Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Canon Mg5150 - błąd 5c20 .

jemek1991 26 Cze 2014 10:16 2337 13
  • #1 26 Cze 2014 10:16
    jemek1991
    Poziom 8  

    Witam tak jak w temacie w mojej drukarce od tygodnia pojawia się bład 5c20.
    przekopałem mnóstwo stron z internetu..
    zero efektu
    zanim błąd się pojawił podczas pobierania papieru zaczynał skrzypieć któryś z wałków a teraz nic nie skrzypi i wałki obracają się swobodnie..
    wiec mam pytanie czy ma ktoś pomysł lub wiedzę czego dokładnie dotyczy ten błąd?
    dodam ze drukarka była juz rozebrana i złożona i problem nadal występuje..

    ( w celu zmniejszenia ilości wpisów typu zastanów się zanim rozbierzesz drukarkę ... to jest moja 6 drukarka którą sam naprawiam i składam)

    blink code 14 razy zmiennie...
    gwarancji juz nie posiadam

    0 13
  • Pomocny post
    #2 26 Cze 2014 11:59
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 26 Cze 2014 12:12
    jemek1991
    Poziom 8  

    dzięki za odpowiedź.

    wyrażę to tak..
    nie zaglądałem jak skrzeczała ale wydawało mi sie ze to z przedniej części drukarki choć nie mogłem tego zdiagnozować do końca bo skrzeczała 2 dni a potem błąd który opisałem.
    podczas druku nie było nic słychać skrzeczało najbardziej jak pobierała kartkę lub chwile wcześniej..
    co do wałków to mało ważne drukarka ma przebieg 40 000 stron a ma rok :P
    pampers wyprany... mechanizm czyszczenia przemyty clinem. żeby zmyć stary tusz.. Clin po wyschnięciu nie powodował uszkodzeń testowałem na głowicach... juz 2 uratowałem w ten sposób.. ale odbiegam od tematu ..
    wspomniałeś ze problem dotyczy czegoś innego..
    znalazłem w necie ze możliwe ze coś wpadło.. ale drukarka drukowała do końca po wytłumaczeniu pojawił sie bład

    0
  • #4 26 Cze 2014 12:24
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Cze 2014 12:35
    jemek1991
    Poziom 8  

    wydruk EEPROM miałem chyba niedawno gdy resetowałem pampers a nowy nie wiem czy uda się zrobić bo w menu serwisowym mimo ze nie ma ekranu to dalej blink code
    ten sam... ale za 30 minut postaram się sprawdzić..
    co do rozkładania raczej nie mam żadnej instrukcji i staram się ostrożnie rozbierać.. i odkładam śrubki... i nigdy nie zdarzyło mi się aby drukarka po złożeniu działał a gorzej..
    mechanizmu wałków nie rozbierałem..
    wyjąłem a raczej odkręciłem tylko od podstawy..


    EEPROM

    Cytat:
    MG5100 SN=ACNV83704 EUR V1.050 ST=2013/01/28-19:26 LPT=2014/06/18-23:09

    D=002.9

    DF=00033

    ER(ER0=5C20 ER1=6A80 ER2=5400 ER3=1401 ER4=5C20

    ER5=1401 ER6=5C20 ER7=6C10 ER8=5C20 ER9=6A81)

    PC(M=063 R=063 T=205 D=060 C=095 I=021)

    LG=11 Polish

    TPAGE(TTL=38956 COPY=02073)

    CH=042

    CT(PBK=020 BK=107 Y=153 M=033 C=030)

    IL(PBK=0 BK=0 Y=0 M=0 C=0)

    P_ON(S=00362)

    A_REG=1

    M_REG=1

    IF(USB2=1)

    ASF PAGE(All=24229 PP=23758 Photo1=00122 Photo2=00000 Photo3=00041

    Matto=00001 PC=00000 EV=00000)

    FR PAGE(All=14727)

    DCDP(All=00000)

    EDGE=00374

    L=00000

    4x6+KG=00077

    LF=* EJ=*

    INK_OFF(PBK=0 BK=0 Y=0 M=0 C=0)

    CDDP(All=00000)

    SC(TTL=05981 PC=00082 COPY=01461)





    niektóre błędy są z mojego powodu bo podczas uruchamiania poruszyłem głowice np... szukając który mechanizm sie nie porusza..

