Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II 1.2 16V - Wysokie spalanie ok 17l/100 km

26 Cze 2014 21:06 7104 25
  • Poziom 15  
    Witam

    Mam problem z Clio II 1.2 16V z 2002 r spalanie wynosi ok 17L/100KM do tego dymi na czarno.

    Na początku Clio paliło ok 9 l dość sporo, ale było używane tylko do bardzo krótkich odcinków więc stąd takie spalanie.
    Później chciałem wymienić EVAP (zawór odpowietrzania par paliwa) ponieważ świecił mi się check, ale auto normalnie jeździło. Po tej wymianie auto zaczęło palić ok 17 l
    Więc zmieniłem zawór na stary - nic to nie pomogło.
    Wymieniłem Map sensor - ponieważ kiedyś go ułamałem, choć wskazywał wartości na komputerze.
    Sprawdziłem wtryskiwacze - nie rozpylały tylko lały paliwo, więc wymieniłem na drugie - to również nic nie pomogło.
    Wymieniona również została sonda lambda, bo przewód był przerwany przy samej sondzie.

    Czas wtrysku po odpaleniu wynosi ok 4ms (więc ok) gdy zaczyna dymic na czarno wynosi ok 15-18 ms

    Ciśnienie paliwa 3,5 bara, gdy zaczyna dymic ciśnienie nie zwiększa się.

    Brakuje mi pomysłów żeby rozwiązać ten problem.
    Proszę o wszelkie sugestie i podpowiedzi.

    Czy w taki sposób może byc uszkodzony sterownik silnika ? (Najtańszy używany to 650 zł o takich samych numerach)
  • Poziom 31  
    A jak wskazania z czujników temperatury sondy lambda?
  • Poziom 15  
    Chodzi Ci o temperaturę katalizatora ? Po rozgrzaniu 360 stopni C
    Na wolnych obrotach : Map sensor 550 mbar
    Sonda przed katalizatorem 200-350 mV, czasem spada do 20mV

    I jest jeszcze taki parametr jak wzbogacona pętla i jest cały czas włączona tylko nie wiem właśnie dlaczego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    sigwa18 napisał:
    A jak wskazania z czujników temperatury sondy lambda?

    O czym kolega pier....i, że tak zapytam???
    Do autora, po jakim czasie od odpalenia wtrysk leci do 18ms?
  • Poziom 15  
    non e vero italiano : Jest różnicy ok 200 mbar, na vakumetrze jest mniej. Tak jak zacznie to mocno, kostka robi się czarna pod rurą wydechową. Wskazówka stoi w miejscu nie drga, skacze tylko jak silnik zatrzęsie się od nadmiaru paliwa.

    milejow : szybko, im cieplejszy silnik tym większy czas wtrysku.

    Jak trzymam go na 3 tys obrotów to czas wtrysku wynosi 5,4 ms.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    milejow napisał:
    sigwa18 napisał:
    A jak wskazania z czujników temperatury sondy lambda?

    O czym kolega pier....i, że tak zapytam???
    Do autora, po jakim czasie od odpalenia wtrysk leci do 18ms?


    Po co od razu używać wulgaryzmów. Zabrakło "i" miedzy temperatury a sondy (w sumie taki parametr jak temperatura sondy też jest więc nie wiem skąd zdziwienie). Chodziło mi o wskazaniu czujnika temperatury silnika i odczyty z sond lambda.
  • Poziom 15  
    Non e vero italiano Map sensor był podmieniony, a teraz już wymieniony, bo ułamał mi się. Oringi na map-sensorze są i jest szczelnie.

    sigwa18 : Czujnik temperatury pracuje, sonda przed katem teraz pokazuje 200-300mV za katem , aktualnie zdemontowana, ale jak była to było tak samo. Przed katalizatorem już jedna nowa mi się spaliła chyba od nadmiaru paliwa.

