Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra C Z18XE - Dziwne (?) zachowanie instalacji elektrycznej...

Pascalt 21 Jun 2014 20:14 1665 7
Wago
  • #1
    Pascalt
    Level 22  
    Witam,
    napięcie ładowania mierzone na klemach akumulatora - 14-14,1V
    po załączeniu wszystkich odbiorników elektrycznych oprócz klimatyzacji - 13,5V, 13V, po jakiś 15min 12,5V. No i teraz pytanie - czy aby na pewno uwalony jest alternator, czy takie jaja może też powodować akumulator bliski śmierci...?
    Będę wdzięczny za merytoryczne wypowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Raczej przewody łączące alternator z akumulatorem, masa alternatora z ujemnym biegunem akumulatora, sam alternator. Za mało pomiarów by coś orzec. Zrób chociaż pomiary spadków napięć.
  • Wago
  • #3
    Pascalt
    Level 22  
    Czyli sądzisz, że uszkodzenie akumulatora nie powinno powodować takiego zachowania? Bo swoją drogą akumulator ten słabiutko trzyma.
    Chodzi Ci o pomiary spadków napięć na przewodach alternator - akumulator rozumiem.
  • Helpful post
    #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dokładnie tak. Na czas prób, podmień z kimś akumulatory. Niemniej raczej uszkodzony akumulator dawałby inne objawy.
  • Helpful post
    #5
    likwidatorr1
    Level 12  
    Akumulator może powodować takie objawy ale trzeba to sprawdzic , najlepiej podjechać do jakiegoś sklepu z bateriami i tam powinni mieć odpowiedni sprzęt by zbadać aku pod obciążeniem ...

    I oczywiście pomiary jakie ci kolega Paweł wawa sugerował ...

    pozdrawiam
  • Helpful post
    #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    likwidatorr1 wrote:
    Akumulator może powodować takie objawy
    Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
  • #7
    Pascalt
    Level 22  
    Są problemy z odpalaniem. Akumulator sobie zamówię, bo i tak jest do wymiany - kiedyś mierzyłem napięcie na zaciskach jakieś kilka minut po zgaszeniu silnika i napięcie na nim spadło z 12,5V na 11V w podczas mojego pomiaru (przez jakieś... 5sek). Tylko chodzi o to, że być może przyczyną śmierci akumulatora jest właśnie nieprawidłowe ładowanie. Szkoda by kolejny akumulator wkrótce poleciał...
    W tygodniu podjadę na kanał, bo nie widzę od góry zacisków na alternatorze, a dojście do niego, to jakaś masakra... Chyba silnik trzeba przestawiać, żeby go wyciągnąć, a już na pewno od góry go nie zdejmę... Zaciski są gdzieś od dołu?
  • Helpful post
    #8
    likwidatorr1
    Level 12  
    Masz racje ale nie zawsze jest tylko jedna przyczyna ... A sprawdzenie stanu aku w mojej lokacji to 5 minut drogi i mam 100 procentowa pewność ze bateria jest oki :D