Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Galaxy 1.9 tdi 1996 rok sączy się paliwo spod górnego dekielka pompy

iwkasroczka 23 Jun 2014 22:08 5904 14
  • #1
    iwkasroczka
    Level 9  
    Witam.
    Mam problem z pompa paliwową w Fordzie Galaxy 1.9 tdi 1996 rok.
    Sączy się paliwo spod górnego dekielka.
    Mam pytanie czy można go odkręcić i w jakiś sposób uszczelnić?
    Ford Galaxy 1.9 tdi 1996 rok sączy się paliwo spod górnego dekielka pompy
  • #2
    majsster
    Level 23  
    Jeżeli ten górny to dasz rade, nie odkręcaj czasem nastawnika, uszczelki tylko oryginał i żebyś czasem nie składał tego na sylikon :D ale i tak z autopsji za chwile będzie lecieć z nastawnika ( czyli to co jest pod spodem ) najlepiej by było gdybyś autko oddał do fachowca.
  • #3
    ftp.kowal
    Level 36  
    Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę.
  • Helpful post
    #4
    Sztomel
    Level 35  
    ftp.kowal wrote:
    Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę.

    Owszem, było wiele razy na forum, tym i innych ale widzę, że nie czytałeś kolegoftp.kowal info jak należy : aby odkręcić dekiel nastawnika pompy wtryskowej trzeba dysponować kluczem energetycznym T2 dla odkręcenia tylko jednej "specjalnej" śruby (tej w lewym dolnym rogu - ma łeb o zaokrąglonym trójkącie) oraz wymienić tylko uszczelkę pod tą pokrywką i nie trzeba niczego ustawiać po założeniu ponownie pokrywki nastawnika pompy.
  • #5
    iwkasroczka
    Level 9  
    Dzięki za informację dziś przystąpię do pracy zobaczymy co z tego będzie. :D
  • #6
    iwkasroczka
    Level 9  
    Niestety po wymianie nadal leci :cry: Ma ktoś jakiś pomysł?
  • #7
    majsster
    Level 23  
    Zrób zdjęcie i pokaż dokładnie skąd leci :)
  • #8
    unitra
    Level 15  
    Co to takiego klucz energetyczny? jak widać bez uprawnien elektrycznych nie uda ci się naprawić tego forda.
  • #9
    michcio45
    Level 10  
    Znając życie leci Ci też spod nastawnika miałem ten sam problem. Musisz go dokładnie zaznaczyć, odkręcasz i wymieniasz.
  • #10
    iwkasroczka
    Level 9  
    Leci u dołu spod tej "specyficznej" śróbki
  • #11
    majsster
    Level 23  
    jak ją dokręciłeś ? miałes specjalny klucz ?
  • #12
    majster10
    Level 10  
    witam ja taki kluczyk dorabiałem z nasadki "7" nawet jak wbijesz na siłę to powinno dać się odkręcić powodzenia

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do zaznaczania i odkręcania to po takiej operacji (jeśli odkręcisz cały nastawnik) to i tak dawkę wtr. trzeba ustawić od nowa za pomocą urządzenia diagnostycznego (dawka zmienia się nawet przy dokręcaniu)
  • #13
    alienx
    Level 10  
    Audi A4 1,9 TDI ta sama pompa vp37
    1# Kilka miesiący temu wymieniłem uszczelkę pod pokrywą nastawnika. Ale wciąż mam wyciek a w ostatnim czasie to już kapie pod autem konkretnie. Ropa sączy mi się głównie pod jedną z czterech srub a dokladnie tą specjalna i potem na dół na cała pompe. Ale czy to możliwe, że cieknie mi spod nastawnika i ropa idzie aż do góry i tam leje, Dodam, że po wykręceniu tej śruby założyłem bardzo podobną na imbus.

    2# Po uzyciu Vag-Com w pierwszym bloku dawke mam 1.0 do 1.4 - czy to nie za duzo paliwa?? A moze ktoś tuningował i coś porobił albo jakiś chip wstawił? Dodam, że auto nie jest jakieś nadzwyczaj mocne ale pali na dotyk w zimie i lecie i obroty ładnie chodzą ani nie szarpie. Troche dużo pali ale może to być też powodem szerokich opon i wycieku.

    3# W poradniku pisze jeśli wartość 3 linijki w bloku 001 nie moze się zmienić tzn że jak miałem na zaplonie 0,740v przed rozebraniem nastawnika to po włożeniu do pompy ma być też 0,740V? Czy po prostu wartość będzie skakać? A jak będzie inaczej to znaczy że nie trafiłem wałkiem nastawnika w otwór w pierścieniu?

    4# Jak w VAG-COM - skorygować dawkę po ręcznym ustawieniu?

    Prosze o odpowiedz na moje pytania. Moze jak kilka osób coś napisze to dostanę odpowiedzi na wszystkie
  • #14
    Sztomel
    Level 35  
    unitra wrote:
    Co to takiego klucz energetyczny? jak widać bez uprawnien elektrycznych nie uda ci się naprawić tego forda.

    http://www.karbownik.com.pl/go/_info/?id=614 a dokładnie taki :
    http://sklep.multikabel.pl/galerie/k/klucz-do-szaf-teletechni_192.jpg
    Kapać nie może więc coś jest uszkodzone - albo uszczelka albo pokrywa nastawnika dawki. Jeśli przy takich wartościach nie szarpie silnikiem to zabaczysz jak będzie jak to uszczelnisz.
    Ustaw sobie w grupie 001 w logu statycznym wartość dawki na co najmniej 3,2 mg/skok bo na 1,0 do 1,4 to normalnie działający silnik powinien szarpać jak 100 diabłów.
  • #15
    gebels1973
    Level 15  
    Żeby nie zakładać nowego tematu. Galaxy 97 1,9tdi nastawnik i dekiel suchy rano po odpaleniu występuje gdzieś wyciek. Pompa generalnie sucha wycieków nie widać ropa ścieka po pompie od wspomagania - jakieś sugestie ( może od strony koła zębatego) lub na coś innego zwrócić uwagę?