Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie do mechaników woda w paliwie.

Banelli 25 Cze 2014 21:58 972 11
  • #1 25 Cze 2014 21:58
    Banelli
    Poziom 7  

    Witam.

    Popularne jest stwierdzenie, że jeśli na stacji paliw stoi cysterna (tankowanie paliwa do zbiorników) to należy ją omijać szerokim łukiem ( woda pozostaje na dnie ).

    Pytanie jest takie: Jeżeli woda pozostaje na dnie zbiornika to powinna być wypompowana pierwsza (zatankowana przez naiwnych kierowców) bo jaka by to nie była pompa zawsze pobiera ciecz z samego dołu zbiornika, więc czy to stwierdzenie jest prawidłowe?

    Czy to prawda, że gdy zbiorniki na stacji są prawie puste to na dnie zalega woda?

    Oczywiście zbędne są komentarze typu: W paliwie nie ma wody. Bo jest.

    0 11
  • #2 25 Cze 2014 22:34
    plmoti
    Poziom 11  

    Pojawianie się wody w paliwie to zjawisko w zasadzie naturalne. Oczywiście poza zabiegami celowymi "wzbogacania" paliwa pewna ilość wody pojawia się w zbiornikach w wyniku skraplania się pary wodnej zawartej w powietrzu. Różnica w gęstości wody i paliwa do drugi aspekt sprawy i istotnie woda powinna być przy dnie zbiornika. Natomiast czy paliwo ze zbiornika jest wybierane do końca i jak wysoko nad dnem jest umieszczony smok zasysający paliwo to jeszcze inna kwestia. Kupowanie paliwa podczas zrzutu paliwa wypadało by sobie odpowiedzieć na kilka pytań co tankują ile i jakie mają zbiorniki na stacji itp. Istotnie zrzut paliwa może nieco zamieszać w zbiorniku to co się ustało na dnie

    0
  • #3 25 Cze 2014 22:40
    Banelli
    Poziom 7  

    Smok zawsze jest na samym dnie chyba, że inżynierek się pomylił.

    Więc czemu zawsze woda zostaje na dnie? Woda szybko opada na dno.

    0
  • #4 25 Cze 2014 22:45
    xury
    Poziom 38  

    Z tego by wynikało, że kilka pierwszych aut tankuje samą wodę, a reszta już tankuje paliwo. Bo skoro smok na dole i woda na dole, to ta woda jako pierwsza musi się skończyć.

    0
  • #5 25 Cze 2014 22:54
    Banelli
    Poziom 7  

    Są dwie teorie i która prawdziwa? Rozmawiałem kiedyś z doktorem chemii i coś mi opowiadał żeby unikać tankowania kiedy cysterna stoi ( brak paliwa w zbiornikach). Wszyscy mechanicy a nikt nie zna rozwiązania?

    Pytanie numer dwa: Czemu w benzyniakach nie stosuje się ostojników paliwa? (może się stosuje, ale to pojedyńcze modele).

    0
  • #6 26 Cze 2014 13:06
    saa204
    Poziom 15  

    A ja mam takie pytanie czy benzyna ma ważność?
    Np mam w baku 80l a jeżdzę na gazie czy to 80l będzie nadal do wykorzystania np za 5, 10lat?

    0
  • #7 26 Cze 2014 14:10
    plmoti
    Poziom 11  

    Powinna się nadawać za kilka lat. Procentów nie ma a jej główne składniki przeleżały pod ziemia parę ładnych lat. Przy pełnym zbiorniku to nawet mniej będzie Ci się skraplać pary wodnej.

    0
  • #8 26 Cze 2014 14:12
    saa204
    Poziom 15  

    to czemu mówią ze benzyna która ma pół roku jest juz do wylania a nie do jezdzenia

    0
  • #9 26 Cze 2014 14:36
    jurek84
    Poziom 21  

    saa204 napisał:
    to czemu mówią ze benzyna która ma pół roku jest juz do wylania a nie do jezdzenia


    Miałem kiedyś sytuację, kiedy ze stodoły wyciągnąłem stary motor z 1/2 baku paliwa (po ok 10 latach od ostatniego tankowania). Zapachu benzyny to praktycznie wcale nie miało, ale odpalił na tym i jeździł.

    0
  • #10 26 Cze 2014 16:12
    Banelli
    Poziom 7  

    Temat trochę zboczył z kursu, ale benzyna po pół roku jak mówią nie nadaje się do jazdy. Oczywiście każdy ma inne zdanie tyle, że skrapla się do niej woda a sama benzyna paruje. Taka mieszanka nie jest dobra, ale można na niej śmigać.

    0
  • #11 26 Cze 2014 16:14
    saa204
    Poziom 15  

    No ale w ziemi to ma miliony lat

    0
  • #12 26 Cze 2014 16:46
    Banelli
    Poziom 7  

    W ziemi to jest woda mineralna która po wydobyciu butelkowana jest i nabija się na nią magiczne cyferki z DATĄ ważności. Także kiepsko rozumujesz:)

    0