Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h

28 Cze 2014 19:13 5097 28
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam autobus SETRA 315 UL i mam problem, gdyż pierwotnie pojazd był w skrzyni automatycznej, ale ktoś ją przerobił na manualną skrzynię biegów i teraz podczas jazdy auto rozpędza się do 85 km/h po czym odcina się jej dopływ paliwa i zaczyna szarpać. po ujęciu gazu na pedale i zwolnieniu do 70 km/h samochód wraca do normy i można dalej rozpędzić do 85 i tak w kółko.

    Na serwisach powiedzieli, że to nie odcinka spowodowana przez tachograf, a własnie przez komputer pokładowy który uważa że auto niby osiąga zawrotną prędkość 100km/h. To podobno jest spowodowane przez zmianę z automatu na manuala.

    I tu prośba czy zna ktoś na to radę, ponieważ samochodem się nie da jechać w dalszą trasę. Czy da się przeprogramować komputer lub wymienić go? Czy może to jest jakiś inny problem.

  • Poziom 19  
    Witam dobry serwis ograniczników prędkości i po sprawie
  • Poziom 22  
    może masz silnik mercedesa v8 i pompę z edc ??
  • Poziom 9  
    leżąca 6 mercedesa i czujnik edc.
  • Poziom 22  
    rozumiem że odcina ci na 6 biegu przy obrotach na końcu zielonego pola na obrotomierzu
    ,a na pozostałych biegach możesz wykręcic obroty na koniec obrotomierza, czy tez ci odcina paliwo,pytam bo w turismo z pompa edc już z tym walczę pół roku
  • Poziom 9  
    tam tylko na dwójce mam pełny zakres obrotów, a na 3,4,5,6 jakieś 1700 i jest problem przy redukcji bo odcina i nie wiadomo jaki bieg wrzucić
  • Poziom 22  
    poczytaj moj wątek mercedes tourismo brak mocy a własciwie obrotów ciągnę go od pół roku
    witaj w klubie, mnie też odcina na 3,4,5,6 dokładnie na 1700 obr,ale mam widlastą ósemkę ma dużo mocy da się jeżdzić, ale to troche kłopotu bo trzeba mieszać lewarkiem na podjazdach,

    Dodano po 5 [minuty]:

    teraz nie ma czasu robić,ale jak sezon się skończy zamierzam do tego wrócić po analizie schematów doszedłem do podobnych wniosków jak ty ,ogranicznik obrotów poprzez sterownik EDC odcina paliwo tylko jeszcze nie wiem jak to jest skojarzone z biegami bo powinno to robią tylko na ostatnim biegu

  • Poziom 19  
    witam odłącz przewód na początek D7 jak się nie mylę od tacho i wtedy sprawdz czy sterownik ogranicza moc
  • Poziom 22  
    ale tacho chyba na to nie ma wpływu ,myślałem o module ogranicznika prędkości
  • Poziom 9  
    Niedawno urwał się potencjometr od tachografu i chwilę samochód jeździł bez tacho. Podczas próby bez tachografu autobus miał ten sam problem.

    A co myślicie o odpięciu obrotomierza? Czy wogóle się da
  • Poziom 22  
    jaki potencjometr ,chyba chodzi ci o impulsator na skrzyni

    Dodano po 2 [minuty]:

    obrotomierz jest elementem wskazującym ,jak już to może myślałeś o miejscu gdzie o bierze impuls ,da się bo obrotomierz bierze impulsy z zacisku "w" na alternatorze

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    planuję odłaczyć u siebie ogranicznik prędkości ,tylko jeszcze nie mam konceptu jak to zrobić
    z tego co podejrzałem na schematach odpowiada za to jeden z modułów el

  • Poziom 19  
    jeśli chodzi o obroty to w stystemach MS5 i 6,4 predkosci są programowalne w MAN i różnią sie w automacie i manualu może w tym jest problem ciekawe jaki masz system wtrysku paliwa
  • Poziom 22  
    trochę jaśniej ,system wtrysku o co chodzi,napisał że ma pompę rzędową sterowana przez EDC, rozjaśnij mi to MS5oraz 6,4

  • Poziom 19  
    troche wiecej szczegółów nr sterownika numer vin nr silnika lub podepnij sie diagnostyka i identyfikacja sterownika musimy wiedzieć z czym mamy do czynienia SETRA to chyba Daf prowadzi
  • Poziom 22  
    ma w tej setrze motor mercedesa ,pisał na górze

