Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic ll 1.9 dci 120km 2004 - cieknie olej z przepustnicy dolotu

28 Cze 2014 14:52 22359 21
  • Poziom 12  
    czescpanowie pytanie cieknie mi olej z przepustnicy dolotu, myślę że albo z osi na której jest ta klapka albo z głuchy do sterowania.
    Pytanie jak to uszczelnić są tam jakieś oringi czy co,może znacie wymiary aby zakupić.

    I cieknie jeszcze z kolektora lub połączenia rurki charnonijkowej od egr z odlotem.

    Co tu da się zarobić?

    Wygląda jakby ciekło nie na połączeniu na opaskę a wyżej przy wejściu w kolektor,myślę a może jest tam za duże ciśnienie?

    Coś możecie mi poradzić?
  • Poziom 12  
    Tak kolego wiem,wiem. Sprawdzałem ręką ma luz pionowy na wirniku.Mysle ze tam puszcza olej,ale puszcza tez przez odmę trochę.

    Jednak nie o to pytam tylko jak to uszczelnić. Jak myślisz z taką turbina obrocie nad morze ok 1000km. :cry:
  • Poziom 22  
    Jedź wreszcie z tym do mechanika tylko takiego polecanego przez znajomych.
  • Moderator Samochody
    tidia napisał:
    I cieknie jeszcze z kolektora lub połączenia rurki charnonijkowej od egr z odlotem.

    Co tu da się zarobić?


    Wymienić na nowy, na jakiś czas pomoże, albo sie od tego przyzwyczaić, dużo aut ma problem z mokrym EGR lub przepustnicą.
    tidia napisał:
    ednak nie o to pytam tylko jak to uszczelnić. Jak myślisz z taką turbina obrocie nad morze ok 1000km.


    Jak się silnik nie rozbiega na oleju, a raczej nie powinien bo olej ma gdzie uchodzić to powinieneś obrócić.
  • Poziom 12  
    Nowy raczej nie wiem czy znajdę. Jak juz zamiennik a tego nikt nie poleca, używa może być taka jak moja.Myslalem raczej w tym coś wymienić oringi itp.ale nie wiem co tam jest i jak go rozebrac.

    Silnik normalnie chodzi .Nic się nie rozbiega.
    Denerwuje mnie tylko kapiacy olej na katalizator.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Każdy mój mechanik jest jakoś polecany.Ale racja ostatni to robił na odpierdziel bo tylko założył silnik ale już ujścia nie wyczyścić. Partacz!
  • Poziom 32  
    Olej w przewodach powietrza w dieslu rzecz normalna :D ( no chyba że pływa olej w przewodach to już nie :cry: ) Uszkodzenie ( rozszczelnienie na ośce) przepustniczki gaszącej w silniku 1.9 renault rzecz normalna. Cena w ASO około 185 zł.
  • Poziom 12  
    Anti pollution a Controler ktoś mnie na prowadzi co i gdzie szukać. ?
  • Poziom 12  
    GeneK ale to już 3 eci.ile jeszcze mam ich kupić. Auto dziś odpaliłem dałem mu trochę po dupie i sie zaswiecilo.wczesniej nic ale za to palił się injection a kontroler.i tryb serwisowy check engine.teraz auto kopci na czarno na wcześniejszym egr nic a nic.Co jeszcze moze byc?
  • Poziom 32  
    Jeszcze może być potrzebny mądry diagnosta z mądrym komputerem :cry: Niestety, na komunikatach licznikowych dla kierowcy i informacjach z internetu w 90 % przypadków nie postawisz prawidłowej diagnozy. EGR przytoczyłem jako najczęstszą przyczynę. Piszesz że wymieniłeś już trzy. Domniemam że wszystkie używane i po wymianie nie skontrolowane pod względem pracy/parametrów i oczywiście nie przyuczone. :cry:
  • Poziom 12  
    no prawie jak mowisz. tak 2 uzywki i jeden nowy ale zamiennik.O jakich parametrach mowisz?

