Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT CORDOBA VARIO 1.4 8v APQ - Skrzynia biegów DCJ, silnik APQ 1.4 8v hałas?

26 Cze 2014 00:02 3114 4
  • Poziom 2  
    Witam, posiadam SEATA Cordobę Vario 1.4 8v 98r. symbol silnika APQ oraz skrzynię biegów o symbolu DCJ, od pewnego czasu, podczas jazdy na biegu 4 i 5 przy przyśpieszaniu lub przy zwalnianiu pojawił się dziwny, głośny, metaliczny dźwięk pochodzący ze skrzyni, sprzęgło i reszta elementów auta sprawna. Byłem u paru mechaników, jeden poleca renowację skrzyni, twierdzi że to tylko łożyska itp. Natomiast paru innych poleca kupienie używanej skrzyni, ponieważ wg. nich skrzynia DCJ jest mocno awaryjna, nie wiem ile w tym prawdy... Co polecacie, naprawę starej, czy kupno nowej?

    Teraz drugie pytanie, czy do mojego silnika mogę kupić inną skrzynię niż DCJ? Czy jeśli będzie pasować do silnika inna skrzynia to czy inne elementy auta również będą pasowały?

    Wybaczcie, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczne auta, proszę o pomoc i pozdrawiam ;) .
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    W zasadzie skrzynia powinna być taka jakie przewidziane są do danego typy silnika. Znajomemu w golfie Plusie przy rzeczywistym i oryginalnym przebiegu 196 tys rozsypała się skrzynia już tak ze puściła olej A zaczęło się od odgłosów metalicznego tarcia przy zmianie obciążenia (przyspieszanie i hamowanie silnikiem). Co do używanej skrzyni to też można różnie trafić. Jeśli te skrzynie istotnie często padają to powinieneś pewnie też znaleźć oferty skrzyń po regeneracji (zamawiasz regenerowaną potem odsyłasz starą) no chyba że też wymienią na miejscu. Fakt cena z regenerowaną wyższa ale z reguły ma z rok gwarancji z używka ryzyko dużo wyższe choć cena niższa. Tutaj możesz czasem liczyć na kilkudniowa gwarancję na uruchomienie
  • Poziom 2  
    Gdzieś wyczytałem że pod mój silnik APQ pasuje więcej niż jedna skrzynia, lecz mi chodzi o to czy taka skrzynia będzie pasować pod resztę elementów w aucie?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jeżeli producent przewidział kilka modeli skrzyń biegów do auta to powinna pasować.
    W nadwoziu powinny być punkty mocowania. Fabrykę opuszcza jedno nadwozie dostosowane wszystkich wersji (nawet do ruchu lewostronnego) Oczywiście mogą pojawić się inne łapy i poduszki mocujące czy nawet inna obudowa sprzęgła (mało prawdopodobne). W zasadzie regułą jest możliwie jak największa unifikacja elementów. Mogą też pojawić się jakieś różnice w wiązce czy osprzęcie ale to też jest do przeskoczenia. Zakładam że myślisz o ewentualnej zmianie manualnej na manualną. Przy zmianie manual-automat problemów może pojawić się więcej ale i takie można przeskoczyć prze odpowiednim samozaparciu i kosztach.
  • Poziom 15  
    indarkshadow napisał:
    Teraz drugie pytanie, czy do mojego silnika mogę kupić inną skrzynię niż DCJ? Czy jeśli będzie pasować do silnika inna skrzynia to czy inne elementy auta również będą pasowały?


    Tak, wszystkie skrzynie biegów montowane w samochodach Seat, VW, Skoda z silnikami 1.3 i 1.4 8V (o symbolach ADX, AEX, AKV, APQ) będą pasować. Ścisłymi zamiennikami skrzyni DCJ są skrzynie CWU i CJC (identyczne przełożenia), ale pasować będą też skrzynie CWL, DCA, DKC, DWZ i wiele innych (z tym, ze mają minimalnie inne przełożenia).