Tracker mam wyłączone nie mam takiej potrzeby aby to załączyć, wszystko działa normalnie.
    1 Spróbuj zaktualizować firmware do najnowszego.
    2 Spróbuj postawić za nim drugi router jako AC do niego wepnij wszystkie urządzenia ustaw w nim IP statyczne, w dovado wyłącz WiFi i automatyczne przydzielanie IP DHCP. Spróbuj i daj znać

    0
  • #19 16 Sie 2014 16:34
    psemu
    Poziom 10  

    OK - dzięki za info.

    Twoja sugestia wskazywałaby na problemy z siecią T-Mobile i zrywaniem połączenia po stronie sieci - ok, byłoby to bardzo prawdopodobne, ALE tylko w 1 przypadku mojego problemu.

    W drugim zaś przypadku (gdy w Connection Tracker ustawione jest jedynie ponowienie połączenia, bez restartu całego routera) - gdyby problem leżał po stronie sieci, router po prostu ponowiłby połączenia i działałby dalej, a niestety tak nie jest - w takim przypadku router wiesza się maksymalnie i nie da się nawet z nim połączyć - pomaga jedynie restart na twardo poprzez odłączenie zasilania...

    Firmware zaktualizowałem do najnowszego - nic to nie dało.

    Co do drugiego punktu - spróbuję, zobaczymy czy to coś zmieni.

    0
  • #20 16 Sie 2014 16:41
    1skalar
    Poziom 9  

    Jeśli masz możliwość zrob jak napisałem w drugim punkcie. A przynajmniej wyloncz WiFi w dovado a komp po kablu i zobacz. WiFi trochę obciąża. Jeśli to nie pomoże stawiał bym na uszkodzony router.

    0
  • #21 16 Sie 2014 17:22
    psemu
    Poziom 10  

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli - z WiFi w Dovado korzystam okazjonalnie - stoi on na strychu i korzystam tylko jeśli kładę się spać i chce do poduszki coś poczytać na tablecie. A najczęściej wykorzystuję taką strukturę:

    Na strychu (2 piętro w domu) stoi:
    * Dovado Pro
    * antena (wywalona na zewnętrzny komin wentylacyjny - Antena Dualna LTE/4G 15dBi MIMO Cybertecha)
    * Huawei E3276
    * 16 portowy switch TP-Link TL-SF1016DS

    -> po skrętce pociągnięty jest sygnał między innymi do salonu na parterze gdzie dalej podłączony jest:
    * switch (podłączone wszystkie urządzania bez WiFi)
    * Access Point: TP-Link TL-WA901ND do którego właśnie najczęściej się podłączam bezprzewodowo.
    * Wzmacniacz sygnału działający w trybie AP: TP-Link TL-WA830RE, do niego równie często się podłączam co do powyższego TL-WA901ND.

    0
  • #22 16 Sie 2014 17:39
    1skalar
    Poziom 9  

    U mnie Dovado głównie złoży do obsługi modem ZTE MF821 za nim stoi Asus RT-N10u który obsługuje cały sprzęt. Dovado nie ma praktycznie żadnego obciążenia WiFi całkowicie wyłączone. Spróbuj tak jak napisałem nic to nie kosztuje. WiFi wyłączone jedno urządzenie po kablu. Resztę wypnij.

    0
  • #23 16 Sie 2014 17:46
    psemu
    Poziom 10  

    OK. Jak wrócę dziś z pracy to spróbuję i dam znać, dzięki za radę.

