Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec do lutowania SMD - jak rozproszyć IR

27 Cze 2014 18:43 1305 3
  • Poziom 30  
    Mam niewielki piec do lutowania rozpływowego z dwoma grzałkami IR umieszczonymi u góry (http://diolut.pl/t962-automatyczny-piec-do-bga-smd-ir-reflow-p-3331.html). Zauważyłem, że dokładnie pod tymi grzałkami na płytkach pozostają dwa lekko brązowe ślady. Dotyczy to szczególnie profilu bezołowiowego. Zmniejszenie temperatury niewiele daje, ponieważ zaczynają pojawiać się niedolutowane miejsca.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł w jaki sposób można trochę rozproszyć podczerwień emitowaną przez grzałki ? Myślałem np. o umieszczeniu metalowej siatki pomiędzy promieniakami a PCB.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 38  
    Nie myśl nad siatką tylko ją zainstaluj. To jedyna możliwa tym przypadku, prosta przeróbka.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    Jaka powinna to być siatka (materiał, grubość oczek) ?
    Czy zamocować tylko dwa wąskie paski siatki pod grzałkami, czy może zaczepić jeden duży kawałek ?
  • Poziom 38  
    Jeden duży kawałek, nie powinna być gęsta. Bardzo podobna do tych stosowanych w podgrzewaczach kwarcowych.
    W przypadku pasków tylko nad promiennikami wytracisz część podczerwieni, którą zaabsorbuje siatka ale dzięki temu emiter grzałaka+siatka będą miały większą powierzchnię emisji.
    Jak rozumiem masz nad grzałkami folię aluminiową lub odbłyśniki kierujące promieniowanie w dół?