Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki sx4 1.9 - Nie odpala, 4 renomowane warsztaty rozkładaja rece

28 Cze 2014 14:11 7083 29
  • Poziom 12  
    Witam pacjet to suzuki sx4 2007r 1.9 ddis (silnik fiatowski) auto nie otwiera wtryskiwaczy od czasu deszczu. auto ma faktyczny przebieg 40tys km i nie bylo z nim nigy problemow. Sprawdziłem w nim osobiscie
    -czujnik wału (na plaku idzie obrotomierz podnosi)
    -egr calkowicie zaslepiony
    -przepustnica otwarta
    -cisnienie na listwie porownywalne wg kts zadane/zmierzone 32mb
    -zawor regulujacy cisnienie czysty
    -WG KTS I LAUNCHA 0 BŁĘDÓW
    -pozwolenie odpalenia otrzymane z immo
    - 2 plusu i 3 masy na sterownik ok
    -przekaznik główny sprawdzony
    -pompa w zbiorniku wydajnosc tez ok
    i jeszcze raz powtórzę zero błędów na immo i ecu, miał ktos kiedys taki przypadek ?
    mysle ze pozostaje jedynie ecu ale nie ma dostepnego na all... i pozatym nie byl nigdy wczesniej rozbierany...
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 42  
    Jakie są tam wtryski piezo czy magnetyczne?
    Masz napięcie jakiekolwiek na wtryskach ?
  • Poziom 12  
    magnetyczne ciagle ok 4volt kondensator w sterowniku ok 45v
  • Poziom 42  
    Wtryski kluczowane masą ze sterownika , druga strona ma mieć stałe12V . Czy oba bieguny wtrysku są pobierane ze sterownika? - Nie znam dokładnie tego silnika DDIS.
  • Poziom 12  
    tak oba ze sterownika. czyli jak dobrze rozumiem na jednym przewodzie plus 12 a drugi wysterowanie masa z ecu. ten silnik to to samo co 1.9 multijet fiat bravo nowe sedici itp.
  • Poziom 42  
    Tak czy inaczej , musisz jednak sprawdzić(otworzyć) sterownik.
    Jestem już w domu i nie mam żadnej dokumentacji ,może inni podpowiedzą?
  • Poziom 12  
    zaraz zobacze w sisie jak to jest sterowane, a sterownik otwieralem i wszystko ok. dodatko po odłączeniu wtrysku pojawia sie błąd ze jest odłączony czyli wiazke tez mozemy uznac za dobra, sprawdze to sterowanie i sie odezwe.
  • Poziom 12  
    Czyli Bosch czy Delphi?;)
  • Poziom 26  
    Sprawdz sygnał wysterowania wtrysku przez ecu oscyloskopem , jesli brak sygnału a cz. położenia wału 100% dobry to ecu padło
  • Poziom 32  
    Sprawdź zasilania jeszcze raz, 28,5,1 oraz masy 2,4, bo widzę rozbieżność z tym co piszesz. Poza tym czujnik położenia sprawdzony jeden i drugi? To że obrotomierz się dźwiga to tez nie oznacza ze jest sprawny.
  • Poziom 12  
    a wiec tak czujnik wału 100% ok
    a ecu posiada 2 tranzystory ktore parami 1-4 i 2-3 maja podac 12v na wtryski, wysterowalem je recznie i sa ok podaja napiecie jednak ecu ich nie steruje i pozanimi sa 4 mniejsze tranzystory odpowiedzialne kazdy za inny wtrysk je tez sterowalem i sprawdzalem i sa ok....

    ecu nie daje sekwencji na 100%

    a czy bez halotronowego czujnika polozenia walka ten samochód ma prawo zapalic? jedyny czujnik ktory mierze oscyloskopem i nie mam 100% pewnosci czy jest napewno dobry... sprawdzałem w prosty sposób czy nie ma na przewodach jakiegos zwarcia lub przejscia rezystancji pomiedzy pinami czujnika i w kazdej mozliwej kombinacji nie pokazuje zadnej rezystancji. natomiast jak odepne go z wtyczki to ecu odrazu widzi błąd czujnika

    Dodano po 6 [minuty]:

    dabu napisał:
    Sprawdź zasilania jeszcze raz, 28,5,1 oraz masy 2,4, bo widzę rozbieżność z tym co piszesz. Poza tym czujnik położenia sprawdzony jeden i drugi? To że obrotomierz się dźwiga to tez nie oznacza ze jest sprawny.


