Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programowanie KX-T616 i KX-T61610B

piero 20 Kwi 2005 23:24 2625 6
  • #1 20 Kwi 2005 23:24
    piero
    Poziom 13  

    Wiadomo, że centralki Panasonica programuje się telefonem systemowym.
    Jest to w miarę proste i przypuszczam, że byłoby możliwe ich programowanie za pomocą komputera przez port com lub lpt. Czy spotkaliście się może z jakimś program do takich centralek. Ja w sieci nie znalazłem - a byłbym zainteresowany. Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie ?
    Pozdrawiam serdecznie !

    0 6
  • #2 21 Kwi 2005 00:03
    PiterAnia
    Spec od central telefonicznych

    Niestety te centrale tylko można programować z aparatu systemowego.

    0
  • #3 21 Lis 2005 23:22
    piero
    Poziom 13  

    Sądziłem, że jeżeli są programy do odczytywania z takich centralek stanu połączeń i to nawet on-line to znajdzie się coś do programowania takich centralek. Mam takie ze cztery i jak potrzeba to lata między nimi jeden aparat.
    Ale trudno :(
    Trzeba będzie kupić kolejne systemowe.
    Koniec tematu.

    0
  • #4 23 Lis 2005 15:21
    Jack14
    Poziom 37  

    Albo wymieniać w marę możliwości na nowocześniejsze.

    0
  • #5 23 Lis 2005 23:29
    piero
    Poziom 13  

    Takie ustrojstwo ma po prostu tylko działać - no i właśnie normalnie działa !
    Nie ma żadnej potrzeby wymieniać na inne - to nie nie komputer...
    A i tak przeważnie większość użytkowników korzysta tylko z 20-40% funkcji.
    Można postawić tezę:
    Im nowsza centralka tym mniejsze wykorzystanie jej funkcji ;(

    0
  • #6 25 Lis 2005 19:04
    Jack14
    Poziom 37  

    Piero to na przykład:
    - nowsze modele centralek telefonicznych posiadają wewnętrzny modem do zdalnego nadzoru (czyli to co tobie ułatwiłoby pracę)
    - możliwość podłączenia łączy ISDN (po styku S0) co przy konfiguracji 20 DDI daje możliwość dodzwonienia się bezpośrednio do abonenta z pominięciem telefonistki lub zapowiedzi słownej
    - możliwość identyfikacji na portach analogowych (clip)
    - wbudowany bufor do taryfikacji połączeń

    itp i td

    Co do usług pełna zgoda użytkownicy zazwyczaj nie wykorzystują większości "bajerów" bo nie wiedzą jak to zrobić a jak już zrobią to nie wiedzą co i jak.

    0
  • #7 26 Lis 2005 02:36
    piero
    Poziom 13  

    Moje doświadczenia z centralkami (6-20) i centralami (20-150) wskazują, że:
    - "normalni" użytkownicy (czytaj też: pracownicy) są "odporni na wiedzę" i jeżeli nie muszą to nie są zainteresowani żadnymi dodatkowymi funkcjami,
    - pewien rodzaj użytkowników preferuje komórę i nie są zainteresowani "normalnym" telefonem, nawet jeżeli już długo dzwoni,
    - inny rodzaj użytkowników zainteresowany jest długimi a w szczególności nietaryfikowanymi i "darmowymi" rozmowami na dowolne sieci,
    - właścicieli interesują przede wszystkim oszczędności jakich mogą doświadczyć dzięki wprowadzeniu nowych technologii,
    - a ci, którzy ewentualnie byliby zainteresowani konkretnym i rozsądnym wykorzystaniem nowych technologii tez wolą nauczyć się obsługi nowej komórki.
    - "zdalny nadzór" - owszem pracę ułatwia - lecz uczciwie muszę stwierdzić, że przysłowiowy już polski hydraulik doceniony będzie bardziej (i zarobi znacznie więcej) za wkręcenie jednej rurki niż jakby nie było specjalista rekonigurujący centralę, no a jeżeli zrobi to zdalnie - to tak, jakby nic nie robił (i nie zarobił)

    Można by tak na podobne tematy jeszcze długo...
    No, ale zbaczamy z wątku...

    0