    Właśnie nie mam pojęcia skąd ta różnica podciśnienia w kolektorze dolotowym. Wg danych technicznych wartość wymagana na wolnych obrotach to 250-500 mbar,
    jak zgaszę samochód to map-sensor pokazuje normalnie ciśnienie atmosferyczne - nie oszukuje już o ok 200 mbar.
  • Moderator Samochody
    non e vero italiano napisał:
    oderwany od rzeczywistości

    Dlaczego uważasz że pomiar ciśnienia nie jest prawdziwy? Może faktycznie tak słabo ssie przez przestawiony rozrząd, podparte zawory itp.
    Pomiar zwykłym wakuometrem dał by pewność.
  • Poziom 15  
    Pomiar normalnym wakumometrem zrobiłem i jest ok 400 mbar, silnik pracuje równo, rozrząd zmieniłem 4 tys km temu.
  • Moderator Samochody
    Chodziło mi o sprawdzenie czy to co widzi czujnik pokrywa się z faktycznym ciśnieniem w kolektorze. Po za tym 400 mbar to i tak wciąż za dużo, chyba że na zimnym silniku sprawdzane.
  • Poziom 15  
    Pisałem wyżej, że nie pokrywa się jest różnica ok 200 mbar.
    Temp ok 50 stopni C, ale im bardziej rozgrzany tym dłuższy czas wtrysku.

    Dlaczego może się nie pokrywac ? Dlaczego może byc cały czas załączona "wzbogacona pętla" Z jakich przyczyn sterownik może, aż tak wzbogacac mieszankę ?

    MAPsensor wymieniony.
  • Moderator Samochody
    Skoro sprawny czujnik zawyża to pewnie z masą coś nie tak.
  • Poziom 15  
    Sprawdzę masę sygnał i zasilanie i rezystancję tych przewodów i dam znac, dzięki za podpowiedź.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Tak mi się przypomniało... wakuometr pokazuje podciśnienie (ciśnienie względne), a w programie masz ciśnienie bezwzględne. Innymi słowy - przyjmując ciśnienie atmosferyczne 1000hPa, na wakuometrze będziesz miał -400hPa, a odpowiadające wskazanie MAP będzie 600hPa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Jeśli przyczyną złego podciśnienia może byc wydłużony czas wtrysku to co może byc przyczyną wydłużonego czasu wtrysku ?

    Myślałem, że w tym systemie sterowania głównym czujnikiem odpowiedzialnym za czas wtrysku jest właśnie Mapsensor, a reszta czujników wprowadza tylko niewielkie korekcje.
    Przypisałbym ten typ sterowania jako D-jetronic zintegrowany z układem zapłonowym.

    Sprawdzę tą rezystancję przewodów w poniedziałek.
  • Poziom 43  
    Mateusz1560 napisał:
    Później chciałem wymienić EVAP (zawór odpowietrzania par paliwa) ponieważ świecił mi się check, ale auto normalnie jeździło. Po tej wymianie auto zaczęło palić ok 17 l


    I co udało się wymienić evap ?
    Czy może pomyliłes wężyki , a może któryś króciec jest nieszczelny /załamany i po fałszywym ciśnieniu sterownik podlewa.
    Może też sam zaworek puszczać.
  • Poziom 15  
    EVAP narazie jest zaślepiony przy samym kolektorze, żeby wykluczyć go.
  • Poziom 15  
    Przewody od mapsensora sprawdziłem i są w porządku. Macie jeszcze jakieś pomysły ? Czy jednak zamawiać sterownik silnika ?
  • Poziom 31  
    Przeczytałem cały wątek od początku jeszcze raz. Pierwszy wniosek problem był wcześniej ale z racji pracy sterownika w trybie awaryjnym (świecący się check engine) czujnik prawdopodobnie padnięta sonda lambda by ignorowany a czas wtrysku leciał z bezpiecznej mapy awaryjnej. Po zlikwidowaniu usterki sterownik wrócił do normalnej pracy czyli czas wtrysku wstępnie regulowany z mapy adaptacyjnej i jeśli sonda wykaże duże odchyłki doregulowanie i korekcja w mapie.
    Spróbuj wywołać tryb awaryjny (tak by dało się odpalić silnik i normalnie jechać) i zobacz czy czas wtrysku spadnie ewentualnie spalanie. Jeśli tak to prawdopodobnie sonda lambda padła. Wykres sondy przed katalizatorem to ciągłe skoki 250-700 mV z częstością co najmniej 1 Hz.
  • Moderator Samochody
    Sonda nie ma z tym nic wspólnego, jak normalnie w OL na jałowym miałby z 6ms, do tego max korekta czyli 25% daje 7,5ms, a nie 15.
  • Poziom 43  
    Czujnik przepustnicy ,podciśnienia, lub temperatury płynu mogą wprowadzić takie czasy wtrysku.
  • Poziom 15  
    Powodem okazała się instalacja elektryczna, a dokładnie kostka od sondy lambda.