Witajcie,
Ni jestem częstym gościem na elektrodzie, staram się rozwiązywać problemy sam. Ten jednak zajął mnie na dłużej, z braku wystarczającej wiedzy.
Sprawa wygląda tak.
Dostawcą mojego domowego internetu jest telewizja kablowa UPC. Korzystam z ich internetu od 10 lat. Kabel z klatki schodowej jest podłączony w domu do routera/switcha-4 porty od UPC. Ten router (Thomson) ma gniazdo na przykręcane końcówki - typowe jak w telewizjach kablowych.
Z tego routera Thomsona jest poprowadzony kabel ethernet do routera D-Link DIR-300. Dlaczego tak? Ponieważ router Thomson od UPC nie jest z WIFI.
Do routera D-Linka są podłączone wszystkie komputery, tablety i smartfony jakie są w domu. Przez kilka lat służył jako rozdzielacz sygnału internetowego zarówno poprzez cztery porty ethernet jak i WIFI. Nigdy nie miałem problemów. Wszystkie urządzenia miały udostępniany internet, nawet leciwa Amiga 500+.
Problem się zaczął kiedy zapragnąłem zainstalować w domu dysk NASopodobny. Mój wybór padł na WD MyCloud w wersji z dyskiem 3TB.
Podobno wystarczy to podłączyć do routera w domu w wolny port ethernet (u mnie to D-Link jak rozumiem) przejść proces instalacji poprzez aplikację od WD i "z głowy". Nic podobnego.
Zaznaczę na początku, że moje komputery, tablety i smartfony nie były skonfigurowane do wymiany danych między sobą (typowy LAN). Urządzenia były dla siebie niewidoczne, widział je tylko router/switch D-Linka.
Podczas instalacji postąpiłem tak jak w instrukcji od WD. Postawiłem dysk na biurku, podłączyłem do niego dedykowany kabel ethernet, później drugi koniec do D-Linka, następnie włożyłem kabelek od zasilacza do obudowy "WD My Cloud" i na koniec zasilacz do prądu. Dysk się zalogował do swojego własnego systemu (jest to w sumie mini komputer), pali się światłem ciągłym niebieska dioda, lampka na D-Linku w porcie od WD miga (tak jakby była aktywna wymiana danych - podobnie jak przy podłączonych kompach), a diody gniazda ethernet w obudowie WD sygnalizują pracę sieci (górna miga na zielono), a dolna świeci na żółto (sieć 100Mbit).
Aplikacja od WD nie wykrywa dysku.
Uruchomiłem panel administratora D-Linka i..... w wykrytych urządzeniach LAN nie ma w ogóle tego dysku. To by tłumaczyło dlaczego aplikacja od WD go nie wykrywa. Tylko dlaczego tak jest? Urządzenie nie powinno być uszkodzone (wymienione na nowe, poprzednie nie chciało się logować do własnego systemu - ciągła biała dioda).
Przeczytałem wszystko, włącznie z obszerną instrukcją od WD. Nigdzie nie ma podpowiedzi. Próbowałem wszystkiego, włącznie z resetami (oprócz routera) sprzętu i nic.
Może w ustawieniach routera co trzeba zmienić? Tyle, że ja w temacie sieci jestem niezbyt dobry
.
Na koniec dane routerów:
Thomson TWG870U (UPC) 192.168.0.1
D-Link DIR-300 192.168.0.2 (adresy wszystkie na DHCP, automatycznie przydziela DNSy na adresach końcowych od 110 do 190)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam wszystkich
Azz
Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:
Udało mi się jednak rozwiązać problem, choć nie wiem jaka była jego przyczyna
. W akcie desperacji, wyłączyłem komputer, a następnie odłączyłem od zasilania moje dwie listwy - rozdzielacze prądowe. Wyłączyły się wszystkie komputery, oba routery i ten WD My cloud. Pomogło! dysk po uruchomieniu Windows (Win8.1 64bit) był od razu widoczny w eksploratorze. Wszystko się ładnie zainstalowało, a nawet zrobiłem pomyślnie upgrade firmware WD My Cloud (trwało to dobre 25 minut).
Transfer w obrębie sieci z komputera do WD My Cloud (plik-film 380MB) średnio 11MB/s.
Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie. Jak widać czasami stare sposoby jeszcze są niezawodne. Przypuszczam, że chodziło o miękki reset routera. Twardy, który kasuje wszystkie ustawienia (spinaczem) był dla mnie nie mile widziany. Cieszę się, że nie muszę od początku konfigurować sieci.
Azz
Ni jestem częstym gościem na elektrodzie, staram się rozwiązywać problemy sam. Ten jednak zajął mnie na dłużej, z braku wystarczającej wiedzy.
Sprawa wygląda tak.
Dostawcą mojego domowego internetu jest telewizja kablowa UPC. Korzystam z ich internetu od 10 lat. Kabel z klatki schodowej jest podłączony w domu do routera/switcha-4 porty od UPC. Ten router (Thomson) ma gniazdo na przykręcane końcówki - typowe jak w telewizjach kablowych.
Z tego routera Thomsona jest poprowadzony kabel ethernet do routera D-Link DIR-300. Dlaczego tak? Ponieważ router Thomson od UPC nie jest z WIFI.
Do routera D-Linka są podłączone wszystkie komputery, tablety i smartfony jakie są w domu. Przez kilka lat służył jako rozdzielacz sygnału internetowego zarówno poprzez cztery porty ethernet jak i WIFI. Nigdy nie miałem problemów. Wszystkie urządzenia miały udostępniany internet, nawet leciwa Amiga 500+.
Problem się zaczął kiedy zapragnąłem zainstalować w domu dysk NASopodobny. Mój wybór padł na WD MyCloud w wersji z dyskiem 3TB.
Podobno wystarczy to podłączyć do routera w domu w wolny port ethernet (u mnie to D-Link jak rozumiem) przejść proces instalacji poprzez aplikację od WD i "z głowy". Nic podobnego.
Zaznaczę na początku, że moje komputery, tablety i smartfony nie były skonfigurowane do wymiany danych między sobą (typowy LAN). Urządzenia były dla siebie niewidoczne, widział je tylko router/switch D-Linka.
Podczas instalacji postąpiłem tak jak w instrukcji od WD. Postawiłem dysk na biurku, podłączyłem do niego dedykowany kabel ethernet, później drugi koniec do D-Linka, następnie włożyłem kabelek od zasilacza do obudowy "WD My Cloud" i na koniec zasilacz do prądu. Dysk się zalogował do swojego własnego systemu (jest to w sumie mini komputer), pali się światłem ciągłym niebieska dioda, lampka na D-Linku w porcie od WD miga (tak jakby była aktywna wymiana danych - podobnie jak przy podłączonych kompach), a diody gniazda ethernet w obudowie WD sygnalizują pracę sieci (górna miga na zielono), a dolna świeci na żółto (sieć 100Mbit).
Aplikacja od WD nie wykrywa dysku.
Uruchomiłem panel administratora D-Linka i..... w wykrytych urządzeniach LAN nie ma w ogóle tego dysku. To by tłumaczyło dlaczego aplikacja od WD go nie wykrywa. Tylko dlaczego tak jest? Urządzenie nie powinno być uszkodzone (wymienione na nowe, poprzednie nie chciało się logować do własnego systemu - ciągła biała dioda).
Przeczytałem wszystko, włącznie z obszerną instrukcją od WD. Nigdzie nie ma podpowiedzi. Próbowałem wszystkiego, włącznie z resetami (oprócz routera) sprzętu i nic.
Może w ustawieniach routera co trzeba zmienić? Tyle, że ja w temacie sieci jestem niezbyt dobry

Na koniec dane routerów:
Thomson TWG870U (UPC) 192.168.0.1
D-Link DIR-300 192.168.0.2 (adresy wszystkie na DHCP, automatycznie przydziela DNSy na adresach końcowych od 110 do 190)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam wszystkich
Azz
Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:
Udało mi się jednak rozwiązać problem, choć nie wiem jaka była jego przyczyna

Transfer w obrębie sieci z komputera do WD My Cloud (plik-film 380MB) średnio 11MB/s.
Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie. Jak widać czasami stare sposoby jeszcze są niezawodne. Przypuszczam, że chodziło o miękki reset routera. Twardy, który kasuje wszystkie ustawienia (spinaczem) był dla mnie nie mile widziany. Cieszę się, że nie muszę od początku konfigurować sieci.
Azz