Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara II 1.4 - Dźwięk jak diesel w silniku 1.4 benzynowym

24 Cze 2014 10:15 2664 20
  • Poziom 14  
    Cześć,
    Xsara II 1.4 2003 benzyna. Odkąd kupiłem ten samochód (6 miesięcy temu) słychać na gorącym silniku i na jałowym biegu dziwny klekot (jak przygazuję to nie słychać (albo dźwięk zostaje zagłuszony i tak naprawdę słychać)).
    Możecie tutaj posłuchać:
    https://www.youtube.com/watch?v=tO56jWCshhw

    Co się dzieje? Wg mnie samochód normalnie jeździ i nic się nie dzieje (poza tym).
  • Poziom 22  
    posprawdzaj dokładnie coś jest niedokręcone w okolicach silnik a i wpada w wibracje ,jak zwiększasz obroty to przestaje,wyłącz silnik posprawdzaj ręką czy wszystko się trzyma mocno
  • Poziom 14  
    Wszystko podokręcane.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy z ciśnieniem oleju w magistrali.
  • Poziom 27  
    Klepią Ci zawory. Sprawdź luz.
  • Poziom 15  
    CommonRail napisał:
    Klepią Ci zawory. Sprawdź luz.

    Luz to możesz sprawdzać w starym golfie.
  • Poziom 14  
    Z tego co wiem, to te silniki TU3JP nie mają popychaczy hydraulicznych.
  • Poziom 15  
    carck3r napisał:
    Z tego co wiem, to te silniki TU3JP nie mają popychaczy hydraulicznych.

    Jeśli to TU3 to faktycznie jest to stary 8 zaworowy silnik.
  • Poziom 14  
    unitra napisał:
    carck3r napisał:
    Z tego co wiem, to te silniki TU3JP nie mają popychaczy hydraulicznych.

    Jeśli to TU3 to faktycznie jest to stary 8 zaworowy silnik.

    Jechać na regulację zaworów? To może być to? Tu mi gościu napisał, że mogę z tym jeździć: www.cxoc.net/index.php?topic=21179.0
    Dodał też, że brzmi to na wtryskiwacz.
  • Poziom 18  
    W tym silniku reguluje się luzy zaworowe.
  • Poziom 27  
    unitra napisał:
    Luz to możesz sprawdzać w starym golfie.

    W którym dokładnie specjalisto? Na francuzach zjadłem zęby, wracaj zmieniać żarówki w polonezie.
    unitra napisał:
    Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania.

    Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem.
    carck3r napisał:
    Dodał też, że brzmi to na wtryskiwacz.

    Klepiący wtryskiwacz klepie cały czas od momentu odpalenia. Temperatura silnika nie ma wpływu to.
    carck3r napisał:
    Tu mi gościu napisał, że mogę z tym jeździć: www.cxoc.net/index.php?topic=21179.0

    Masz za duży luz na zaworach. Jeździć możesz, ale licz się z tym, ze za jakiś czas głowica będzie do robienia. Wypali się gniazdo zaworu.
  • Poziom 14  
    No to jadę na regulację :).
  • Poziom 15  
    unitra napisał:

    Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem.

    Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami.
    Cytat:

    Masz za duży luz na zaworach. Jeździć możesz, ale licz się z tym, ze za jakiś czas głowica będzie do robienia. Wypali się gniazdo zaworu.

    Gniazda wypalają sie od za małego luzu.
  • Poziom 27  
    unitra napisał:
    Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami.

    Jeżeli są podwieszone, to owszem, coś tam będzie widać, ale w przypadku małych <2mm luzów nic nie zobaczysz po sprężaniu.

    unitra napisał:
    Gniazda wypalają sie od za małego luzu.

    Więc obejrzyj sobie zawory z diesla, gdzie zawór miał luz 0.4mm większy.
  • Poziom 14  
    To chyba nie są luzy na zaworach. Dzisiaj w nocy, jak wjeżdżałem do garażu, odkryłem, że po wciśnięciu pedału sprzęgła klekotu nie słychać. Jak puszczę pedał sprzęgła, to klekot powraca.
  • Poziom 35  
    Tarcza sprzęgła się sypie? Wycisk może ma luzy i drgań dostaje, a jak wciśniesz sprzęgło wycisza.
  • Poziom 14  
    Teraz chyba przejdziemy do skrzyni biegów - przy puszczonym sprzęgle, chcąc wrzucić bieg (oczywiście nie da się i jest opór) klekot przestaje być słyszalny (tak samo przestaje klekotać jak na wciśniętym sprzęgle). Tzn. chcę wrzucić trójkę, przesuwam drążek zmiany biegów, czuję opór i wtedy przestaje klekotać.
  • Poziom 27  
    Łożysko wyciskowe do sprawdzenia. Było coś robione kiedykolwiek w skrzynii?
  • Poziom 14  
    CommonRail napisał:
    Łożysko wyciskowe do sprawdzenia. Było coś robione kiedykolwiek w skrzynii?

    Nie wiem czy było coś robione. Poprzedni właściciel nic nie mówił i nie dostałem żadnej faktury z naprawy skrzyni.
    Pojadę w przyszłym tygodniu do mechanika na regulację zaworów i wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów, to zapytam o ten klekot.
  • Poziom 14  
    Wyregulowano zawory i zmieniono olej w skrzyni biegów. Dalej słychać takie lekkie klekotanie po odpuszczeniu pedału sprzęgła (ale mechanik mówił, że to normalne jest). W skrzyni biegów nie było (wg mechanika, nie widziałem) opiłków metalu a olej był w dość dobrym stanie. Zawory miały lekki luz (za luźne) i zostały poprawione. Olać już sprawę czy dalej się męczyć? :)
  • Poziom 14  
    Przyczyną jest luźne łożysko w skrzyni biegów na wałku sprzęgłowym. Podobno ten typ tak ma, nie naprawiam.