    0
  • #24 09 Gru 2014 11:28
    pkirylcz
    Poziom 11  

    Odswieze temat, bo jestem ciekaw czy udalo Ci sie uporac z problemami DOVADO?
    Pracuje zdalnie z domu i mam upload u mojego ISP rzedu 0,2Mb/s wiec jak udostepniam zdalnie pulpit do tego jeszcze VOIP to mnie przeklinaja...
    Przelaczam sie wiec czasami na LTE w telefonie jak mam jakas telekonferencje no ale tak nie moze byc.
    Wymyslilem wiec LTE od Play, antena Sorensena 14dbi na dachu (1km do nadajnika) do tego router Huawei e398 no i router.
    Walcze teraz z Netgearem WNDR3700 i wgranym Gargoyle pod ktorym teoretycznie ten modem powinien chodzic od razu.
    No ale od razu nie chodzi wiec z nim walcze, ale jak juz uda mi sie go poskromic, to nie wiem jakie beda efekty.
    Dovado od dluzszego czasu sie juz przygladam i opinie sa albo super rewelacja, albo do dupy.
    Czy moglbys napisac prosze, jak u Ciebie to sie skonczylo?

    Tutaj jeszcze znalazlem opis walki z innymi opcjami i final z dovado:
    http://gp.wielkim.pl/artykuly/poradniki-i-spr...utronik-mile-zaskoczenie-oraz-moje-boje-z-4g/

    0
  • #25 29 Gru 2014 16:30
    figer
    Poziom 11  

    Ja mam Dovado 4GR. Wczesniej mialem TP Linka z Gargoyle i to byla padaka. Potem kupilem Sapido gr297n i powiem, szczerze - bylo niezle jak za te pieniadze, ale po ostatniej aktualizacji firmware przestal sie laczyc w 4G - maks 3,5G (10 Mbit). Pisalem do supportu ale totalna olewka - nie odpisali na zadnego emaila.
    Oddalem do naprawy do Komputronika i po miesiacu oddali mi kase, wiec widac - ich tez temat przerosl.
    Teraz mam Dovado - mega stabilny. Slaba funkcja Samby - w Sapido dochodzilo do 14 mb /s w Dovado maks 5 mb/s.
    Zasieg slabszy niz z Sapido, ale za to stabilniejszy - tutaj na 1 kresce wifi ladnie wszystko idzie. W Sapido mogl pokazywac nawet 3 kreski i non stop byl problem z przesylaniem danych.
    Dovado Pro ma te zalete, ze ma lepiej rozmieszczone porty USB, odlaczane anteny - mozna dac jakies lepsze, wiecej funkcji w sofcie no i transfery szybsze, ale to tez duzo zalezy od operatora.

    0
  • #26 25 Wrz 2015 02:28
    psemu
    Poziom 10  

    Ok. Minął już jakiś czas od zakupu Dovado Pro i mogę podzielić się moją subiektywną opinią o tym sprzęcie.

    Generalnie... MASAKRA.

    Od samego początku potrafił restartować się po kilkanaście do kilkudziesięciu razy dziennie aż w końcu zawieszał się całkowicie. Dokupiłem antenę panelową - zasięg LTE wzrósł z 80% na 100%. Na początku myślałem, że to coś po stronie dostawcy internetu (T-Mobile), bo przecież router z najwyższej półki, modem nowy (Huawei E3276). Na szczęście pracuję właśnie w TM, więc napisałem do chłopaków z sieci żeby to sprawdzili - okazało się, że po stronie sieci jest ok, że ze strony sieci widać zwykłe disconnecty z internetem, BTS pracuje ok, ustawienia konta ok. Idąc dalej - wymieniłem kartę SIM, nic nie pomogło. Pomyślałem - modem padł - kupiłem nowszy, inny model - Huawei E3372, nic to nie zmieniło. I tu się już załamałem, bo w tym momencie minęło już z pół roku od zakupu (lub więcej). Myślę ok, napisze jeszcze do Supportu z Dovado - poniżej cała moja korespondencja z nimi (czytać od dołu):

    ----- Mail transféré -----
    De :
    À : Dovado (Support) <support@dovado.com>
    Envoyé le : Lundi 11 mai 2015 15h43
    Objet : Re: [Ticket#2015041510000212] Disconnections - How to take out a memdump from a router - How to take out a memdump from a router 2 [...]

    Hello,
    Yes, I'm using an external panel antenna from this link: Antena Dualna LTE/4G 15dBi do Huawei E3272, E3372 MIMO

    I tested also the situation when the antenna is disconnected, but disconnecting antenna has no effect on the problem.

