Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Radiator klejony z profili aluminiowych - czym skleić?

27 Jun 2014 12:07 2997 9
  • Level 9  
    Witam,
    Chciałbym zrobić sobie radiator o wymiarach ok. 50x20cm z profili aluminiowych.
    Profil ma kształt U o wymiarach 1x1x1,5cm(dl x szer x wys).
    Miałby on za zadanie rozproszyć ciepło z ok. 25-30W power ledów.
    Wiem, że tak zrobiony radiator z pospawanych profili spokojnie daje sobie radę z taką ilością ledów.
    Niestety nie mam dostępu do spawarki aluminium, dlatego chciałbym poprostu skleić te profile wzdłuż bocznych ścianek.
    Mógłby mi ktoś polecić jakiś dobry klej który dość trwale by je połączył, a jednocześnie nie utrudniałby wymiany ciepła?

    Pozdrawiam,
    Kravcu
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • TermopastyTermopasty
  • TermopastyTermopasty
  • Level 9  
    Niestety nie ma możliwość skręcenia ich ze sobą, bo radiator będzie widoczny praktycznie w całości.
    AG Termoglue dałby radę?
  • Level 36  
    Kompletnie nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak to ma wyglądać. Radiator 50x20 cm z kawałków 1x1x1.5 cm? Chcesz posklejać ze sobą 100 takich kawałków? O co chodzi? Ile na tym będzie ledów i jak będą rozmieszczone? Od tego dużo zależy bo możliwe że byle jaki klej będzie wystarczająco dobrze przewodził ciepło. Ale trzeba zwrócić uwagę na jego odporność na temperatury, które będą tam występować.
  • Level 9  
    Oj fakt, źle podałem wymiary profilu.

    Profil ma 1cm szerokości,1,5cm wysokości i 50cm długości.


    Cd. ułożenia ledów to sam jeszcze nie wiem.
    Są dwie opcje i nie wiem , którą wybiorę.
    a) ledy ułożone w 3 rzędach po 8 sztuk 1W.
    b) tak jak na rysunku(czarne to 3W, czerwone to 1W Radiator klejony z profili aluminiowych - czym skleić?
    (ledy oczywiście w równych odstępach itp)
    Z tego co pamiętam, to temperatury na takim spawanym radiatorze w układzie nr.2 wynosiły jakieś 40-50 stopni.
  • Level 31  
    Witam
    Jest to kwestia staranności wykonania, ale takie kształki z powodzeniem można przynitować nitami alu. Nit z łbem stożkowym, pod LED'em, po zanitowaniu dokładnie zeszlifować.
    Termoprzewodzący klej kosztuje 7 - 10 PLN /10g ( taka tubka jak pasta silikonowa ), ale nie wiem jak by trzymał Twoją konstrukcję.
    Termoglue odpada - równie dobrze mógłbyś posklejać taśmą obustronnie klejacą - jedno i drugie są dobrymi izolatorami cieplnymi.

    Pozdr.
  • Level 9  
    kicajbas wrote:
    Witam
    Jest to kwestia staranności wykonania, ale takie kształki z powodzeniem można przynitować nitami alu. Nit z łbem stożkowym, pod LED'em, po zanitowaniu dokładnie zeszlifować.
    Termoprzewodzący klej kosztuje 7 - 10 PLN /10g ( taka tubka jak pasta silikonowa ), ale nie wiem jak by trzymał Twoją konstrukcję.
    Termoglue odpada - równie dobrze mógłbyś posklejać taśmą obustronnie klejacą - jedno i drugie są dobrymi izolatorami cieplnymi.

    Pozdr.


    Ale jak połączyć dwa profile nitem równoległym i schować go pod leda?
    Chodzi mi coś takiego:
    Radiator klejony z profili aluminiowych - czym skleić?
  • User removed account  
  • Level 36  
    To wychodzi mi na to, że chcesz połączyć 20 profili i dać na nie 24 LEDy (3x8). Daj nie 24 tylko 20 LEDów i rozmieść je tak, żeby każdy siedział głównie na jednym profilu (jeden LED na jeden profil). Wtedy ciepło będziesz miał w miarę równo rozłożone nawet z kiepską przewodnością cieplną między profilami i nie będziesz musiał się o to martwić. Wtedy każdy klej będzie dobry tylko uważaj żeby od temperatury się to nie rozpadło. Trzeba pamiętać o samej odporności kleju na temperaturę ale też o naprężeniach jakie tam będą powstawać. Ale też uważam że lepiej byłoby to skręcić lub znitować, a jeszcze lepiej zdobyć ze złomu kawał płyty aluminiowej o odpowiednich wymiarach i dopiero do niej ewentualnie przykręcić tyle profili ile będzie trzeba żeby wystarczająco wypromieniowywać ciepło.
  • Level 31  
    Kravcu wrote:
    Ale jak połączyć dwa profile nitem równoległym i schować go pod leda?

    Nawiercić jak sugerował kol.dj-MatyAS, a samo zanitowanie na takiej głębokości można dokonać nawet z boku klepiąc przez jakiś płaskownik lub nawet ściskając.
    ...A to "schować" wyszło przez pomyłkę, bo myślałem ze chcesz te kształtowniki połączyć z jakimś płaskownikiem o dł. 0,5m ( takie dorobienie żeberek ).

    Pozdr.