    Facet tylko kasuje blad i patrzy czy znow wyskoczy. Robi adaptacje. usuwa blad. I mowi ze ten sie zawiesza.i mam szukac nowy.
  • Poziom 22  
    ku... jedź gościu jedź w końcu do jakiegoś mechanika a nie stolarza już Ci to pisałem 4 razy że sam tego nie ogarniesz a jeździsz tylko po stodołach.
  • Poziom 12  
    Co sie denerwujesz . Kolego. Kto ci powiedział ze sam chce ogarnąć. Ja tez juz kilka razy tu pisałem ,aby ktoś podał namiary na dobry warsztat i co ?nikt się nie odzywa.Do gościa gdzie dałem auto to ludzie z dolnego śląska przyjeżdżają. Problem taki ze wiecznie nie ma czasu.kasuje błąd i następny. Dlatego pytam co jeszcze ma wpływ na ten błąd.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Skoro mowa juz o tym to jakie parametry egr-a.jakies oporności czy co. Gdzie szukać .jakieś odczyty z sondy lub innych czujników. Dziwnie to wszystko pracuje bo wcześniej auto dym ka nie puściło a teraz tak.wczesniej miałem sprawdź wtrysk a teraz anti pollution a Controler. Co rusz jest inny błąd. A co z przeplywomierz em ma tu znaczenie?

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Antipollution a Controler - komputer w domu tłumaczy to jako zanieczyszczenie czegoś. Może to filtr paliwa jakie daje komunikaty. I jeszcze katalizator ,ale on ma jakieś czujniki.i zastanawiam się nad sondami?są może to one?
  • Moderator Samochody
    A jakie błędy zapisuje sterownik silnika?
  • Poziom 32  
    tidia napisał:
    Co sie denerwujesz . Kolego. Kto ci powiedział ze sam chce ogarnąć. Ja tez juz kilka razy tu pisałem ,aby ktoś podał namiary na dobry warsztat i co ?nikt się nie odzywa.Do gościa gdzie dałem auto to ludzie z dolnego śląska przyjeżdżają.

    Może gdybyś kolego uzupełnił opis skąd jesteś to ktoś by może podał jakiś namiar warsztatu.
  • Poziom 12  
    Ta racja. Moja miejscowość to chojnow kolo legnicy.. Juz wiem ze cześć elektroniczna jest dobra. Moja i nowa. Sprawdzanie mi ją clipem. Na razie bez montażu w zaworze, w clipie jest opcja sterowania nim ,pracował bez zarzutu. Ten w aucie juz nie. Po kasowaniu bledow po chwili wartości powietrza z wydechu i z filtra powietrza zaczęły wariowac. No i nie przechodzi przy uczenia pozycji. Ponoć mam szukać całego egr,lub całej chłodniczki.
    Może ktoś z was ma sprawna do silnika f9q812? ???

    Pytanie czy może być problem z silnika np sądzą z wydechu. ?? Czy poprostu cześć mechaniczna padła. ??

    Panowie jakie ciśnienie gazu w klimie ma być by załączało się klima? ???u mnie jest 2 bary.to pokazuje klip. Ile musi być by się załącza? ??
  • Poziom 32  
    Czyli rozumiem że na razie wymieniałeś tylko część elektryczną zaworu a część mechaniczna jest dalej ta sama. Sadza w EGR rzecz normalna. W jednym więcej w innym mniej ,zależy od procesu spalania . Może być zablokowny egr przez sadze. Dlatego pewnie renault przez długie lata sprzedawał tylko komplety. ( żeby nie było nieporozumień po naprawie)
    Ciśnienie w klimatyzacji na poziomie 2 bar powinno ruszyć kompresorem. Ale w Clipie można odczytać czy jest za niskie czy prawidłowe
  • Poziom 12  
    Czesc.Kolego ...Tak dobrze rozumiesz wymienilem tylko czesc elektryczna i to 3 razy ze swojej starej(bo zacinala sie ponoc tylko ona). Potem dalem nowa(zaminnik) tez lipa bo robila bledy i nakoniec miły pan z warsztatu powiedzial ze ma uszkodzona kostke i sie rusza ma pozrywane styki i moge ja wyzucic. No i 3 uzywka orginał (tez bledy,ponoc nie pracuje caly czas pokazuje 40 % otwarcia.

