Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mz etz 250 - regulator napięcia bez D+

pug205 26 Cze 2014 17:20 1485 1
  • #1 26 Cze 2014 17:20
    pug205
    Poziom 8  

    witajcie
    kolega poprosił o pomoc - odebrał silnik z remontu, zamotował i oczywiście nie działa. tzn. nie chce mu odpalić. Zarzeka się że problem tkwi w elektryce bo nie pasuje mu zachowanie kontrolki ładowania tzn . nie zaświeca mu się po przekręceniu kluczyka , w czasie kopania w rozrusznik mruga. ( dodatkowo przed robotą z silnikiem nie miał ładowania ,w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce).

    Wiem że trochę mało szczegółowo ale też mam tylko tyle informacji .

    Niemniej zgodnie z jego prośbą rzuciłem moim nie fachowym okiem na instalację . I mam pytanko - czemu na schemacie do regulatora napięcia wchodzą D- DF 61 D+ 51 , a fizyczny zamontowany regulator ma tyklko D- DF 61 ?

    Jak to powinno być poprowadzone ?

    Zgodnie z manualem nie świecąca się kontrolka ładowania przy włączonym zapłonie wskazuje uszkodzenie ładowania ( oczywista oczywistość) ale dalej piszą że silink powinien dać się uruchoimć na pych - prawda to ?
    Prawdopodobnie przy okazji remontu silnika wcale nic nie zroibli przy cewce - jak sprawdzić czy działa?

    I inna sprawa - czy normalne jest że po przekręceniu stacyjki + kabel z aku uzyskuje połączenie z masą i daje przy tym opór rzędu 1,4A ( bez świateł ,kontrolek itp) ?

    0 1
  • #2 27 Cze 2014 09:54
    jack63
    Poziom 40  

    pug205 napisał:
    w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce

    O jakiej cewce piszesz???
    Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora.
    W motorze kolegi zastosowano pewnie regulator elektroniczny. On nie ma obwodu ograniczającego prąd więc nie ma styków D+ i 51.
    Czy w instalacji jest prostownik i w jakim stanie?
    Czy instalacja jest połączona poprawnie tj. jest zgodnie ze schematem?
    Czy w ogóle jest akumulator i w jakim stanie?
    Zapalenie ETZ na pych bez aku było na 100% możliwe przy regulatorze mechanicznym i 100% sprawności reszty układów związanych z silnikiem. Nie wiem jak z regulatorem elektronicznym??? Na 100% pierwsze odpalenie po remoncie nalezy wykonać z podłączonym sprawnym aku aby alternator mógł się wzbudzić i aby utworzył się tzw. magnetyzm szczątkowy wirnika.
    pug205 napisał:
    czy normalne jest że po przekręceniu stacyjki + kabel z aku uzyskuje połączenie z masą i daje przy tym opór rzędu 1,4A ( bez świateł ,kontrolek itp) ?

    Po pierwsze 1.4 A to nie opór tylko płynący prąd! Coś jest nie tak, bo jest to za mało jak na prąd cewki zapłonowej czyli ok 3A a za dużo jak na prąd kontrolek i regulatora.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo