Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo s40 1,8 1996 - Opony wyglądają jak flaki czy to normalne?

saa204 28 Cze 2014 10:32 1533 6
  • #1 28 Cze 2014 10:32
    saa204
    Poziom 15  

    Ile dokładnie waży butla w kształcie koła zapasowego 41l oraz 30l gazu?
    O ile należy podnieść ciśnienie w ogumieniu mając instalację gazową?
    Zalecane jest 2,2 i 2,0 a przy max obciążeniu 2,4 i 2,4 i tyle właśnie mam.
    Nadal opony 195/55/15 wyglądają jak niedopompowane a w słońcu mierząc jest nawet 2,6 na każdym kole, w cieniu 2,4.

    A jeszcze takie pytanie mam zalany zbiornik paliwa pod korek. Jeśli jezdzę na gazie to czy to paliwo będzie zdatne do użytku przykładowo za rok, za 5 lat?
    Bo go praktycznie nie ubywa a jeździć na nim szkoda bo jest gaz.

    Dziękuje serdecznie.

    0 6
  • #2 28 Cze 2014 13:30
    robokop
    Moderator Samochody

    saa204 napisał:
    Ile dokładnie waży butla w kształcie koła zapasowego 41l oraz 30l gazu?
    Przecież masa zbiornika jest wybita na butli. Skąd komu wiedzieć jaka dokładnie tam siedzi? Masa gazu - poszukaj sobie ciężaru właściwego skroplonego LPG i pomnóż przez 30.
    Cytat:
    O ile należy podnieść ciśnienie w ogumieniu mając instalację gazową?

    Kto powiedział że w ogóle trzeba podnosić?
    Cytat:

    Zalecane jest 2,2 i 2,0 a przy max obciążeniu 2,4 i 2,4 i tyle właśnie mam.

    Więc tak to zostaw.
    Cytat:
    Nadal opony 195/55/15 wyglądają jak niedopompowane a w słońcu mierząc jest nawet 2,6 na każdym kole, w cieniu 2,4.
    No to co?
    Cytat:

    A jeszcze takie pytanie mam zalany zbiornik paliwa pod korek. Jeśli jezdzę na gazie to czy to paliwo będzie zdatne do użytku przykładowo za rok, za 5 lat?
    Bo go praktycznie nie ubywa a jeździć na nim szkoda bo jest gaz.
    Należy jeździć na benzynie, do czasu rozgrzania silnika i samoczynnego przęłączenia instalacji na LPG. Za 5 lat to to będzie mieszanina bliżej nieokreślonych węglowodorów z wodą.
    Cytat:
    Dziękuje serdecznie.
    Proszę.

    0
  • #3 29 Cze 2014 11:07
    SQLmaster
    Poziom 24  

    saa204 napisał:
    Nadal opony 195/55/15 wyglądają jak niedopompowane a w słońcu mierząc jest nawet 2,6 na każdym kole, w cieniu 2,4.


    Bo są to widać opony "miękkie" i tak ma być. Też miałem takie miękkie Bridgestone, zmieniłem ostatnio na twardsze i nie są już jak flaki ale komfort resorowania mocno ucierpiał.

    Nie przejmuj się tym - widać Twoje opony takie mają być.

    Dodano po 3 [minuty]:

    saa204 napisał:
    A jeszcze takie pytanie mam zalany zbiornik paliwa pod korek. Jeśli jezdzę na gazie to czy to paliwo będzie zdatne do użytku przykładowo za rok, za 5 lat?

    Ja zużywam paliwo na odpalanie, ale też nigdy nie tankuję go pod korek. Po co obciążać auto ciężarem pełnego baku i zwiększać spalanie. Uzupełniam poziom paliwa do tak do 1/3 jak tylko zapali się kontrolka rezerwy (z kilku powodów jazda na rezerwie te może być szkodliwa mimo że używamy LPG więc trzeba to zrobić w miarę szybko po zaświeceniu rezerwy). Jeśli będziesz tak samo robił to podejrzewam że bak przetrwa z rok i będzie "wypity".

    0
  • #4 02 Lip 2014 16:47
    kokosz1981
    Poziom 10  

    Kupiłem ceedziarkę i też takie miękkie flaki miałem - 3 różne opony 205/55/16 (miśki HP, dunlop sp200 i któryś bridgestone, tak to bywa w UK) a nawet napompowane testowo do 3.0 (fabryka daje 2.2) nic się nie usztywniły; miśki HP i tego dunlopa wczesniej już miałem i byłą odpowiednia twardość przy fabrycznym ciśnieniu.
    Pewnie poprzedni właściciel nie bardzo wiedział co to pompka i jak tego używać, przy wstępnych oględzinach auta przed kupnem od razu widziałem lekkie kapcie a manometr wskazał około 1.6-1.7 :/ - zaraz po kupnie gumy poszły do kosza.

    0
  • #5 02 Lip 2014 18:11
    saa204
    Poziom 15  

    Czyli 2,2 i 2,0 będzie lepszym wyborem niz 2,4 i 2,4?

    0
  • #6 16 Lip 2014 19:51
    kult5
    Poziom 21  

    Co do ciśnienia to zwykłe manometry mają bardzo duże błędy więc 2,5 bara w jednym równa się 1,8 w innym. Porównałem kilka sztuk i sam zgłupiałem bo nie wiem które wskazania są prawdziwe.
    Co do paliw to z czasem ulatniają się dodatki do paliw przez co paliwo traci na wartości. Do tego dochodzi sezonowość paliw, zależnie od pory roku sprzedawane jest paliwo letnie, przejściowe bądź zimowe.
    Z własnego przykładu podam, że kosiarka do trawy spaliła 2x więcej benzyny rocznej zlanej z baku niż normalnie spalała.

    0
  • #7 16 Lip 2014 20:28
    rafal_rx
    Poziom 25  

    saa204 napisał:
    Czyli 2,2 i 2,0 będzie lepszym wyborem niz 2,4 i 2,4?

    Zobacz, czy bieżnik jest głębszy w środku, czy po zewnętrznych stronach. Jeśli głębszy w środku, to podnieś ciśnienie.

    0