Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 420 euoro5 - błędy ems , silnik szarpie

Vega13 28 Cze 2014 15:51 3027 9
  • #1 28 Cze 2014 15:51
    Vega13
    Poziom 8  

    Mam problem z scanią 420 euro5 , 2007r z adblue . w trakcie jazdy silnik zaczyna szarpać i auto jest nie do ujechania , zdarza się że zgaśnie . Po zatrzymaniu , zgaszeniu jakiś czas jest dobrze i znowu - nie ma reguły ile , jak długo , kiedy . Prosze o dokładną interpretacje tych blędów ems dla nr. jedn.:1805260 : aktywne - 4788 , 4784 . Zapamiętane inne po trasie nieaktywne 135 , 5663 , 5657 . Proszę o pomoc

  • #2 28 Cze 2014 16:20
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    4788

    Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6.
    Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej.
    W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora.
    Jeśli powstał również kod usterki 5476, najpierw usuń usterkę akumulatora.
    Sprawdź elementy obwodu, złącza i przewody elektryczne. Wykasuj pamięć kodów usterek, uruchom silnik i zwiększ obroty. Sprawdź, czy silnik pracuje równo i prawidłowo reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia. Jeżeli usterka nadal występuje, najpierw wymień zawór elektromagnetyczny, a jeśli to konieczne, także jednostkę sterującą.


    4784
    Tytuł
    Zasilanie paliwem cylindrów. Napięcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego regulacji dawki paliwa dla tylnego zespołu cylindrów, cylindry 4-6, przekroczyło dopuszczalny zakres. Usterka w zaworze elektromagnetycznym lub zwarcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź elementy obwodu, złącza i przewody elektryczne. Wykasuj pamięć kodów usterek, uruchom silnik i zwiększ obroty. Sprawdź, czy silnik pracuje równo i prawidłowo reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia. Wymień zawór elektromagnetyczny, jeśli usterka nadal występuje.

    135

    Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    -Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    -Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    -Filtr paliwa jest zapchany.
    -Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    -Uszkodzona pompa podająca.
    -Znaczna nieszczelność układu paliwowego.

    5663
    Jednostka sterująca. Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane.

    5657
    Wyłączenie układu. Nieprawidłowe wyłączenie jednostki sterującej silnika. Zasilanie 30 zostało odłączone od jednostki sterującej przed zasilaniem 15, tzn. napięcie akumulatora zostało odcięte przed odłączeniem napięcia zapłonu. Zasilanie z jednostki sterującej silnika zostało odcięte za wcześnie.
    Mogło to nastąpić wskutek nieprawidłowego wyłączenia silnika kluczykiem lub ponieważ użyto głównego wyłącznika zasilania.
    Zasilanie może zostać przerwane, gdy zamontowane jest dodatkowe wyposażenie.

  • #3 28 Cze 2014 17:22
    Vega13
    Poziom 8  

    Dodam że wymieniliśmy cały rząd cewek/ zaworów elektromagnetycznych od drugiego auta bez tych objawów i odwrotnie . Te auto bez usterek dalej pracuje prawidłowo a te pierwsze dalej kuleje . Przewody od sterownika silnika do cewek sprawdzone więc chyba tylko został uszkodzony sterownik ?

  • #4 28 Cze 2014 18:38
    szaman108
    Poziom 28  

    Ciśnienie paliwa nie fiksuje,sprawdzałeś filtr,oryginał czy zamiennik,plastikowa wkładka w obudowie filtra cała nie popękana(chodzi mi o ten wkręcany czarny element na który zakłada się filtr paliwa).

  • #5 29 Cze 2014 13:01
    kwantor
    Poziom 38  

    Szamam dobrze pisze, należy podłączyć nawet laptopa i monitorować ciśnienie widziane przez EDC w trakcie jazdy.
    Powstanie zonk, to wtedy dodatkowo manometr i a piać to samo.
    Jeśli mechaniczny pokaże ciśnienie constans perfektados, to co jeszcze zostało prócz czujnika ciśnienia.

  • #6 29 Cze 2014 14:43
    szaman108
    Poziom 28  

    Błąd 135 może być pozostałością po serwisie(wymiana filtra paliwa) prawidłowo po zrobieniu serwisu powinno się usunąć błędy.Pytanie jest czy powstanie błędu 135 nie powoduje po pewnym czasie powstania innych błędów związanych z układem zasilania trzeba by odczytać błędy za pomocą SDP3 możliwe jest wtedy sprawdzenie daty i czasu powstania błędu jak i ilość rejestracji(znacznie ułatwia diagnostykę)

  • #7 29 Cze 2014 22:27
    Vega13
    Poziom 8  

    Trzpień filtra nie ruszony filtr świeży . błędy kasowane po każdej trasie - były już 4 , Auto było na serwisie - do niczego nie doszli (wyciągnęli cewki , poskręcali) , dodam że podczas tych 2 aktywnych błędów od zaworu dawki nawet na wolnych obrotach słychać anomalie a ciśnienie paliwa wzorcowe dla r

  • #8 29 Cze 2014 22:38
    kwantor
    Poziom 38  

    Może czerwony zawór, może EDC do wymiany, to ostatnie, to nie rzadki przypadek..

  • #9 30 Cze 2014 01:32
    szaman108
    Poziom 28  

    Skoro ciśnienie wzorcowe a generuje błąd 135 to albo czujnik ciśnienia paliwa albo sterownik silnika.Wspomniałeś,że podmieniłeś komplet cewek od drugiego ciągnika i nic nie pomogło to zostaje tylko sterownik,przewody elektryczne pisałeś,że są ok.

  • #10 10 Lip 2014 21:19
    GRISZA14
    Poziom 16  

    98% jednostka ems przesili mi błędy i dokładne objawy, te tematy rozwiązujemy często.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME