Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

tarra Vari nie da się ustawić zapłonu elektronicznego

Bert49 25 Jun 2014 23:29 2685 5
  • #1
    Bert49
    Level 9  
    Witam, mam pytanie do fachowców
    Zakupiłem używany mini ciągniczek czeskiej produkcji Vari z silnikiem Jikov i zapłonem elektronicznym ducati. Ciągniczek odpalał ale czasem zdarzało się że przy zapalaniu silnik odbił i pracował na lewych obrotach lub odbijał przy próbie zapłonu. Diagnoza nieprawidłowo ustawiony zapłon. Postanowiłem przy użyciu lampy stroboskopowej ustawić prawidłowo zapłon, i tu pojawił się problem. Wg instrukcji producenta zapłon powinien nastąpić 3mm przed ZZP jednak przy maksymalnym przyspieszeniu zapłonu uzyskuję wartości 10mm przed ZZP a przy skrajnym opóźnieniu 15mm przed ZZP. Obie te wartości są poza zakresem prawidłowych wartości ustawienia zapłonu. W silniku tym jest zapłon bezstykowy. Mam pytanie co może powodować brak możliwości ustawienia zapłonu wg prawidłowych wartości, czy trzeba wymieniać całe magneto czy może jest jakiś czujnik odpowiedzialny za sczytywanie pozycji koła magnesowego
  • #2
    zibq
    Level 28  
    Klin na wale sprawdziłeś?
    Mam chyba ten sam silnik z kosiarce i czasem szarpnie rękę, ale generalnie jest bezproblemowy.
  • #3
    Bert49
    Level 9  
    Patrząc od góry to klin jest na przeciwko miejsca gdzie jest wycięte na niego miejsce w magnecie. Poszukuje ściągacza do magneta, jak je ściągne to będę wiedział na 100 % ale wygląda że z klinem wszystko OK.
  • #4
    zibq
    Level 28  
    Jak sprawdzisz i będzie OK, to pozostaje trudniejsze, czyli co zmieniali poprzedni właściciele, być może tu jest przyczyna - ktoś założył inne części.
  • #5
    Bert49
    Level 9  
    Problem w tym że silnik wcześniej chodził, chociaż zastanawiam się jak to było możliwe na tak wczesnym zapłonie. Problem się zaczął jak próbowałem go odpalić i kilka razy odbił tak że nawet zerwał linkę do rozruchu. Jak odpalił to chodził ale mam wrażenie że był słaby i dziwnie reagował na gaz. Dodatkowo ze dwa razy jak odpalił to chodził ale na lewych obrotach i jechał do przodu na biegu wstecznym. Dlatego postanowiłem ustawić zapłon i mocno się zdziwiłem jak zobaczyłem co pokazuje na lampie stroboskopowej.
  • #6
    Bert49
    Level 9  
    Po załatwieniu ściągacza zdjąłem koło magnesowe i jednak winowajcą był ścięty klin. Po wymienieniu klina udało się ustawić zapłon dokładnie wg instrukcji. W tej chwili silnik odpala na dotyk. Problem rozwiązany temat uważam za zamknięty.