Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cisco epc3010 - Brak internetu po resecie modemu do ustawien fabrycznych

25 Cze 2014 22:32 18600 47
  • Poziom 8  
    Witam
    Napotkalem na nastepujacy problem. Od kilku dni borykalem sie z problemem rozlaczania sie internetu. Moja konfiguracja to internet dostarczany przez Multimedia modem Cisco epc3010 oraz router netgear wgr614. Gry rozlaczalo internet przelaczalem internet tylko na modem w sensie przelaczalem kable i internet dziala gdy znow rozlaczylo znow przelaczalem tym razem podlaczlem pod modem i router i znow dzialalo. Az dzisiaj sie wkurzylem i zresetowalem modem do ustawien fabrycznych przytrzymujac przycisk reset z tylu modemu przez 30 sekund. teraz modem jest podlaczony prosto do komputeraz i nie chce sie polaczyc. Swieca sie tylko diody power i link a dioda DS mryga i tak caly czas. Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z kalkulatora naktorym tych znakow nie ma. Dziekuje z goru za.pomoc jezeli jakas bedzie
  • Moderator - Sieci, Internet
    Pozostaje powiadomić dostawcę internetu. Niech przyśle sowich techników.
  • Poziom 8  
    Czyli nie bedzie innego rozwiazania ?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Nic nie piszesz o dostawcy więc trudno coś więcej powiedzieć. Modem powinien po resecie pobrać nową konfigurację automatycznie a skoro tego nie zrobił to masz modem do ponownej konfiguracji. A skoro nie wiesz jako to zrobić (nie masz danych autoryzacyjnych) to pozostaje kontakt z dostawcą internetu.
  • Poziom 43  
    Podłącz się bezpośrednio do modemu kablem i zobacz, czy widać coś na stronie:
    http://192.168.100.1/
    Jak będą dostępne jakieś zakładki to daj ich zrzuty, a jak nie to jak napisał Kolega - dzwoń do nich i zgłoś awarię.
  • Poziom 8  
    Teraz modem jakby "zaskoczyl" swieca sie na nim wszystkie diody lecz internetu na komputerze nie ma
  • Moderator - Sieci, Internet
    Moim zdaniem to i tak musi zgłosić awarię skoro dostęp do internetu jest niestabilny.

    Dodano po 24 [sekundy]:

    jurek.adam - pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Podany adres nie chce w ogole zadzialac. Dziekuje za pomoc. Jutro bede dzwonil do nich.
  • Poziom 43  
    jimasek napisał:
    Moim zdaniem to i tak musi zgłosić awarię skoro dostęp do internetu jest niestabilny.

    Dodano po 24 [sekundy]:

    jurek.adam - pozdrawiam
    Też pozdrawiam :)

    A co do zgłoszenia to prawda tylko warto wiedzieć co konkretnie nie działa, aby uniknąć spławienia (niestety zdarza się).

    Można jeszcze zrestartować komp. bo może jest teraz problem z dhcp przez modem. I to koniec pomysłów.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Zawsze można powiedzieć że od kliku dni mam niestabilny dostęp do internetu (często brak) wczoraj wieczorem całkowicie nie mogę połączyć się z żadną stroną. Proszę o sprawdzenie łącza a najlepiej przysłanie techników bo lampki na modemie też się świecą jakoś inaczej niż przed awarią ;)
  • Poziom 33  
    Jeśli modem się nie loguje, to albo uległ uszkodzeniu, albo parametry sygnału są złe. Jeśli jednak się loguje ale pracuje niestabilnie, to dalej szukałbym przyczyny w źródle sygnału. Może jakaś złączka się utleniła. Najdziwniejsze jest jednak to, że nie możesz się wbić do panelu modemu (192.168.100.1). 3010 to nędza na dzień dzisiejszy, strasznie się sypią i zasilacze do nich też.
  • Poziom 8  
    Sprawa na ten moment wyglada tak ze podlaczylem modem do routera i od routera do komputera i nie wiem jak internet jest, tylko ze po samym wifi na komputerze mam brak połączenia i nie wiem co dalej. Tak czy siak dzwonię do nich niech przyjeżdżają i sami sie bawią lub wymienia modem. Jak sie to mówi płace wymagam
  • Poziom 43  
    VooVoo napisał:
    Jeśli modem się nie loguje, to albo uległ uszkodzeniu, albo parametry sygnału są złe.
    Albo awaria u dostawcy :)

