Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scenic ll 1.9 dci 120km 2004 - cieknie olej z przepustnicy dolotu

tidia 28 Jun 2014 14:52 27087 21
  • #1
    tidia
    Level 12  
    czescpanowie pytanie cieknie mi olej z przepustnicy dolotu, myślę że albo z osi na której jest ta klapka albo z głuchy do sterowania.
    Pytanie jak to uszczelnić są tam jakieś oringi czy co,może znacie wymiary aby zakupić.

    I cieknie jeszcze z kolektora lub połączenia rurki charnonijkowej od egr z odlotem.

    Co tu da się zarobić?

    Wygląda jakby ciekło nie na połączeniu na opaskę a wyżej przy wejściu w kolektor,myślę a może jest tam za duże ciśnienie?

    Coś możecie mi poradzić?
  • #3
    tidia
    Level 12  
    Tak kolego wiem,wiem. Sprawdzałem ręką ma luz pionowy na wirniku.Mysle ze tam puszcza olej,ale puszcza tez przez odmę trochę.

    Jednak nie o to pytam tylko jak to uszczelnić. Jak myślisz z taką turbina obrocie nad morze ok 1000km. :cry:
  • #4
    majsster
    Level 22  
    Jedź wreszcie z tym do mechanika tylko takiego polecanego przez znajomych.
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    tidia wrote:
    I cieknie jeszcze z kolektora lub połączenia rurki charnonijkowej od egr z odlotem.

    Co tu da się zarobić?


    Wymienić na nowy, na jakiś czas pomoże, albo sie od tego przyzwyczaić, dużo aut ma problem z mokrym EGR lub przepustnicą.
    tidia wrote:
    ednak nie o to pytam tylko jak to uszczelnić. Jak myślisz z taką turbina obrocie nad morze ok 1000km.


    Jak się silnik nie rozbiega na oleju, a raczej nie powinien bo olej ma gdzie uchodzić to powinieneś obrócić.
  • #6
    tidia
    Level 12  
    Nowy raczej nie wiem czy znajdę. Jak juz zamiennik a tego nikt nie poleca, używa może być taka jak moja.Myslalem raczej w tym coś wymienić oringi itp.ale nie wiem co tam jest i jak go rozebrac.

    Silnik normalnie chodzi .Nic się nie rozbiega.
    Denerwuje mnie tylko kapiacy olej na katalizator.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Każdy mój mechanik jest jakoś polecany.Ale racja ostatni to robił na odpierdziel bo tylko założył silnik ale już ujścia nie wyczyścić. Partacz!
  • #7
    genek1000
    Level 35  
    Olej w przewodach powietrza w dieslu rzecz normalna :D ( no chyba że pływa olej w przewodach to już nie :cry: ) Uszkodzenie ( rozszczelnienie na ośce) przepustniczki gaszącej w silniku 1.9 renault rzecz normalna. Cena w ASO około 185 zł.
  • #8
    tidia
    Level 12  
    Anti pollution a Controler ktoś mnie na prowadzi co i gdzie szukać. ?
  • #10
    tidia
    Level 12  
    GeneK ale to już 3 eci.ile jeszcze mam ich kupić. Auto dziś odpaliłem dałem mu trochę po dupie i sie zaswiecilo.wczesniej nic ale za to palił się injection a kontroler.i tryb serwisowy check engine.teraz auto kopci na czarno na wcześniejszym egr nic a nic.Co jeszcze moze byc?
  • #11
    genek1000
    Level 35  
    Jeszcze może być potrzebny mądry diagnosta z mądrym komputerem :cry: Niestety, na komunikatach licznikowych dla kierowcy i informacjach z internetu w 90 % przypadków nie postawisz prawidłowej diagnozy. EGR przytoczyłem jako najczęstszą przyczynę. Piszesz że wymieniłeś już trzy. Domniemam że wszystkie używane i po wymianie nie skontrolowane pod względem pracy/parametrów i oczywiście nie przyuczone. :cry:
  • #12
    tidia
    Level 12  
    no prawie jak mowisz. tak 2 uzywki i jeden nowy ale zamiennik.O jakich parametrach mowisz?

