Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Almera Tino 1.8 QG18DE czujniki położenia wału i wałka.

arkadiustr 26 Cze 2014 08:20 4839 6
  • #1 26 Cze 2014 08:20
    arkadiustr
    Poziom 15  

    1. Czy czujnik położenia wału można zastąpić czujnikiem położenia wałka rozrządu?
    2. Czy w tym aucie są dwa czujniki położenia wału, które różnią się od siebie?
    Przed wymianą rozrządu silnik miał nie równe obroty (szarpał) i skakał obrotomierz. Okazało się, że łańcuch był mocno wyciągnięty. Po wymianie rozrządu były problemy powyżej 2500 obr, wyskoczył błąd P0335. Mechanik zamienił miejscami czujnik wału z czujnikiem rozrządu i nic nie pomogło. Nie wiem tylko czy po wymianie łańcucha przestał skakać obrotomierz bo mechanik nie zwrócił na to uwagi, a teraz obrotomierz zachowuje się normalnie.
    3. Czyżbym miał dwa czujniki do wymiany?
    Pozdrawiam

    0 6
  • #2 26 Cze 2014 09:08
    plmoti
    Poziom 11  

    Jeżeli czujniki są inne to nie eksperymentował bym za bardzo z podmianą. Jeżeli już wyrzuca błędy pozostaje więc dokładniej przyjrzeć się pracy czujnika. Poszukać gdzieś info o jego charakterystyce i sprawdzić. A tutaj już nie zawsze nawet omomierz będzie wystarczającym narzędziem. Koniecznym może być również użycie oscyloskopu i odpowiedniej bazy wiedzy i informacji. Dlatego czasem prościej i szybciej jest wymienić czujniki na nowe. Czasem padnięty czujnik potrafi nawet uniemożliwić uruchomienie silnika a czasem sterownik podeprze się rezerwowym sygnałem i wyśle Cię do serwisu z Check Engine. Wszystko zależy od tego co przewidzieli konstruktorzy i spece od ściągania aut do serwisu

    0
  • #3 26 Cze 2014 22:49
    arkadiustr
    Poziom 15  

    Dziś rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Nissana, który po sprawdzeniu nr. vin powiedział, że te czujniki można zamieniać między sobą. W kilku sklepach sprzedawcy potwierdzili to ale z drugiej strony na opakowaniu czujnika, który zakupiłem dzisiaj było napisane "czujnik położenia wału korbowego". Niestety jedyny jaki dostałem od ręki nie był oryginalny (kosztował 90zł) i po podłączeniu, samochód w ogóle nie odpalił. Teraz czekam na oryginał i modle się o zwrot pieniędzy...
    Niestety po wymianie czujnika na nowy samochód zachowuje sie bez zmian. Po urlopie zabieram się za prześwietlanie przewodów. Zastanawia mnie jeszcze, jak wygląda to ze strony mechanicznej, tzn. z czego czujnik czyta impulsy?

    0
  • #4 29 Paź 2014 21:10
    dino777
    Poziom 26  

    temat stary, może juz sobie poradziłęś ale będzie dla potomnych, trzeba sprawdzić, czy nie jest wyciągniety łańcuch rozrządu,

    0
  • #5 30 Paź 2014 18:18
    arkadiustr
    Poziom 15  

    Rozrząd został wymieniony na początku i pomogło ale tylko w kwestii falujących obrotów. Niestety chek oraz brak mocy pozostał. Problemu jeszcze nie rozwiązałem ponieważ samochód jest sporadycznie używany, a do setki jeszcze jakoś sobie radzi, poza tym spalanie znacznie zmalało..;) Przy okazji proponuję zastanowić się dwa razy przed zakupem części zamiennych firmy JC PARTS. To na ich czujniku silnik nie dał się uruchomić, a reklamacji nie uwzględniono- w odpowiedzi poinformowano mnie, że czujnik został sprawdzony na jakimś urządzeniu i według nich jest ok.

    0
  • #6 30 Paź 2014 20:09
    dino777
    Poziom 26  

    sprawdź jeszcze wariator, może jest walnięty i nei zmienia faz

    1
  • #7 30 Paź 2014 21:33
    arkadiustr
    Poziom 15  

    Przepraszam, że nie napisałem tego w pierwszym poście (dopiero teraz to zauważyłem) ale ten błąd który mi sygnalizuje kontrolka to "błąd w obwodzie czujnika położenia wału lub błąd czujnika" co zapewne zmienia postać rzeczy. Obawiam się, że bez serwisu Nissana się nie obejdzie :( Dzięki za zainteresowanie.

    Dla zainteresowanych. Problem zniknął po wymianie przepływomierza. Nie wiem jak to powiązać, być może falowanie i drgania silnika miały jakiś wpływ na pracę (zgrywanie się) czujników. Faktem jest, że błędu nie ma i już kilka miesięcy jest ok.

    1