Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna F3P - Laguna F3P mono odcina wtrysk pod obciążeniem

martinkrys 26 Cze 2014 08:48 1572 1
  • #1 26 Cze 2014 08:48
    martinkrys
    Specjalista - kserokopiarki

    Potrzebuję pomocy z moją Laguną '95, silnik F3P 1,8 mono wtrysk Boscha, ECU Siemens. Auto ma LPG Bingo S, ale dla celów diagnostycznych całkowicie odłączyłem centralkę i zmostkowałem zasilanie wtryskiwacza - więc gaz nie powinien mieć znaczenie dla zdiagnozowania. Problem jest następujący, rano zapala za drugim razem, natomiast jak odpali, to niezależnie od temperatury silnika jeśli powoli przyspieszam to przy 2000RPM odcina paliwo, jeśli obroty spadną poniżej tego progu to znowu podaje paliwo i silnik "ciągnie", ale jeśli gwałtownie wcisnę gaz i zacznę przyspieszać to nie odcina nawet do 5000rpm, jeśli zdejmę nogę z gazu to już nie mogę go dodać, dopiero jeśli obroty spadną poniżej 2000 mogę znowu przyspieszyć. tego problemu nie ma na postoju - mogę dodawać gazu i odejmować w cały zakresie obrotów - problem jest dopiero pod obciążaniem. Teraz co się dzieje w tej samej sytuacji na LPG - nic, auto normalnie jeździ, ale jeśli przyspieszę, potem odejmę gaz i znowu przyspieszę, to komputer spalania pokazuje chwilowe spalanie na poziomie 0,0 l - czyli ECU nie daje sygnału na wtrysk. Co do tej pory zrobiłem: wyczyściłem wtryskiwacz, regulator ciśnienia paliwa, rozebrałem ECU - żadnych śladów wilgoci, podmieniłem MAP Sensor, zdjąłem wężyk dopływu paliwa - ciśnienie daje takie, ze nie utrzymam palcem, oczywiście oczyszczone i sprawdzone punkty masowe, wszystkie dostępne konektory i wtyczki, dolałem 20 litrów dobrego paliwa (chociaż zawsze mam 1/2 zbiornika). Raczej wykluczam pompę i filtr - nie miał by mocy przy gwałtownym przyspieszaniu, wykluczam tez układ zapłonowy - na LPG chodzi wzorowo, nie sprawdzałem jeszcze luzów na zaworach - ale regulowane był 15 tys km temu, oczyściłem czujnik położenia wału - ale gdyby był wadliwy, to byłby kłopot z iskrą - a LPG idealnie pracuje. Skończyły mi się już pomysły na diagnozę, może któryś z kolegów "przerabiał" już ten problem

    0 1
  • #2 27 Cze 2014 19:55
    martinkrys
    Specjalista - kserokopiarki

    auto wyleczyło się samo, ale nim to się stało zauważyłem, że jeśli się rozpędzę, wrzucę luz nie możliwości zwiększenia obrotów powyżej 2000, no chyba, że gwałtownie, ale wtedy po odjęciu gazu nie ma możliwości ponownego jego dodania dopóki obroty nie spadną poniżej 2000. To oznacza, ze obciążenie silnika nie ma znaczenia, wiec MAP sensor był złym tropem. Ważne są sygnały TPS i prędkości pojazdu, podejrzewam, ze mam słabą izolacja gdzieś w wiązce i dostała się wilgoć, dlatego sygnał prędkości pojazdu wpływał na odczyt przez ECU pozycji TPS - ECU "myślał", że hamuję silnikiem stad te kłopoty

    0