    Dodano po 33 [minuty]:

    czerwinskil napisał:
    Tak czy siak dzwonię do nich niech przyjeżdżają i sami sie bawią lub wymienia modem. Jak sie to mówi płace wymagam
    A przeczytaj najpierw instrukcję modemu, dostawcy na ogół zabraniają resetu, to jest tylko do rzeczy serwisowych. Co innego restart. I upewnij się jeszcze, że po restarcie najpierw modemu, a potem komp. nadal jest problem, żeby się nie okazało, że zapłacisz Ty, za nieuzasadnione wezwanie serwisu :)
  • Poziom 33  
    "Albo awaria u dostawcy" ;)
    Modemy 3010 potrafią się zepsuć. Typowy objaw to po włączeniu zasilania od razu świecą wszystkie ledy. Uwalony na bank. Jeśli się loguje poprawnie (ca 2 min), to powinien zaadresować urządzenie na porcie eth. Jego uszkodzenie to kolejny dość typowy objaw. Nawet niezalogowany modem powinien pozwolić wejść na jego stronę diagnostyczną. A tak przy okazji. Podłącz kompa kablem do modemu i zrestartuj modem potem z konsoli pokaż jaki dostałeś adres IP.
  • Poziom 43  
    VooVoo napisał:
    Nawet niezalogowany modem powinien pozwolić wejść na jego stronę diagnostyczną.
    Owszem, ale jak przydzieli adres komp. ze swojej lokalnej puli (dostawca może zablokować DHCP w modemie) lub trzeba sobie taki ustawić na chwile na sztywno - IP: 192.168.100.5, maska: 255.255.255.0. Bez bramy i Zapora ma nie blokować.

    Każdy modem może się zepsuć, to fakt. Tu jednak sytuacja jest specyficzna - Multimedia potrafi w niektórych lokalizacjach blokować dostęp do stron diagnostycznych. Nie wiem dlaczego, a już się z tym spotkałem. A bez tego ciężko ciężko coś wywnioskować, przydałby się film/zdjęcie zachowania diod po resecie/restarcie, bo opisać tego użytkownik najczęściej nie umie poprawnie. Na tym etapie nie wiadomo co jest nie tak. Stawiam na problem w Multimedii, ale to tylko moje domysły.
  • Poziom 8  
    Witam.
    Przepraszam za brak odpowiedzi. Sytuacja teraz wyglada tak, internet na routerów jest, na komputerze po kablu nadal brak, lecz teraz na komputerze pisze ze "brak dostępu do sieci". Próbowałem wejść na adres 192.168.1.1 lecz on nie wchodzi. Jestem laikiem w tych sprawach wiec proszę o wyrozumiałość. Mogę wrzucić zdjęcia ipconfigu czy innych bajerow. A po rozmowie z panami z multimedi stwierdzili ze to coś z komputerem jest nie tak bo od nich sygnał wychodzi i dociera do komputera, wspominali coś o "zablokowanym adresie ip"
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelka pomoc
  • Poziom 43  
    Podłącz się do Cisco i daj zrzut ipconfig /all
  • Poziom 43  
    Masz adres 169.x.x.x, a więc z puli auto konfiguracji Windows. Czyli nie ma możliwości pobrania adresu internetowego, ani lokalnego z niewiadomych na razie przyczyn. Zrestartuj system i sprawdź w trybie awaryjnym z siecią.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zrzuty ekranu rób z klawiatury - PrtSc (Print Screen), a potem Ctrl+V w Paincie, czy innym programie graficznym.
  • Poziom 8  
    W trybie awaryjnym z siecią sytuacja jest identyczna, te same wartości i tak samo "brak dostępu do sieci" i ikonką z żółtym trójkątem
  • Poziom 43  
    To połącz modem z routerem i daj zrzut zakładki STATUS, interesuje mnie WAN.
  • Poziom 8  
    Tylko problem jest taki ze ja nie mogę wejść ani na 192.168.1.1 ani na stronę routerterlogin.net gdyż żadna z tych stron mi nie działa
  • Specjalista Sieci, Internet
    A kartę sieciową masz sprawną?,
    w menagerze urządzeń nie ma wykrzykników?.
  • Poziom 8  
    Karta sieciowa sprawna, wykrzykników brak.
  • Specjalista Sieci, Internet
    A odłączasz na 30 sekund z prądu modem kablowy po podpięciu do routera?.
    Zresetuj przyciskami z tyłu i modem kablowy i swój router, to musi zadziałać.
  • Poziom 43  
    Problem w tym, że modem od strony dostawcy jest OK, ale Windows nie może skorzystać z DHCP zarówno z modemu jak i routera.

    Można na sztywno przypisać komp. adres 192.168.1.2, maska 255.255.255.0 bez bramy i wejść na router spięty z modemem, żeby podejrzeć status WAN.

    Inna opcja - podpiąć pod router/modem inny komp. bądź urządzenie.
  • Poziom 8  
    Spróbuje najpierw zresetować a potem podpiąć pod laptopa, a z tym przypisywaniem można coś więcej jak to zrobić ? Co gdzie i jak.
  • Poziom 43  
    Zrób jak pisałem - modem spiąć z routerem, a laptop pod router.. Jeśli nie załapie, przypisz laptopowi adres w ustawieniach karty sieciowej dla protokołu IPv4 (TCP/IP).

    Po podłączeniu daj wynik z ipconfig /all oraz zrzut zakładki Status z routera.