Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grande Punto 1.2 8V - trzęsie silnikiem i czuć zapach paliwa

wojlomza 27 Cze 2014 20:09 9198 43
  • #31
    endymion
    Poziom 13  
    W jednej obudowie zostały umieszczone 2 cewki.
    Obok gniazd wysokiego napięcia powinny być numery cewek.
    Jeśli ich nie ma to na wyszukiwarce grafiki google są zdjęcia z numerkami.
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    tzok
    Moderator Samochody
  • #33
    wojlomza
    Poziom 8  
    Jedna cewka bez numerków. Podpinanie kabli od lewej 1-2-3-4 cylinder tak jak nr cylindrów.
    Zamiana kabli 2 z 3 na 3 z 2 nic nie daje, nie ma zmian w pracy silnika (jest to samo). Po dzisiejszym pomiarze ciśnienia jestem w punkcie wyjścia. Mechanik nie miał odpowiednio długiej końcówki (obojętnie jak to zabrzmiało) i nie mógł sięgnąć do gniazda świecy. Stwierdził, że na 3 świecy jest iskra (próba na wyjętej świecy) ale może ginąć w gnieździe (ma przebicie). Kazał spróbować podmienić cewki.
    Na początku chce jednak ciśnienie zmierzyć żeby to wyeliminować i potem bawić się prądem.
    Może ktoś z was wie gdzie w okolicy Brzegu ogarnęli by to. Bo tak jeździć od warsztatu do warsztatu to mi się nie uśmiecha bo w końcu coś jeszcze nawali.
  • Sklep HeluKabel
  • #34
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #35
    wojlomza
    Poziom 8  
    Okazało się, ze nie ma ciśnienia (odpowiedniego) na 3 cylindrze. Mechanik trochę uspokajał bo raz spotkał się z czymś takim i wystarczyło zawór wyregulować bo był podwieszony. Regulację mam w poniedziałek i pytanko czy 170 zł za robotę plus płytki (dodatkowo) to nie jest trochę za dużo?
    A jeszcze jedno czy mogę to sam zrobić (raczej mogę) ale nie mam płytki od ręki a więc czy ewentualnie zeszlifowanie starej wchodzi w grę. Pytam bo już coś takiego przerabiałem w innym aucie (siła wyższa) czy w grande to się sprawdzi?
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #37
    wojlomza
    Poziom 8  
    Trzy dni to sprawdzałem ;)
    Podziel się tym (masz na myśli czy na tłoku czy głowicy jest nieszczelność, na tłoku próba olejowa tak). Jak o tym myślisz to miałem to w planie ale jak to ludzka pamięć tu gadu gadu i wyjazd z warsztatu. Dzisiaj to już nic z tego czekam do poniedziałku ewentualnie na regulacji niech to sprawdzą (to znaczy przed regulacją).
  • #38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    wojlomza napisał:
    Okazało się, ze nie ma ciśnienia (odpowiedniego) na 3 cylindrze. Mechanik trochę uspokajał bo raz spotkał się z czymś takim i wystarczyło zawór wyregulować bo był podwieszony. Regulację mam w poniedziałek i pytanko czy 170 zł za robotę plus płytki (dodatkowo) to nie jest trochę za dużo?
    A jeszcze jedno czy mogę to sam zrobić (raczej mogę) ale nie mam płytki od ręki a więc czy ewentualnie zeszlifowanie starej wchodzi w grę. Pytam bo już coś takiego przerabiałem w innym aucie (siła wyższa) czy w grande to się sprawdzi?


    Jak niskie ciśnienie to na słuch można wyczaić że jest niskie.
    Wyczynem było by określić na którym ...... !
  • #39
    wojlomza
    Poziom 8  
    Dodano po 39 [sekundy]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    wojlomza napisał:
    Okazało się, ze nie ma ciśnienia (odpowiedniego) na 3 cylindrze. Mechanik trochę uspokajał bo raz spotkał się z czymś takim i wystarczyło zawór wyregulować bo był podwieszony. Regulację mam w poniedziałek i pytanko czy 170 zł za robotę plus płytki (dodatkowo) to nie jest trochę za dużo?
    A jeszcze jedno czy mogę to sam zrobić (raczej mogę) ale nie mam płytki od ręki a więc czy ewentualnie zeszlifowanie starej wchodzi w grę. Pytam bo już coś takiego przerabiałem w innym aucie (siła wyższa) czy w grande to się sprawdzi?


    Jak niskie ciśnienie to na słuch można wyczaić że jest niskie.
    Wyczynem było by określić na którym ...... !


    No co ty.

    Wiadomo było, ze coś nie tak z 3 cylindrem tylko pytanie czy iskra ginie czy kompresji nie ma. Teraz ciekawostka czy na głowicy czy tłoku? Może na słuch?
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #41
    wojlomza
    Poziom 8  
    Chłopy ja jestem w trasie a nie u siebie w garażu. Z kąt ja wezmę sprężarkę, na stację pod kompresor się podłączyć. Ludzie potrzebuje rady co i jak można zrobić mając tylko klucz do kół i zużytą wycieraczkę.
  • #42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    wojlomza napisał:
    Odłączyłem przewód 3 świecy która była upalona


    Kolego wracam , co było upalone i czy czegoś brakowało czy zespawało przerwę?
  • #43
    wojlomza
    Poziom 8  
    Świecę już nie mam ale elektroda masy była stopiona. Nie wyglądała na to by czegoś brakowało bo zrobiła się z tego kulka.
    Coś takiego, tylko u mnie zostało tego więcej
    http://www.nissantech.pl/topic/9424-urwanastopiona-elektroda-swiecy/

    Sprawa raczej już wyjaśniona. Teraz czeka robota. Jak góra padła to sam zrobię jak duł to warsztat i silnik raczej drugi bo pewnie nie będzie się opłacało grzebać.
    EDIT
    Nie było luzu na zaworze ssącym. Wyciągnąłem płytkę i ma około 2,5-2,6 mm (nie mam suwmiarki, pomiar szczelinomierzem). Jaka jest minimalna grubość takiej płytki? Kombinować ze starą czy nową dobrać? Jak dobierać, to w jaki sposób żeby uzyskać wymagany luz? Spece będą wiedzieć? (będę u nich bez auta)
    Jaki powinien być luz? Taki jak w punto I,II +/- ssący-0,3, wydechowy-0,4.
  • #44
    wojlomza
    Poziom 8  
    Podsumowując.
    Sprawa z nierówną pracą silnika opisaną w pierwszym poście dotyczyła zawieszonego zaworu ssącego 3 cylinder. Wymiana płytki w moim przypadku pomogła (płytka dokładnie miała 2,3mm), gniazdo nie było wypalone dzięki upalonej świecy i cewce, która nie dawała prądu lub spowolniła ten proces. Płytkę wykorzystałem (kupowałem na oko) 1,995mm i pasuje jak ulał. Luz w granicach 0,30-0,35mm.
    Dziękuje wszystkim za pomoc, nakierowanie na co zwrócić uwage i zainteresowanie. Pozdrawiam