    Regards
    Przemek

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    De : Dovado (Support) <support@dovado.com>
    À :
    Envoyé le : Lundi 11 mai 2015 15h18
    Objet : Re: [Ticket#2015041510000212] Disconnections - How to take out a memdump from a router - How to take out a memdump from a router 2 [...]

    Hello,
    Sorry for the delay in getting back to you. We are currently awaiting shipment of a E3372 that should be similar to yours. Are you using any external antenna with the modem?


    Best Regards
    Markus Långström
    DOVADO Support Team

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    04/24/2015 13:50 - Przemek wrote:

    Hello,
    I bought the modem in the T-Mobile store in Poland. I bought a new modem - the original, of course. I bought it on 2015-01-22.

    Regards
    Przemek

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    De : Dovado (Support) <support@dovado.com>
    À :
    Envoyé le : Vendredi 24 avril 2015 13h18
    Objet : Re: [Ticket#2015041510000212] Disconnections - How to take out a memdump from a router - How to take out a memdump from a router 2 [...]





    Hi,
    We have flashed the firmware on your modem onto one of our E3372-s153 but are unable to reproduce the problem. We have a similar report form another user so it might be something with the specific hardware (ours was branded by LMT). Where did you buy your modem?

    Best Regards
    Markus Långström
    DOVADO Support Team

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    04/21/2015 16:42 - Dovado wrote:

    Dear Przemek,
    It seems the router reboots when the disconnections occurs. We are investigating this and I will get back to you before the end of the week.

    Best Regards
    Markus Långström
    DOVADO Support Team

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    04/19/2015 18:20 - Przemek wrote:
    Hello,
    according to the instructions here's what I did:
    1. Rebooted the router by turning off the power.
    2. The router is rebooted.
    3. I used the router (active WiFi)
    4. The router itself hung Internet Connection (after about 30 minutes of the restart)
    5. Has connected to the Internet again.
    6. I logged on the configuration page.

    7. I downloaded the file memdump (file attached).

    Regards
    Przemek

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    De : Dovado (Support) <support@dovado.com>
    À :
    Envoyé le : Vendredi 17 avril 2015 10h25
    Objet : Re: [Ticket#2015041510000212] Disconnections - How to take out a memdump from a router - How to take out a memdump from a router 2 [...]

    Dear Przemek,
    Okay, please take out a memdump using the following instructions and I will try to see exactly what happens.

    MEMDUMP EXTRACTION INSTRUCTIONS:
    1) Restart the DOVADO Router (reconnect the power cord, not "Restart" from the GUI) with the USB modem inserted.
    2) Use the router as normal until the problem occurs.
    3) Log into the router.
    Default address is http://192.168.0.1/ (default login admin / password)
    4) After logging in, follow this link. It shall output a file.
    http://192.168.0.1/cgi-bin/getcfg.cgi?docmd+getmemdump
    5) Send us the file.


    Best Regards
    Markus Långström
    DOVADO Support Team

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    04/16/2015 16:30 - Przemek wrote:

    Hello,
    I use the cable that was in the sales package. The cable is stretched over the whole length so, the distance 50 cm between it and the router is saved.

    This problem occurs from the very beginning - that's why I changed my modem from Huawei E3276 to Huawei E3372 thinking that this modem is causing this problem.

    07/02/2014 I bought the router in online store - details below:
    Wieslaw Żołyński
    ANVITO
    ul. Wronia 3/7
    05-400 Otwock
    Code: 140706792
    NIP: 751-161-66-51

    Link to online store: Router Dovado PRO LTE 4G Plus Play Polsat Orange


    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    De : Dovado (Support) <support@dovado.com>
    À :
    Envoyé le : Jeudi 16 avril 2015 14h04
    Objet : Re: [Ticket#2015041510000212] Disconnections

    Dear PRZEMYSLAW,
    Have you been using USB cable between the modem and router to create a distance of at least 50 cm in order to avoid possible interference between 4G and WiFi? This usually only causes performance issues but in some rare cases have also been shown to cause stability problems. You should have received a suitable cable with the router.