  • Poziom 19  
    Ok niech to będzie i tupolew jakieś numery ma od czegoś trzeba zacząć czy na chybił trafił idziemy jak tak to szkoda czasu a czas to pieniądz.
  • Poziom 9  
    Może to być to EDC, bo dziś kierowca właśnie przekazał mi że jak zaczyna odcinać to zaświeca sie na tablicy żółta kontrolka z napisem EDC.
    Numer VIN podwozia to WKK32500001010667. Pojemność silnika 11967. Rocznik 1996.
    Przypominam że początkową był automatyczna skrzynia biegów a obecnie jest zmieniona na manualną.
  • Poziom 22  
    u mnie zapala sie wówczas V ale to to samo ,poczytaj mój watek żebyś niepotrzebnie nic nie wymieniał,mam prawie pewnośc że coś jest zwiazanego z ogranicznikiem tylko teraz nie mam
    auta bo jezdzi cały czas u mnie odcina na 97-100 tak jak powinno odcinać ,mam wowczas
    1700 obr ,tylko że to jest na 3-4-5 biegu również silnik ma 380 km to nie ma problemu z jazdą ,ale generalnie tak być nie powinno ,myslę nad odłączeniem ogranicznika ,może ktoś coś zasugeruje

  • Poziom 19  
    Witam znajdź sterownik EDC spisz z niego wszystko lub zrób jego zdjęcie
  • Poziom 9  
    Poniżej przesyłam zdjęcia EDC oraz chyba komputera 'Bosch'. Na ostatnim zdjęciu widoczna jest wtyczka, która do niczego nie jest podpięta i się zastanawiam czy to nie jest od tego, że był to automat.

    Dodatkowo jeszcze mam pytanie, które nasuną mi kierowca, czym jest zasilana pompa wtryskowa, czy to jest może silniczek krokowy czy coś innego?

    SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h SETRA S315 UL - Odcina dopływ paliwa przy 80 km/h
  • Poziom 22  
    wypięta wtyczka 55pin jest od sterownika skrzyni biegów automatycznej, z tego co wiem w pompie jest cewka -solenoid która jest sterowana z edc i odpowiednio więcej lub mniej otwiera pompę,to tak w dużym uproszczeniu ,ale może napiszą ci co wiedzą więcej ,moja teoria jest taka ze ogranicznik prędkosci nie pozwala na zwiększenie obrotów powyżej
    1700 bo przy tych obrotach jest realizowane odcięcie,najchętniej bym zasięgnał od kogoś wiedzy jak to jest z tym ogranicznikiem
  • Poziom 22  
    Kolega adam ćwiczy już z swój autobus metodą prób i błędów chyba z rok czasu albo i dłużej. Pojedź na diagnostykę komputerową i albo diagnosta znajdzie do razu usterkę albo wrzuć tu opis błędu powodującego zapalenie EDC. Tylko konkretny numer EDC lub FMR a nie opis że pompa uszkodzona lub coś innego w tym stylu Ze względu na złożoność systemów sterowania, do układów elektronicznych zaimplementowano blok diagnostyki. Najszybciej po prostu z tego skorzystać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    jesteście w stanie podpowiedzieć gdzie, w którym module realizowane jest ograniczenie prędkości ,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    czyli dla modułu fr sygnał jest zbierany z tachografu,? a dla modułu mr sygnał z jakiej czujki jest zbierany ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    1. Czy po zmianie skrzyni biegów byleś na stacji diagnostycznej w celu dopasowania stałej K w tacho zawsze to trzeba sprawdzić po takich przeróbkach.

    2.Czy sterownik od automatu jest nadal podpięty?

    3.Autobus takiej generacji nie posiada jako tako ogranicznika prędkości,maksymalna prędkość jest zapisana a module FMR tak jak sporo innych ustawień silnika, wolnych obrotów czy różnych zabezpieczeń i można zmienić to tylko za pomocą HHT.

    4.Czy autobus na postoju ma 1300obr. czy idzie do końca ?

    5.Na sterowniku FMR z boku jest jego schemat przyłączeniowy i jest tam pokazane wszystkie sygnały jakie auto musi otrzymywać dla manualnej bądź automatu.

    6.To jest bardzo droga wiedza która kosztuję naprawdę dużo i pewnie dlatego tak mało masz precyzyjnych podpowiedzi.