    0
  • Pomocny post
    #6 26 Cze 2014 15:34
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 26 Cze 2014 16:21
    jemek1991
    Poziom 8  

    Jeden z tych błędów spowodowałem sam.. Pisałem ze ostatnie błędy poprzedzające ten o który mi chodzi są też spowodowane moim działaniem.. Mechanizm podczas startu drukarki się porusza.. Gdy przycisnę krańcowy przycisk również jest efekt.. wiec nie wiem czy to do końca to ale od przejrzę materiały i poszukam wady wg wskazówek.. Mam znać jak poszło ale rozbiorę ją pewnie w nocy bądź jutro rano


    teraz ( w sumie to już 2 dni temu ale myślałem ze to po prostu opór bo drukarka jest wyłączona) zauważyłem ze na tylnym silniku tam gdzie jest folia licząca obroty tryb przesuwa się (próbując go obrócić) o 30 stopni po czym następuje bardzo duży opór.. Możliwe ze to będzie powód.. Efekty opisze później po wielkiej walce.. ( mam nadzieje ze tym razem ubrudzę się dużo mniej niż ostatnio)



    EDIT :

    wg mnie kropki oznaczają urwaną myśl bo odbiegam od tematu wiec pisze je skracając dalsze części myśli... czy do końca powinny być z dużej litery... kwestia spojrzenia ale z Adminem nie wypada się kłócić wiec poprawiam :)

    0
  • #8 26 Cze 2014 17:25
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 27 Cze 2014 23:26
    jemek1991
    Poziom 8  

    A wiec podsumowując cały dzień męki..
    wyczyściłem wszystkie tryby z tuszu były pozalewane. Sekcja ściągająca tusz głowicy trochę kleiła się do innego elementu przez co się blokował pod końcem przejazdu gumek do tuszu.. Po wyczyszczeniu mogę powiedzieć ze chodzą o 50 % lżej lecz z problem dalej ten sam..
    Zastanawiam się czy czujnik od " pompki" tuszu moze być powodem tego błędu ?
    Był on trochę zalany tuszem a zapomniałem go przemyć wacikiem wiec czy to moze być powód ?

    edit:

    myślę ze moze to być wina tego czujnika lub jeszcze dalej tego oporu lecz opór moze być spowodowany zużyciem suwaków.. bo już prawie wszystko tam jest czyste..
    a sekcji czyszczenia używałem często ponieważ czyściłem głowice tzn udrażniałem ją wiec była bardzo często używana

    1
  • #10 28 Cze 2014 18:40
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 28 Cze 2014 19:22
    jemek1991
    Poziom 8  

    Ok.. Pozbyłem się tamtego błędu.. Wyczyściłem a raczej przemyłem udrażniaczem czujnik i błąd się już nie pojawia lecz drukarka działała do momentu uruchomienia czyszczenia...
    z innego tematu na forum wiem ze pozycja przekładni jest ważna lecz zanim o tym przeczytałem drukarka dzień wcześniej byłą rozebrana zanim napisałem na forum.. i zastanawiam się czy da się jakoś ustawić przekładnie do stanu w którym drukarka się uruchamia do testów startowych,... ponieważ podczas nich teraz zgłasza 6A80 lub 6A81 już te 2 zanotowałem. Najczęściej 6A80. Po sprawdzeniu zauważam suwak z gumką do zbierania tuszu w pozycji 75% przesunięcia i tryb zacięty. Po użyciu bardzo dużej siły zacięcie ustępuje .. Dziwi mnie tylko fakt iż sam suwak suwa się bardzo lekko wiec gdzie moze być problem wśród wcześniejszych przekładni bo na samych trybach raczej ciężko o zacięcie.. A brudu na nich raczej być już nie powinno...

    Drukarka nie drukowała jeszcze żadnej strony chciałem mieć pewność ze głowica jest drożna wiec po złożeniu i lekkim przemyciu głowicy uruchomiłem czyszczenie dokładne..

    Postaram się spróbować ustawić przekładnie na podstawie innego egzemplarza. Mam drugi taki sam model który jeszcze nie był rozbierany. Nawet jeśli to działa sprawnie, lecz nie jest używany ponieważ sekcja czyszcząca ma niedrożne przewody chyba.. Efekt nie używania jej przez rok..

    0
  • Pomocny post
    #12 28 Cze 2014 19:53
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 28 Cze 2014 23:04
    jemek1991
    Poziom 8  

    Ogólnie to wcześniej nie stawiało oporu, gdy wyczyściłem wałki i resztę.
    Dopiero po uruchomieniu jak się zablokuje to opór jest bardzo duży.. Muszę jutro przetestować na sucho co się dzieje.. Gdy załączą się czyszczenie z " palca" tzn przestawia na układ czyszczenia przekładnie.. Jak się zatnie to nie ma opcji żeby nie bolało bo to ledwo chce się obrócić wcześniej na sucho nie miałem takiej chwili abym musiał się siłować z trybem gdy suwak dochodził do 75 stopni wychylenia to czułem lekki opór lecz suwał się dalej.. Po czym wracał. Teraz muszę sprawdzić jak to wygląda.. Może to kwestia wysunięcia przekładni i na niewłaściwej pozycji parkuje wyłączając się.. Oprogramowanie wg mnie raczej jest napisane na ilość stopni...

    0
  • #14 30 Cze 2014 14:50
    jemek1991
    Poziom 8  

    Dziękuję za pomoc.. Problem chyba rozwiązany ..
    Wyczyszczenie zlikwidowało problem z tematu. Natomiast opóźnienia magicznie same się naprawiły po tym jak poruszałem trybami bo testowałem czy działa..

    0