Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

stihl FS56 - Nie może wejśc na obroty kosa spalinowa

maestro83 23 Jun 2014 21:56 17844 5
  • #1
    maestro83
    Level 13  
    Witam kupiłem kosę spalinową stihl FS56 przechodzoną ma około 3 lat ,odpala za pierwszym razem tylko nie może wejśc na obroty chodzi ale słabo ,przeczyściłem gaźnik przedmuchałem w środku objawy są takie same .Zdjąłem membranę zamieszczam fotki nie wiem czy jest dobra ,czy trzeba ja wymienić i czy to może być przyczyną.Proszę o pomoc.
  • #3
    bunny27
    Level 10  
    Witam.Membrany mozesz wymienic poniewaz nie wygladaja najlepiej( szczególnie pompujaca) . Do sprawdzenia zawór iglicowy w gazniku i sitko. Sprawdz w jakim stanie jest cylinder,czy nie jest porysowany.
  • #4
    pawel980
    Level 17  
    Jeśli silnik z łatwością odpala oraz równomiernie pracuje na biegu jałowym ma kompresję oraz nie ma objawów (łapania lewego powietrza) - falowania obrotami myślę skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze wału trzymają) oraz że główna przyczyna leży po stronie gaźnika.
    Sprawdź króciec gaźnika łączący go z cylindrem czy nie jest sparciały oraz wszystkie przewody paliwowe jak i odpowietrzniki.
    Wymontuj gaźnik przed rozebraniem dokładnie oczyść od zewnątrz, następnie rozkręć wyjmij delikatnie membrany.
    Zdemontuj zawór iglicowy, wykręć dysze oraz sitko (najlepiej dostać kompletny zestaw naprawczy do tego gaźnika: membrany zaworek iglicowy, dysze oraz nowe sitko).
    Przygotuj roztwór w warunkach domowych kwasku cytrynowego 2 łyżeczki na szklankę wody i pogotuj dłuższy czas rozebrany korpus gaźnika po pierwszym gotowaniu wymień roztwór na nowy zagotuj i pozostaw tam gaźnik aż to wystygnie na spokojnie się wszystko rozpuści :)
    stihl FS56 - Nie może wejśc na obroty kosa spalinowa stihl FS56 - Nie może wejśc na obroty kosa spalinowa
    Następnego dnia przedmuchaj cały mokry gaźnik sprężonym powietrzem zamontuj nowe zestawy naprawcze wraz z nowymi membranami i przeprowadź regulację gaźnika tak by dało się wyczuć taktowanie silnika przy pełnym otwarciu przepustnicy.
    Jeśli nie pomaga gaźnik po prostu trzeba wymienić na nowy ;)
    ____________________________________________________________
    Spotkałem się z silnikami przytartymi (słabe ciśnienie sprężania), które odpalały przy dodaniu gazu i wchodziły w obroty lecz nie miały te silniki w ogóle mocy - Po przepracowaniu kilku godzin już nie odpalały w ogóle. Niekiedy da się rozpoznać to po oporze rozrusznika, głosie - stylu pracy silnika - jeśli nie polecam zdjąć tłumik i dokładnie sprawdzić tłok oraz pierścień.
    Rozszczelniony silnik łapiący lewe powietrze (uszkodzone uszczelniacze) lub króciec gaźnika jak i przepracowany zużyty stary gaźnik objawy:
    falujące obroty raz mieszanka za bogata raz zbyt sucha (silnik sam wchodzi na obroty, dławi przy pełnym otwarciu przepustnicy tak jak by nie dostawał paliwa a jak wejdzie na obroty to przekracza maksymalne taktujące obroty i wkręca się w dużo wyższe max obroty), problemy z odpaleniem zimnej jak i nie paląca rozgrzana maszyna, nie da się dokładnie wyregulować oraz silnik nie rozwija pełnej mocy.
  • #6
    frantic21
    Level 16  
    Sprawdź szczelność, bo na zdjęciu widać, że wszystko jest mocno mokre.