Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Almera Tino 1.8 QG18DE czujniki położenia wału i wałka.

arkadiustr 26 Jun 2014 08:20 7095 6
  • #1
    arkadiustr
    Level 15  
    1. Czy czujnik położenia wału można zastąpić czujnikiem położenia wałka rozrządu?
    2. Czy w tym aucie są dwa czujniki położenia wału, które różnią się od siebie?
    Przed wymianą rozrządu silnik miał nie równe obroty (szarpał) i skakał obrotomierz. Okazało się, że łańcuch był mocno wyciągnięty. Po wymianie rozrządu były problemy powyżej 2500 obr, wyskoczył błąd P0335. Mechanik zamienił miejscami czujnik wału z czujnikiem rozrządu i nic nie pomogło. Nie wiem tylko czy po wymianie łańcucha przestał skakać obrotomierz bo mechanik nie zwrócił na to uwagi, a teraz obrotomierz zachowuje się normalnie.
    3. Czyżbym miał dwa czujniki do wymiany?
    Pozdrawiam
  • #2
    plmoti
    Level 12  
    Jeżeli czujniki są inne to nie eksperymentował bym za bardzo z podmianą. Jeżeli już wyrzuca błędy pozostaje więc dokładniej przyjrzeć się pracy czujnika. Poszukać gdzieś info o jego charakterystyce i sprawdzić. A tutaj już nie zawsze nawet omomierz będzie wystarczającym narzędziem. Koniecznym może być również użycie oscyloskopu i odpowiedniej bazy wiedzy i informacji. Dlatego czasem prościej i szybciej jest wymienić czujniki na nowe. Czasem padnięty czujnik potrafi nawet uniemożliwić uruchomienie silnika a czasem sterownik podeprze się rezerwowym sygnałem i wyśle Cię do serwisu z Check Engine. Wszystko zależy od tego co przewidzieli konstruktorzy i spece od ściągania aut do serwisu
  • #3
    arkadiustr
    Level 15  
    Dziś rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Nissana, który po sprawdzeniu nr. vin powiedział, że te czujniki można zamieniać między sobą. W kilku sklepach sprzedawcy potwierdzili to ale z drugiej strony na opakowaniu czujnika, który zakupiłem dzisiaj było napisane "czujnik położenia wału korbowego". Niestety jedyny jaki dostałem od ręki nie był oryginalny (kosztował 90zł) i po podłączeniu, samochód w ogóle nie odpalił. Teraz czekam na oryginał i modle się o zwrot pieniędzy...
    Niestety po wymianie czujnika na nowy samochód zachowuje sie bez zmian. Po urlopie zabieram się za prześwietlanie przewodów. Zastanawia mnie jeszcze, jak wygląda to ze strony mechanicznej, tzn. z czego czujnik czyta impulsy?
  • #4
    dino777
    Level 26  
    temat stary, może juz sobie poradziłęś ale będzie dla potomnych, trzeba sprawdzić, czy nie jest wyciągniety łańcuch rozrządu,
  • #5
    arkadiustr
    Level 15  
    Rozrząd został wymieniony na początku i pomogło ale tylko w kwestii falujących obrotów. Niestety chek oraz brak mocy pozostał. Problemu jeszcze nie rozwiązałem ponieważ samochód jest sporadycznie używany, a do setki jeszcze jakoś sobie radzi, poza tym spalanie znacznie zmalało..;) Przy okazji proponuję zastanowić się dwa razy przed zakupem części zamiennych firmy JC PARTS. To na ich czujniku silnik nie dał się uruchomić, a reklamacji nie uwzględniono- w odpowiedzi poinformowano mnie, że czujnik został sprawdzony na jakimś urządzeniu i według nich jest ok.
  • #6
    dino777
    Level 26  
    sprawdź jeszcze wariator, może jest walnięty i nei zmienia faz
  • #7
    arkadiustr
    Level 15  
    Przepraszam, że nie napisałem tego w pierwszym poście (dopiero teraz to zauważyłem) ale ten błąd który mi sygnalizuje kontrolka to "błąd w obwodzie czujnika położenia wału lub błąd czujnika" co zapewne zmienia postać rzeczy. Obawiam się, że bez serwisu Nissana się nie obejdzie :( Dzięki za zainteresowanie.

    Dla zainteresowanych. Problem zniknął po wymianie przepływomierza. Nie wiem jak to powiązać, być może falowanie i drgania silnika miały jakiś wpływ na pracę (zgrywanie się) czujników. Faktem jest, że błędu nie ma i już kilka miesięcy jest ok.