    czujnik wału jak mowilem sprawdzilem tylko za pomoca odczytu wartosci zmierzonych z kts,a nie podmienialem go zas czujnik wałka pokazuje nierownomierny sygnał

    na poniedzialek zamowilem oba czujniki walu i walka i dam znac czy pomogło.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Nie napisałeś co z zasilaniem sterownika. Z uszkodzonym czujnikiem wałka nie odpali. A co do sterowania wtryskiwaczy to nie ma tam 12v, prąd dochodzi do 70V i 20A!
  • Poziom 11  
    synchro wał walek jest bo na 90% tu problem
  • Poziom 22  
    Jak będzie czujnik położenia wałka walnięty lub synchro też ten silnik nie odpali
  • Poziom 32  
    Czujnik jedynie walnięty, jak synchro skopane to zapali ale ciężko.
  • Poziom 12  
    zasilania sterownika jest napewno ok sterownika raczej nie uwalilem dziwi mnie jedynie fakt ze na przetwornicy i kondensatorze jest 45v natomiast na zasilaniu tranzystorow 12v.

    Nie kombinuje wiecej czekam do rana na czujniki i napisze jaki efekt po wymianie.
  • Poziom 12  
    Nowy czujnik wału
    nowy halotron wałka
    kolejny raz sprawdzone zasilania jak rowniez cisnienie na listwie
    0 błędów w ecu reaguje na kazda odpieta wtyczke...

    co dalej kto pomoze????
  • Poziom 27  
    ktory ecu tam siedzi ? i jak masz mozliwosc, zgraj z niego mape i daj tutaj dump bo cos mi sie wydaje ze mam hipoteze na ten temat tylko chce zobaczyc mape
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wosda napisał:
    sterownika raczej nie uwalilem dziwi mnie jedynie fakt ze na przetwornicy i kondensatorze jest 45v
    Mnie też dziwi, z innego powodu. Podaj numer sterownika. Jednak mogłeś uwalić.
  • Poziom 12  
    numer ecu to Bosch 0 281 012 992

    a ecu mysle ze nie uwalilem bo auto przyjechalo na lawecie niepalace

    wg mnie ten silnik aby odpalil musi spelnic jedynie warunki:

    -zasilanie sterownika
    -odblokowanie imma
    -synchro rozrzadu oraz sprawnosc czujnikow polozenia
    -cisnienie i regulacja paliwa

    i to raczej powinno wystarczyc do wysterowania wtryskow...
    mam je juz na zewnatrz przykrecone i podlaczone do wiazki i paliwa i nawet na plaku ani razu nie otwarlo wtrysku !!!

    w zalaczniku zawartosc ecu
  • Poziom 12  
    dpf jest ecusafe zrobilem off i nie pomaga zaraz wgram i dam znac

    Dodano po 1 [godziny] 46 [minuty]:

    dafit906 napisał:
    No i juz coś wiadomo, jest dpf w tym aucie czy wybity/wycięty ? Właduj to i przepisz immo i daj znac czy pomogło


    Nie odpala dalej to samo
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    wiec teraz ecu na płyte i postaw na nowo procka lub podmien ecu

    Dodano po 18 [minuty]:

    na 100% uwalony ecu
  • Poziom 26  
    Zgadzam sie , a ecusafe pewnie pozbyło sie całej tabeli błędów.
  • Poziom 12  
    Wgralem oryginalna zawartość z takim samym numerem i tez h... zamawiam nowy komputer jak sklonuje zawartość originalu to ruszy?
  • Poziom 27  
    Tak. Jak przewalisz wszystko, to ma ruszyć.
  • Poziom 12  
    przyszlo ecu numery te saME EEPROM PRZEWALONY BLEDOW ZERO I NIE PALI DALEJ
  • Poziom 27  
    kolego czy przy kreceniu rozrusznikiem pracuje pompa paliwa ? i jakie cisnienie jest na listwie? i czy przypadkowo w airbagu nie ma crasha ?
  • Poziom 11  
    jeszcze raz napisze w parametrach synchronizacja wału wałka jest jak nie ma to odkrecaj koło na wale
  • Poziom 12  
    Wal i wałek sprawdzone. Kliny i rozrząd kilka razy sprawdzany. Ale mniejsza o to usterka zlokalizowana paliwo bylo delikatnie za gęste nie wiem jak do tego doszło bo mechanicy wcześniej zmienili zekomo paliwo.
    Auto po czyszczeniu zbiornika i wlaniu świeżej ropy pali na dotyku. Wg mnie geste paliwo spowodowało za wysokie ciśnienie w pierwszej sekundzie krecenia przekraczalo na moment norme i sterownik zabezpieczajac sie wylaczal sekwencje. Nie bylo to do wykrycia bo po kolejnej sekundzie bylo juz ok... jedynie tylko dziwi mnie fakt ze sterownik nie pokazal bledow. No ale cóż człowiek uczy sie całe życie. Dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie .