Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ABS Renault Megane 1.5 DCI 2002r Pobiera prąd na wyłączonym silniku

21 Cze 2014 23:57 7548 18
  • Poziom 11  
    Jak w tytule , sprawdziłem miernikiem i po wyjęciu bezpiecznika od absu napięcie akumulatora przestaje spadać , pomoże ktoś ? jestem za granicą więc muszę poradzić sobie na razie sam z tym problemem na razie puki co wyciągam bezpiecznik i przed jazdą wkładam z powrotem.
    Pytanie co to może być ? wszystko wygląda ok po wyjęciu bezpiecznika jak odpalę pojawia się service , po włożeniu działa wszystko jak należy ale prąd ucieka...
    Dodam że auto kupiłem już z taką usterką więc nie przydarzyło mi się to nagle
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 38  
    Może masz sklejony przekaźnik, lub ktoś tam dłubał i coś namieszał.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 15  
    Masz zmierzyć pobór prądu, a nie czy spada napięcie bo to nic nie mówi. Pobór prądu (o ile wiesz co to znaczy) mierzy się po wyjęciu kluczyka i zamknięciu auta. Musisz poczekać 30sekund zanim podasz wynik. To samo zrób bez bezpiecznika.
    Jeśli nie rozumiesz powyższej części to jedynie co możesz zrobić to sprawdzić przekaźnik czy jest sprawny: czy się nie grzeje, czy styki nie są sklejone.
    Po wykluczeniu uszkodzenia przekaźnika idziesz do urządzenia które ten przekaźnik załącza. W tym wypadku odpinasz wtyczkę od pompy ABS i obserwujesz czy nadal rozładowuje się akumulator.
  • Poziom 27  
    unitra napisał:
    Musisz poczekać 30sekund zanim podasz wynik.

    Najlepiej podłączyć miernik, zamknąć auto i wrócić za pół godziny. Mamy wtedy gwarancję, że wszytsko już jest w trybie uśpienia.
  • Poziom 11  
    Zmierzyłem pobór prądu z bezpiecznikiem i bez poniżej foto z wynikami

    ABS Renault Megane 1.5 DCI 2002r Pobiera prąd na wyłączonym silniku ABS Renault Megane 1.5 DCI 2002r Pobiera prąd na wyłączonym silniku

    przekaźniki chętnie bym sprawdził ale nie wiem gdzie one się znajdują , na necie też takowej konkretnej informacji nie znalazłem , albo źle szukam... :|
  • Poziom 27  
    Źle podłączyłeś miernik.
  • Poziom 38  
    CommonRail napisał:
    Źle podłączyłeś miernik.

    Dokłanie nawet ciężko powiedzieć co Ty teraz zmierzyłeś.
  • Poziom 11  
    Na jednym z forów był opisany ten sposób więc tak też uczyniłem. według tego pomiaru wychodzi na to że ten podłączony bezpiecznik zabiera dodatkowe 0,21V
    bez bezpiecznika pobór mieści się w normie.
    Mierzyłem też na podłączonym pod plus i minus jak bezpiecznik podłączony to kilka dni i auta nie uruchomię , bezpiecznik podłączony to cały czas spada od 12 v do 11,9 , 11,8 11,7 , 11,6 i tak w nieskończoność aż wydoi go do zera , z ładowaniem też nie ma problemu bo sprawdziłem jak już pisałem problem tkwi w tym układzie
    Masa też prawidłowa , myślę że to może być przez jakiś przekaźnik tylko gdzie one są u licha ? mogę iść też po przewodzie ale nie uśmiecha mi się żeby rozbierać cały samochód.
    musi to być duże obciążenie dla auta na postoju bo gdy bezpiecznik jest wyjęty podczas pracy silnika auto pracuje na nieco wyższych obrotach , gdy go włożę spadają o jedną kreskę tak jakbym np włączył klimę ale myślę że to normalne bo utrzymują się na prawidłowym poziomie - 900 rpm

    bez bezpiecznika nie działają - abs - wyświetla service , stop , nie działają lampki oświetlenia wewnętrznego , nie działa też otwieranie pokrywy bagażnika , w pokrywie sprawdziłem przewody i są w porządku wszystkie całe nie poprzerywane
    gdy bezpiecznik jest włożony działa wszystko , nie ma z niczym żadnego problemu