    Dziwne ze raz auto na niej po kasowaniu bledu idzie jak gdyby nic ok 20km ostrej jazdy a zgasze silnik i odpale po czasie i juz jest antipollution tryb serwisowy i check engine. Czasem tez jest injection a kontroler ale bez trybu serwisowego i check engine ale auto nie jedzie.

    Dzis auto wstawilem do warsztatu Merena Autoserwis ponoc chwalony???beda wyciagac cala chlodniczke egr-a. Chca go wymienic (nowy element mechaniczny) z egr zaminnika.Lipa taka ze maja na to tylko 1 max 2 dni w sobote rano wyjazd na urlop. Oby bez przeszkód bo spale dziada.

    Sadza w egr pewnie norma a co jak bedzie sadza z wydechu a olej z turbo???

    Dodano po 11 [minuty]:

    Cytat:
    Dlatego pewnie renault przez długie lata sprzedawał tylko komplety
    [/tex]

    Czemu komplety tzn.... co zawsze trzeba komplet nowy dawac?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Egr wymienia tylko czy uda im sie go wyciagnac bo jest tam na amen wcisniety, Mowia ze go z tamtad wyrwa,a jak nie to na frezarke i wyfrezuja.

    Wspominal i pytal o katalizator, mowi ze sprawdzi. Martwi go olej w dolocie, czy turbo wytrzyma nie wiem. Według niego nie powinno go byc tam.

    Tak clip podaje 2 bary ponoc minimum 2,7 lub uszkodzony czujnik. ale clip nie podaje zadnego komunikatu? jutro ja dobije wiecej i zobacze
  • Poziom 32  
    95% usterek zaworu EGR polega na uszkodzeniu potencjometru w części elektrycznej. 5% to uszkodzenia części mechanicznej. ASO sprzedawały komplety ( ale całe z obudową) pewnie po to żeby nie dochodziło do nieporozumień że wymieniono część elektryczna a kontrolka dalej zaświeca i okazuje się że trzeba zmienić część mechaniczną. Jest jeszcze problem że tego zaworu w łatwy sposób nie można wymontować z obudowy więc odpada standardowe czyszczenie EGR w czasie eksploatacji pojazdu. Więc pewnie stwierdzili że jak padło jedno to trzeba zmienić komplet i znowu spokój na kolejne 100 000 km. Swoją drogą cię podziwiam. Jak napisałeś wcześniej miałeś problem z zamiennikiem bo się rozpadła wtyczka, a teraz znowu się pchasz w chiński EGR i to cały, gdzie jego wymiana wiąże się z większymi kosztami. Nie chcę cię straszyć ,ale raz przyjechał do mnie klient po wymianie na chiński EGR w innym warsztacie i nie udało się go przyuczyć. Pojechał z nie tęgą miną. :cry: Myślę że gdybyś policzył koszta wymian i części które już poniosłeś i które jeszcze poniesiesz miałbyś za to oryginalny zawór EGR i dużo świętego spokoju :D
    Olej w układzie dolotowym jest w każdej konstrukcji silnikowej która układ odpowietrzania skrzyni korbowej ma podpięty pod układ dolotowy. Pytanie ile go jest ? Czy ubywa ci oleju podczas eksploatacji ?
  • Poziom 1  
    odpowiedź dla tidia Chojnów w bolesławcu na ul.II Armii Wojska Polskiego 30 wylot na Zgorzelec jest warsztat RENAULT ,dwie osoby go prowadzą co wcześniej pracowali kilka lat w serwisie Reno w Bolcu zanim Dąbrowski właściciel Reno z Jeleniej Góry zamkną filię. tel szefa 6072184898 ma na imię Tomasz
  • Poziom 17  
    genek1000 napisał:
    Olej w układzie dolotowym jest w każdej konstrukcji silnikowej która układ odpowietrzania skrzyni korbowej ma podpięty
    czyli według ciebie każdy nowy silnik ma już padnięty :)