Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektronika PAR64 Ignition 20x3W LED przyczyna uszkodzenia i naprawa

sherek 21 Cze 2014 18:00 1671 3
  • #1 21 Cze 2014 18:00
    sherek
    Poziom 9  

Witam!

Jestem laikiem w dziedzinie elektroniki, chciałbym opisać problem z jakim się spotkałem i rzeczy do których doszedłem samodzielnie.

W urządzeniu Par64 20x3w firmy Ignition uległa uszkodzeniu płytka sterująca:

1. Po włączeniu urządzenia z jego zasilacza wydobywa się dźwięk piszczenia, ćwierkania, urządzenie nie włącza się
    2. Po odłączeniu modułu z diodami Led problem nadal występuje
    3. Po odłączeniu płytki sterującej, zasilacz pracuje normalnie tj. zapala się dioda sygnalizująca pracę

Dodam, że moduł LED, zasilacz, kabelki, wejścia i wyjścia dmx, panel kontrolny są sprawne ponieważ podłączyłem je do drugiego PAR'a. Zrobiłem to również z płytką sterującą która spowodowała te same objawy w drugim sprawnym PAR'ze

Załączam zdjęcie z opisem, proszę o pomoc w ustaleniu dokładniejszej przyczyny uszkodzenia płytki oraz pomoc w jej naprawie.

Elektronika PAR64 Ignition 20x3W LED przyczyna uszkodzenia i naprawa Elektronika PAR64 Ignition 20x3W LED przyczyna uszkodzenia i naprawa

1-tutaj podłączam zasilanie z zasilacza
    2-panel LED kolejno dla diod czerwonych, zielonych, niebieskich
    3-wyświetlacz oraz przyciski
    4-wejścia/wyjścia DMX
    5-zasilanie diod na panelu LED

dodam jeszcze że kondensatory nie są wypukłe

0 3
  • #2 22 Cze 2014 14:09
    jarek2580
    Poziom 13  

To chyba masz problem z zasilaniem ,na płytce w okolicy zasilania powinien by stabilizator i kondensator sprawdź czy działa i czy jest 12V

0
  • #3 09 Lip 2014 01:34
    DJ.KiteX
    Poziom 15  

Na moje oko jest kilka zimnych lutów, nie wiem, na odległość mogę się mylić. Jeśli zasilacz piszczy, ćwierka to szukaj zwarcia.

0
  • #4 12 Lip 2014 13:35
    sherek
    Poziom 9