    zastanawiam się czy nie było by prościej żeby zrobić jakiś prosty układzik na przekaźniku żeby plusem po zapłonie otwierał ten obwód z tym bezpiecznikiem , a po wyłączeniu silnika żeby zamykał obwód tylko że wtedy bagażnik mógłbym otwierać tylko na uruchomionym silniku to była by lipa , i tak samo z oświetleniem wewnętrznym ... więc problemu bym nie rozwiązał i tak chyba że bym znalazł ten plus po zbliżeniu się do auta co aktywuje podświetlenia i komunikaty przed wejściem do auta i uruchomieniem silnika ale nie wiem czy to dobry pomysł...
  • Poziom 24  
    Pobór mierzysz w amperach, i wpinasz w szereg.
  • Poziom 43  
    O czym piszesz jak miernika nie umiesz wpiąć? O naprawie??

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Proszę nie bawić się w takie komentarze, jest przycisk raportowania! 3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • Poziom 15  
    ABS Renault Megane 1.5 DCI 2002r Pobiera prąd na wyłączonym silniku
    Tak spróbuj podłaczyć i podaj wyniki.
    Jeśli odczyt będzie poza zakresem to w mierniku przełącz na 10A i przepnij kabel czerwony w gniazdo z napisem 10A.
  • Poziom 27  
    unitra napisał:
    Tak spróbuj podłaczyć i podaj wyniki.


    Wiesz, ze zaczyna się od największego zakresu pomiarowego prawda? Po odłączeniu klemy i zamknięciu obwodu przez miernik póki cała elektronika nie zaśnie, będzie pobierać około 4A. Zjara zwyczajnie miernik. Ustawić na 10A i wtedy mierzyć.
  • Poziom 11  
    andrzej20001 pisze też o tym między innymi że takie kpiny jak Twoje nie wnoszą nic istotnego w temacie
    Te forum nie służy do głupawych przysrywek , lecz do czegoś innego jak się nie mylę...
    Ja nie rozumiem wszyscy piszą jakoś normalnie a tu taki musi wyskoczyć ze swoimi podtekstami.
    Co to Kuba Wojewódzki ? albo Szymon Majewski show ?
    Gdybyś przeczytał cały temat ze zrozumieniem przede wszystkim to byś wiedział że źle zmierzyłem ten pobór prądu przez złe info z innego forum.
    Trochę zainteresować się tematami z nieswojej dziedziny i sam potrafię a nie jestem elektronikiem !
    Forum nie służy mi tylko do uzyskania pomocy od innych , sam też pomogę innym całą swoją wiedzą jaka posiadam w innych dziedzinach , a jak czegoś nie wiem to chętnie się dowiem.
    Alfą i omegą nikt z nas też się chyba nie urodził!
    Następnym razem lepiej w ogóle się nie wypowiadaj!
    Wkrótce podam prawidłowe wyniki , reszcie dziękuję za pomoc i wracam do tematu... :?
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bzdury piszesz, nierealne. Zwykłym miernikiem zmierzy pobór prądu. Nawet takim za 20 zł. A cęgowy do pomiaru tak małych prądów DC kosztuje dużo. Nie wspominam nawet o zakłóceniach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to po co polecasz je człowiekowi, który zwykłego miernika nie ogarnia? Ja sam mam cęgowe, używam do alternatorów i rozruszników, czasem świece żarowe. Nigdy nie używałem do pomiarów jak w temacie. Przerost formy nad treścią.
  • Poziom 27  
    Snopowiazalka napisał:

    Już dawno powinieneś dać sobie spokój z tym multimetrem, zapiąć tam miernik cęgowy na zakres DC (zerując go bardzo starannie przed pomiarem to ważne) tylko nikt tego nie powie.

    Mierzyłem prądy spoczynkowe uni-t, sanvami, metechami. Każda cęgówka przy tak małym zakresie pokaże bzdury.
    Najprostsze: Podłączamy 2, 1-metrone przewody. Jeden do klemy masowej, drugi do klemy masowej akumulatora. Oba podłączamy do miernika do GND i zakresu 10(20)A. Zamykamy maskę, zamykamy auto alarmem i idziemy na kawe. wracamy i odczytujemy wynik. W niektórych samochodach są czujniki otwarcia maski, póki jej nie zamkniemy, alarm się nie uzbroi i odczytamy fałszywy wynik pomiaru. A prościej wyprowadzić przewody niż szukać czujnika i mostkować/odłączać go.