    Facet tylko kasuje blad i patrzy czy znow wyskoczy. Robi adaptacje. usuwa blad. I mowi ze ten sie zawiesza.i mam szukac nowy.
  • #13
    majsster
    Level 22  
    ku... jedź gościu jedź w końcu do jakiegoś mechanika a nie stolarza już Ci to pisałem 4 razy że sam tego nie ogarniesz a jeździsz tylko po stodołach.
  • #14
    tidia
    Level 12  
    Co sie denerwujesz . Kolego. Kto ci powiedział ze sam chce ogarnąć. Ja tez juz kilka razy tu pisałem ,aby ktoś podał namiary na dobry warsztat i co ?nikt się nie odzywa.Do gościa gdzie dałem auto to ludzie z dolnego śląska przyjeżdżają. Problem taki ze wiecznie nie ma czasu.kasuje błąd i następny. Dlatego pytam co jeszcze ma wpływ na ten błąd.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Skoro mowa juz o tym to jakie parametry egr-a.jakies oporności czy co. Gdzie szukać .jakieś odczyty z sondy lub innych czujników. Dziwnie to wszystko pracuje bo wcześniej auto dym ka nie puściło a teraz tak.wczesniej miałem sprawdź wtrysk a teraz anti pollution a Controler. Co rusz jest inny błąd. A co z przeplywomierz em ma tu znaczenie?

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Antipollution a Controler - komputer w domu tłumaczy to jako zanieczyszczenie czegoś. Może to filtr paliwa jakie daje komunikaty. I jeszcze katalizator ,ale on ma jakieś czujniki.i zastanawiam się nad sondami?są może to one?
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    A jakie błędy zapisuje sterownik silnika?
  • #16
    genek1000
    Level 35  
    tidia wrote:
    Co sie denerwujesz . Kolego. Kto ci powiedział ze sam chce ogarnąć. Ja tez juz kilka razy tu pisałem ,aby ktoś podał namiary na dobry warsztat i co ?nikt się nie odzywa.Do gościa gdzie dałem auto to ludzie z dolnego śląska przyjeżdżają.

    Może gdybyś kolego uzupełnił opis skąd jesteś to ktoś by może podał jakiś namiar warsztatu.
  • #17
    tidia
    Level 12  
    Ta racja. Moja miejscowość to chojnow kolo legnicy.. Juz wiem ze cześć elektroniczna jest dobra. Moja i nowa. Sprawdzanie mi ją clipem. Na razie bez montażu w zaworze, w clipie jest opcja sterowania nim ,pracował bez zarzutu. Ten w aucie juz nie. Po kasowaniu bledow po chwili wartości powietrza z wydechu i z filtra powietrza zaczęły wariowac. No i nie przechodzi przy uczenia pozycji. Ponoć mam szukać całego egr,lub całej chłodniczki.
    Może ktoś z was ma sprawna do silnika f9q812? ???

    Pytanie czy może być problem z silnika np sądzą z wydechu. ?? Czy poprostu cześć mechaniczna padła. ??

    Panowie jakie ciśnienie gazu w klimie ma być by załączało się klima? ???u mnie jest 2 bary.to pokazuje klip. Ile musi być by się załącza? ??
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    Czyli rozumiem że na razie wymieniałeś tylko część elektryczną zaworu a część mechaniczna jest dalej ta sama. Sadza w EGR rzecz normalna. W jednym więcej w innym mniej ,zależy od procesu spalania . Może być zablokowny egr przez sadze. Dlatego pewnie renault przez długie lata sprzedawał tylko komplety. ( żeby nie było nieporozumień po naprawie)
    Ciśnienie w klimatyzacji na poziomie 2 bar powinno ruszyć kompresorem. Ale w Clipie można odczytać czy jest za niskie czy prawidłowe
  • #19
    tidia
    Level 12  
    Czesc.Kolego ...Tak dobrze rozumiesz wymienilem tylko czesc elektryczna i to 3 razy ze swojej starej(bo zacinala sie ponoc tylko ona). Potem dalem nowa(zaminnik) tez lipa bo robila bledy i nakoniec miły pan z warsztatu powiedzial ze ma uszkodzona kostke i sie rusza ma pozrywane styki i moge ja wyzucic. No i 3 uzywka orginał (tez bledy,ponoc nie pracuje caly czas pokazuje 40 % otwarcia.

