Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2.2 D silnik g8t 706 - Dmucha ciśnienie (oraz dym) w zbiorniczek

ziemol2 28 Cze 2014 15:41 1638 8
  • #1 28 Cze 2014 15:41
    ziemol2
    Poziom 6  

    Panowie pomocy.
    Niewiem juz co myśleć na ten temat.
    Auto Laguna 2.2 D silnik g8t 706 moc 83 KM, rok prod. 1996

    A więc od początku.
    Auto rano odpałało, ale silnik przez ok 1min bardzo nie równo pracował plus do tego przy odpalaniu biały dym (chmura) z rury wydechowej.
    Zaprowadziłem do mechanika, zdiagnozowal zgodnie z moim przypuszczeniem uszczelke pod glowica. Więc zdjął głowice, dał do sprawdzenia, do splanowania, założył, odpowietrzył itp itd i auto mi oddał.
    Na drugi dzien po oddaniu, rano po odpaleniu, podniosłem maske i patrze co sie dzieje. a tam po około 45 sekundach cały płyn ze zbiorniczka wciągło !!!!!
    Wiec jade do niego, On podłączył zamiast korka taki specjlany ciśnieniomierz i tam ciśnienie cały czas rosło (prawie do 3 bar), no wiec stwierdzil ze głowica musi byc peknieta (choc była podobno sprawdzana przed splanowaniem).
    Rozebrał raz jeszcze i dał głowice do sprawdzenia w inne miejsce, do profesjonalnego zakładu, sprawdzali na ciepło i powiedzieli znowu ze jest dobra.
    Zakłada kolejny raz, nowa uszczelka założona.

    I problem wciąż ten sam. Wali cisnienie do układu chłodzenia i nawet jak odpale na zimnym to ze zbiorniczka leci dym.
    Gdzie może leżeć przyczyna ??

    0 8
  • #2 28 Cze 2014 20:24
    gimak
    Poziom 37  

    Jak głowica i uszczelka jest dobra, to pozostaje jeszcze blok do sprawdzenia.

    0
  • #3 29 Cze 2014 08:51
    adam158
    Poziom 22  

    w takim wypadku zapewne peknięta tuleja w bloku ,a nie zdarzyło się przypadkiem że zgubiłeś wczesniej płyn i na gorącym motorze dolewałes do układu zimną wodę

    0
  • #4 29 Cze 2014 10:49
    ziemol2
    Poziom 6  

    Wiem czym to grozi i nie dolewalem nigdy plynu na rozgrzanym silniku.
    Czy taką tuleje można jakoś wymienić od góry (przy zdjętej głowicy) ?
    I czy wogóle jest sens naprawiać, czy "lepiej" kupic inny silnik?

    A w jaki sposób można sprawdzić blok ?

    0
  • #5 29 Cze 2014 11:25
    mxt
    Poziom 8  

    Proponuj wymianę silnika ten sam czas lepiej poświęcić na znalezienie innego silnika niż naprawę starego tylko trzeba go dopasować symbolem i sprawdzić pochodzenie (stan przebiegu) aby nie zamienić motykę na kijek

    0
  • #6 29 Cze 2014 12:05
    adam158
    Poziom 22  

    jak sugeruje poprzednik raczej prosciej wymienić silnik

    0
  • #7 02 Lip 2014 17:18
    ziemol2
    Poziom 6  

    Pan mechanik rozebral auto kolejny raz, zalał blok płynem i przez kilka dni szukał przecieku i stwierdzil ze blok jest dobry ;-) Dał głowice do sprawdzenia, 3 raz :-D

    0
  • #8 02 Lip 2014 17:25
    adam158
    Poziom 22  

    ale tak to nie działa na zimnym silniku pęknięcie tuleji może nie powodować ubytku płynu,w czasie pracy jest inaczej ,trudny przypadek,rozejrzyj się za nową jednostką napędową

    0
  • #9 25 Lip 2014 09:33
    ziemol2
    Poziom 6  

    Po prawie miesiącu wracam do tematu ponieważ auto cały czas stoi u mechanika :-D
    Pan mechanik stwierdził po tym czasie ze to jednak nie blok tylko głowica.
    Ponoć dał do sprawdzenia czwarty raz !!! i ktoś odnalazł "dość skomplikowane pęknięcie w ""forkomorze"" i wzdłuż gniazda świecy żarowej".
    Ktoś to ponoć pospawał, obrobił i dał gwarancje.
    Teraz mechanik ma tydzień urlopu, od poniedziałku ma to wszystko złożyć.

    0