Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co z tą masą?

21 Kwi 2005 00:47 1490 5
  • Poziom 10  
    Witam!

Niedawno zacząłem budować wzmacniacz na LM3886 z kitu AVT-2180. Rozdzieliłem płytke wzmaka na dwie, osobno lewy i prawy kanał. W takiej sytuacji postanowiłem rozdzielić także zasilanie, mostek i 2x6800uF na kanał. Płytka, którą zaprojektowałem widać w załączniku.

Jestem początkujący i chciałem przedewszystkim zapytać czy jest ona poprawnie zrobiona? Chciałbym się też zapytać czy warto dołozyć jeszcze po 220nF równolegle z elektrolitami w celu lepszej filtracji, a jeżeli tak to jakie te kondensatory(ceramiczne,MKT...)?

Zasilanie "+","-" i masa będą pociągnięte do każdego kanału osobno. Co powinienem w takiej sytuacji zrobić z masą wejścia sygnału? Jeżeli podłącze ją do obu kanałów powstanie pętla masy (masy obu kanałów będą połaczone w jacku i w zasilaczu). Podobny problem mam z wyjściem na słuchawki. Jak to rozwiązać??? Połaczenia masy na płytce wzmaka widać w załączniku(O,O5 - masa z zasilacza, O3,O4 - masa wyjscia, O1,O2 - masa wejscia) .

Przy okazji, chciałbym się dowiedzieć jak poprawnie połaczyć wejście ze wzmakiem. Czy tak jak to najczęściej bywa jedna żyła plus ekran na kanał, czy lepiej przewód symetryczny ekranowany na kanał(jeżeli tak to gdzie podłączyć ekran do masy)?

W którym miejscu najlepiej łączyć masę z obudową? Prosto z zasilacza, czy może z płytki wzmaka?

Z góry dzięki za pomoc.
    Przepraszam jeżeli zaniżam poziom elektrody :oops:
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 27