Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza IV 2011 rok 1.4benz świeci się kontrolka czujnika powierza w oponach

26 Cze 2014 22:11 14070 18
  • Poziom 8  
    Witam. Posiadam Seata Ibize IV z 2011 roku. Mam taki problem, ze świeci mi się kontrolka od ciśnienia powietrza w oponach czyli taka żółta w kształcie U z wykrzyknikiem. Po podpięciu pod VAGA wyskakuje mi ciągle błąd 02214 tire pressure warning. Nawet na postoju. Sprawdzałem, ze w oponach nie ma żadnych czujników ani gdzieś blisko koła jedynie co występuje to czujnik ABS w pobliżu piasty i żadnej innej elektryki tutaj nie ma wiec o co chodzi? Czujnik ABS jest sprawny ciśnienie w kołach 2.4 na tyle 2.2 bara na przodzie, felgi proste.Znalazłem podobny post ale nikt nie pisze jak to sie zakończyło i co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy. POmożę ktoś?
  • Poziom 9  
    Witam w ostatnim czasię ktoś wymieniał ci OPONY? Lub Felgę??

    Dodano po 5 [minuty]:

    W wentylu powietrza przez który pompuję się powietrze do koła jest tam zamontowany czujnik. Niektóre stacje które zajmują się wymianą opon wyciągają takie czujniki ponieważ są drogie jeden kosztuje ok 200zł . Wsadzają zwykłe bez czujnika często ich wymówką na wymienienie takiego wentylka jest "NIESZCZELNOŚĆ" . Podjedz tam gdzie wymieniałeś Opony lub do kogoś kto majsterkował ci coś przy kołach i powiedz mu że podmienił ci ten czujnik. Najlepiej by było jak byś podjechał do kogos i jak ktoś by ci sprawdził dokładniej czy ten czujnik jest wymieniony czy nie. POZDRAWIAM
  • Poziom 27  
    Powinien być przycisk w konsoli z tym samym symbolem ,wcisnąć i przytrzymać 3 sek,jak system sprawny to po sygnale dzwiękowym kontrolka powinna zgasnąć.Jak nie, do zrobienia konkretna diagnostyka (vas),czasem ta funkcja zawieszała się.Kontrolka to funkcja systemu abs(prędkość obrotowa koła)
  • Poziom 8  
    Byłem kolego z ta oponą własnie na wulkanizacji zdejmował przy mnie opone żadnego czujnika nie było w środku przy feldze tam gdzie wentylek. Byłem w serwisie Seata podałem VIN i powiedział mi tam że w moim modelu nie występuje czujnik w kole bo nie da się go kupić. I oto jest zagadka.
  • Poziom 9  
    O to jest Malý problem. Może jest czujnik ABS uszkodzony? ? Posiadasz w pojeździe ESP? Sprobuj szukać zagadki związane z tymi wyoosezeniami. . Problem może być spowodowany dużymi rozmiarami opony na kolach . Proponuje postawić auto do dobrego mechanika elektryka " nie kowala" lub DK serwisu. Jest ostatnia możliwość czujnik obrotu kola .
  • Poziom 27  
    No przecież piszę że to funkcja abs,nie ma czujnika ciśnienia w kole.Spadek ciśnienia w kole jest wykrywany po zmianie prędkości obrotowej-mniejsze ciśnienie to mniejszy obwód koła i wyższa prędkość obrotowa.Sterownik abs przez ciągłe monitorowanie prędkości jest w stanie wykryć ubytek,potrzebny jest też odpowiedni odcinek drogi .W Seacie w żadnym modelu nie było fizycznego czujnika ciśnienia,takiego jak np. wTouaregu,Q7,Passacie.
  • Poziom 8  
    Kolego opony maja standardowe R14 185/65. A dodam ze auto jest po małym uderzeniu z prawej strony ale felga jest prosta sprawdzana była.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jak kolego nawet na postoju kasuje bład i znów go wywala? NAwet nie musze ruszać. POjadę moze na zbieżność i sprawdze ten czujnik tzn wymienie go na nowty i was ponformuje co i jak
  • Poziom 9  
    Sadze ze związane jest to z ESP , zaprowadzić auto do serwisu i niech sprawdza poprawność działania ESP więcej chyba nic nie wpływa na taki błąd jak opisales . nowe samochody maja czasami trudna połączona elektryka SEAT prawie podchodzi pod Renault laguna 2 mnustwo gadżetów nie przetestowanych dokładnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zbieżność raczej nie ma nic do błędów związanych z ciśnieniem. Ale spróbować możesz;)