    Dziwne ze raz auto na niej po kasowaniu bledu idzie jak gdyby nic ok 20km ostrej jazdy a zgasze silnik i odpale po czasie i juz jest antipollution tryb serwisowy i check engine. Czasem tez jest injection a kontroler ale bez trybu serwisowego i check engine ale auto nie jedzie.

    Dzis auto wstawilem do warsztatu Merena Autoserwis ponoc chwalony???beda wyciagac cala chlodniczke egr-a. Chca go wymienic (nowy element mechaniczny) z egr zaminnika.Lipa taka ze maja na to tylko 1 max 2 dni w sobote rano wyjazd na urlop. Oby bez przeszkód bo spale dziada.

    Sadza w egr pewnie norma a co jak bedzie sadza z wydechu a olej z turbo???

    Dodano po 11 [minuty]:

    Quote:
    Dlatego pewnie renault przez długie lata sprzedawał tylko komplety
    [/tex]

    Czemu komplety tzn.... co zawsze trzeba komplet nowy dawac?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Egr wymienia tylko czy uda im sie go wyciagnac bo jest tam na amen wcisniety, Mowia ze go z tamtad wyrwa,a jak nie to na frezarke i wyfrezuja.

    Wspominal i pytal o katalizator, mowi ze sprawdzi. Martwi go olej w dolocie, czy turbo wytrzyma nie wiem. Według niego nie powinno go byc tam.

    Tak clip podaje 2 bary ponoc minimum 2,7 lub uszkodzony czujnik. ale clip nie podaje zadnego komunikatu? jutro ja dobije wiecej i zobacze
  • #20
    genek1000
    Level 35  
    95% usterek zaworu EGR polega na uszkodzeniu potencjometru w części elektrycznej. 5% to uszkodzenia części mechanicznej. ASO sprzedawały komplety ( ale całe z obudową) pewnie po to żeby nie dochodziło do nieporozumień że wymieniono część elektryczna a kontrolka dalej zaświeca i okazuje się że trzeba zmienić część mechaniczną. Jest jeszcze problem że tego zaworu w łatwy sposób nie można wymontować z obudowy więc odpada standardowe czyszczenie EGR w czasie eksploatacji pojazdu. Więc pewnie stwierdzili że jak padło jedno to trzeba zmienić komplet i znowu spokój na kolejne 100 000 km. Swoją drogą cię podziwiam. Jak napisałeś wcześniej miałeś problem z zamiennikiem bo się rozpadła wtyczka, a teraz znowu się pchasz w chiński EGR i to cały, gdzie jego wymiana wiąże się z większymi kosztami. Nie chcę cię straszyć ,ale raz przyjechał do mnie klient po wymianie na chiński EGR w innym warsztacie i nie udało się go przyuczyć. Pojechał z nie tęgą miną. :cry: Myślę że gdybyś policzył koszta wymian i części które już poniosłeś i które jeszcze poniesiesz miałbyś za to oryginalny zawór EGR i dużo świętego spokoju :D
    Olej w układzie dolotowym jest w każdej konstrukcji silnikowej która układ odpowietrzania skrzyni korbowej ma podpięty pod układ dolotowy. Pytanie ile go jest ? Czy ubywa ci oleju podczas eksploatacji ?
  • #21
    Klaudiusz01
    Level 1  
    odpowiedź dla tidia Chojnów w bolesławcu na ul.II Armii Wojska Polskiego 30 wylot na Zgorzelec jest warsztat RENAULT ,dwie osoby go prowadzą co wcześniej pracowali kilka lat w serwisie Reno w Bolcu zanim Dąbrowski właściciel Reno z Jeleniej Góry zamkną filię. tel szefa 6072184898 ma na imię Tomasz
  • #22
    kawajo
    Level 17  
    genek1000 wrote:
    Olej w układzie dolotowym jest w każdej konstrukcji silnikowej która układ odpowietrzania skrzyni korbowej ma podpięty
    czyli według ciebie każdy nowy silnik ma już padnięty :)