Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pastuch elektryczny 24 V- Dioda świeci, ale nie ma napięcia na wyjsciu

22 Cze 2014 19:25 4425 16
  • Tektronix
  • Poziom 23  
    Witam, napisz jaki to model tego pastucha, na obudowie powinien byc umieszczony.
  • Tektronix
  • Poziom 2  
    Typ -EBO-80
  • Poziom 2  
    Witam mam pytanie czy na tyrystorze gdyby był uszkodzony by było napięcie na anodzie i katodzie czy nic nie powinno być wcale ??Bo sprawdzałem dziś kontrolką i w każdym położeniu świeciła .czyli mi wydaje się że tyrystor działa .Nie wiem dokładnie nie znam się na tym więc czekam na jakieś odpowiedzi
  • Poziom 23  
    Witam, jeżeli napięcie jest na C1 to powinno być również na anodzie tyrystora. Z tego co piszesz wnioskuję że sprawdzenia dokonujesz neonówką (wskaźnikiem) tym sposobem niestety tego nie posprawdzasz. Jeżeli elektryzator nie pracuje tak jak to pisałeś to znaczy że masz uszkodzenie. Pisałeś że świeci dioda, w tym układzie nie powinno być diody świecącej. Na schemacie jest neonówka i ona łącznie z rezystorem R6 i R7 tworzy układ kluczowania tyrystorem. Trzeba też sprawdzić czy uzwojenia transformatora mają przejścia. to na razie tyle jak posprawdzasz czekam na dalsze pytania.
  • Admin grupy audio
    krzych140 napisał:
    Bo sprawdzałem dziś kontrolką i w każdym położeniu świeciła

Napięcia mierzy się miernikiem, a nie kontrolką. W tym układzie zawsze będzie świeciła, nieważne czego dotkniesz i czy ten element jest sprawny czy nie.
    Wynika to z zasady działania próbnika. Nie będę tutaj tego wyjaśniał bo nie o tym jest temat.

Neonówka w tym układzie jest jak diak - razem z C2, R3, R4 tworzą generator. Ciągłe świecenie neonówki sugeruje problem z tyrystorem lub jakąś przerwę w obwodzie jego bramki.
  • Poziom 10  
    witam ma problem z pastuchem
    Neonówka mruga a na wyjściach nie ma prądu.