Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro+ 1.6 GSI b+g - uciekający prąd plus (tradycyjnie) brak ładowania

szalony_robal 25 Cze 2014 10:27 1461 1
  • #1 25 Cze 2014 10:27
    szalony_robal
    Poziom 2  

Witam,
    na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :)
    Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania.
    Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A).
    Muszę tu też zaznaczyć, że staram się ten problem rozwiązać samemu, ale kilku rzeczy (być może elementarnych) nie rozumiem.

Tyle słowem wstępu.
    Alternator wymieniłem dwa dni temu wieczorem, następnego dnia miałem kilka spraw do załatwienia, zrobiłem po mieście jakieś 50 km (20, 10 i 20 km) i podczas powrotu do domu akumulator zdechł wskazał 11.8V. Uruchomiony kablami rozruchowymi dojechał, akumulator szybko pod prostownik i już.
    Dziś rano pojechałem jakieś 20 km (raczej poza miastem) i sprawdziłem multimetrem wskazania amperomierza.
    Odpiąłem + z aku, w to miejsce szeregowo amperomierz.
    Odczyty:
    Kluczyk poza stacyjką 0.05A
    Kluczyk w stacyjce (nieprzekręcony) 0.05A

Mój samochód ma instalację gazową i przełącznik trójpozycyjny:
    1 - benzyna
    0 - "nic"
    2 - benz+LPG

Kluczyk w pozycji stand-by benz 3.7A
    Kluczyk w pozycji stand-by "nic" 3.7A
    Kluczyk w pozycji stand-by b+g 3,72A

Pojazd ma też chałupnicze odcięcie pompy paliwa - kontrolka silnika zapala się wówczas, gdy kluczyk mamy w pozycji stand-by i wciśniemy odpowiedni przycisk.
    To wraz z uruchomionym gazem daje odczyt 4.7A

Czas na światła - kluczyk stand-by, b+g, kontrolka silnika + światła postojowe odczyt 13.2A