    When and where did you buy the router and have you had this issue since the beginning?

    Best Regards
    Markus Långström
    DOVADO Support Team

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    04/15/2015 19:10 - PSEMU wrote:
    Full Name:
    Email Address:
    Phone Number:
    Country: POLAND
    Operating System: Windows 8
    Dovado Router Model: PRO
    Router Firmware Version: 7.3.6
    Router Serial Number:
    Router Production Week: 13/37
    Where did you buy your router: Retail store
    Connection Type: USB Modem
    Mobile Broadband Operator: T-MOBILE
    Operator APN: internet
    USB Modem Manufacturer: Huawei
    USB Modem Model: E3372s-153
    USB Modem Firmware: No info
    User Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:25.0) Gecko/20100101 Firefox/25.0
    Headline: Disconnections
    Message:
    Hello,
    I have a problem with the Dovado Pro router. The router connects to the internet via a USB modem (Huawei E3372s-153) in LTE mode. The level of network coverage is 100%.

    While I have a WiFi enabled router disconnects internet connection 30-40 times a day. As soon as I turn off the WiFi router easily supports connection to the Internet even more than 24 hours without disconnection. I currently have firmware version 7.3.6. but the problem also appeared in the previous firmware. Currently, it is connected to the modem Huawei E3372s-153, but the problem also occurred on the Huawei E3276s-150.

    Is it a software problem and you can solve it, or the router is broken and it should be repaired?

    Regards
    Psemu


    Oczywiście powyższe zanonimizowałem z wiadomych przyczyn... Więc od ostatniego kontatku z supportem Dovado minęło jak widać już parę miesięcy - sam support producenta nie może sobie z tym problemem poradzić (a jak widać z maili - nie jestem w tym problemie odosobniony). W między czasie jeszcze radząc się mądrych ludzi tutaj na forum - postanowiłem wyłączyć w ogóle WiFi w routerze - wydaje mi się że problem leży gdzieś po tej stronie, bo ilość restartów spadła z 30-40 do ok. 10/dzień, co nadal i tak nie rozwiązuje problemu, bo 10 discconnectów dziennie nie jest normalną sprawą... Na tę chwilę sytuacja wygląda to tak, że przynajmniej raz dziennie router wiesza mi się tak, że wymaga twardego restartu poprzez odłączenie od prądu, a ilość disconnectów dziennie waha się w granicach 3-15 szt. Sam Dovado obecnie robi tylko za obsługę modemu 4G oraz serwer DHCP, do WiFi podłączam się za pomocą dwóch innych access pointów. Szczerze mówiąc darowałem sobie już walkę z supportem Dovado, bo jak widać nic to nie wnosi - jak pojawi się nowy soft, to od razu go aktualizuję licząc, że może w końcu coś się zmieni... Oczywiście gwarancja na sprzęt już minęła...

    Reasumując mój wywód - zdecydowanie można było lepiej wydać 550 PLN, a gdybym teraz znalazł AirLive N450R (które niestety nie są już w sprzedaży), to bez wahania bym się na niego przesiadł, bo w moim przypadku zakup Dovado był MEGA błędem i wyrzuceniem kasy w błoto... Szukałem czegoś porządnego, stabilnego i na dłuższy czas, a znalazłem coś co niczym poza dużo wyższą ceną się nie różni od TP-Linka TL-MR3420...

    Pozdro dla wszystkich i przy zakupach sprzętu Dovado sugeruję się mocno zastanowić, bo jak widać z maili z supportem - nie jestem odosobnionym przypadkiem...

    0
  • #27 16 Mar 2018 10:04
    tttppp
    Poziom 8  

    niestety mam N405R i dokładnie ten sam problem, ten sam modem, moim zdaniem problem w airlive leży w tym że nie obsługuje on sieci 4g, kupiłem go w czasach gdy nie było LTE i na tamten czas działał rewelacyjnie.

    0