    Dodano po 6 [sekundy]:

    Zbieżność raczej nie ma nic do błędów związanych z ciśnieniem. Ale spróbować możesz;)
  • Poziom 27  
    Jak nie ma usterki czujnika abs ,to nie wina czujnika,nie działałby wtedy abs.Czy przy naciskaniu przycisku słychać gong ,kontrolka gaśnie i zapala się ?
  • Poziom 9  
    Kiedy nacisniess przycisk powinno być charakterystyczne pukniecie lub jakiś cichy ( nazwę to sygnał) . ale to nie świadczy o poprawnym działaniu . Można to sprawdzić jedynieod poczatku sskupiając się na kole w którym jest blad
  • Poziom 8  
    TAk ABS działa przy hamowaniu słychać i i czuć w pedale że abs działa. Przy mocnym ruszaniu równiez miga ta żółta kontrolka że nie pozwala buksować kołom. ESP reaguje na przycisk w samochodzie czyli jak wcisnę to sie wyłacza ESP. Wszystkie systemy działają.
  • Poziom 9  
    ESP zapobiega poślizgu na zakręcie. Czyli jak wejdziesz w zakręt za duża prędkością i tył np zaczyna sunac ci w prawo a skrecasz w lewo to ESP zwalnia mimo twojego nacisku na pedał gazu jedno kolo (te które wpadło w poslizg) a to ze ruszasz i kola nie boksuja w miejscu to ASR
  • Poziom 27  
    Pytanie o przycisk resetu wskazania ciśnienia-symbol jak na kontrolce, nie o przycisk wyłączenia esp.
  • Poziom 8  
    I dodam że raz mi sie zdarzyło, że jak sie pali ta Kontrolka U czyl cos ztym cisnieniem w oponach zapaliła mi sie kontrolka ESP ale zgasiłem auto zapaliłem i znów było dobrze. MAm swojego VAGA więc sprawdzalem różne warianty. I cały czas tylko ten błąd 02214. Dzisiaj nawet odkreciłem obydwa koła z przodu i na sucho bez kół wrzuciłem 3 bieg i dodajac gazu ESP działało. Czyli bez kół ten sam problem więc tutaj cisśnienie w kołach niby nie ma nic do tego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    To jutro jeszcze przestuje to na zakręcie co będzie sie działo oczywiście nie z duża szybkoscią :) A na zekrecie jakby system ESP bedzie działał bedzie mi coś wyswetlać jakas kontrollka na liczniku??

    Dodano po 1 [minuty]:

    ALe kolego JACEK gdzie znajdę ten przycisk reset tego ciśnienia? Nie ma chyba czegoś takiego.
  • Poziom 27  
    Przycisk set powinien być w konsoli środkowej ,przy przycisku esp(tcs)
  • Poziom 8  
    TAKŻE problem rozwiązany!! NAjpierw próbowałem tak jak kolega pisał zeby ten przycisk SET przytrzymac lae niestety kasowało sie ale po przejechaniu znow sie pojawiało pojechałem na ustawienie zbieżnosci i po ustawieniu znow nacisnalem przycisk SET przytrzymałem dłuzej i zgasł i jus sie nie pali :)) Dzieki za zainteresowanie tematem!!
  • Poziom 27  
    A co ma zbieżność do układu kontroli ciśnienia?Może przed geometrią zmienili ciśnienie w kołach i sama jazda odblokowała reset ,a może set pomógł tylko właścicielowi trudno się przyznać, że nie wie co ma w aucie.
  • Poziom 8  
    Kolego koła schodziły sie do srodka i chyba dlatego
  • Poziom 27  
    A co do ciśnienia, to masz za wysokie. W czwórce powinno być 2.0 zarówno z przodu jak i z tyłu.