Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.9 TDI 110KM - Auto powyżej 120km/h łapie tryb serwisowy - brak mocy

emswisnia 08 Lip 2014 18:33 20634 48
  • #31
    domex32
    Moderator Samochody
    Zrób jeszcze raz logi 003 dynamiecznie na czwartym biegu od 1000 do 4000 tyś obrotów oraz 011.
  • #32
    emswisnia
    Poziom 15  
    Wcześniej w logach dynamicznych po przypięciu przewodu źle wkleilem log 003 jako statyczny.
    Wklejam prawidłowy:
    Log (0 - 003)

    Na ta chwile nie mam jak zrobić nowych logów bo koliduje mi to z pracą.
    Na logu tym czasami przepływomierz nie podaje za wysokich wartości?

    Czy w logu statycznym 011 zmienna geometria nie osiąga zbyt wolno 1000mbar podczas przełączenia n75 w tryb ON?
  • #33
    domex32
    Moderator Samochody
    Wszystko jest w miarę dobrze 👍.

    Na vp ciśnienie nie będzie się tak dynamicznie zmieniać jak na pd .
  • #34
    emswisnia
    Poziom 15  
    To elegancko :) jutro lub we wtorek zamienię jeszcze ten zawór n75 na n18 i zrobie logi dynamiczne zobaczymy czy cos to da.
    Czyli nie mam żadnej nieszczelności w układzie podciśnienia?
    Jedynie tylko zostaje zbadać późne wstawanie turbiny :|
  • #35
    emswisnia
    Poziom 15  
    Dzisiaj że akurat jestem na wolnym prześwietliłem połączenie przewodów u siebie i według schematów na internecie nie wiem już czy mam wszystko prawidłowo.

    Tak jest u mnie:
    Seat Ibiza 1.9 TDI 110KM - Auto powyżej 120km/h łapie tryb serwisowy - brak mocy

    Taki schemat znalazłem:
    Seat Ibiza 1.9 TDI 110KM - Auto powyżej 120km/h łapie tryb serwisowy - brak mocy

    Zdjęcia z auta:
    Seat Ibiza 1.9 TDI 110KM - Auto powyżej 120km/h łapie tryb serwisowy - brak mocy Seat Ibiza 1.9 TDI 110KM - Auto powyżej 120km/h łapie tryb serwisowy - brak mocy Seat Ibiza 1.9 TDI 110KM - Auto powyżej 120km/h łapie tryb serwisowy - brak mocy

    Czy czasami u mnie nie jest coś zamienione między zaworem N18 a zaworem N75?

    Dodatkowo zrobiłem logi dynamiczne po wymianie przewodów na te z tworzywa sztucznego:
    Log (0 - 003)
    Log (1 - 008)
    Log (2 - 011)
    Log (3 - 010)
  • #36
    polonez15
    Poziom 33  
    N75 teoretycznie powinien być wpięty przed zaworem jednokierunkowym, aczkolwiek takie podłączenie nic nie zmienia, on jest tylko do podtrzymania podciśnienia do klapy gaszącej. Turbo wstaje późno, dawki ładnie się trzymają.
  • #37
    emswisnia
    Poziom 15  
    Czyli powinienem przestawić tak jak na schemacie czy zostawić tak jak jest?
    Wpływa to negatywnie na działanie?
    Wychodzi na to że jest tak u mnie od czasu jak tylko zakupiłem auto :) i dopiero po takim czasie to zauważyłem.

    Cały czas zastanawiam się co wpływa na to że turbo późno wstaje :/
  • #38
    domex32
    Moderator Samochody
    emswisnia napisał:
    Cały czas zastanawiam się co wpływa na to że turbo późno wstaje :/


    Masz pompę VP a nie pompowtryski PD, wiec nie spodziewaj się tutaj nie wiadomo czego, wszystko jest ok, nie kombinuj bo przekombinujesz.
  • #39
    emswisnia
    Poziom 15  
    Ja się tam zbytnio nie przejmuje tylko auto później przejmie przyszła żona i chciałbym aby wszystko było w miarę sprawne, ze względu zostaje Ibiza z nami aż ja rdza nie zje.

    A jak z tym schematem przestawiać go czy zostawić tak jak jest? Niestety nie mam nikogo kto by miał silnik AFN wśród znajomych - jedynie na osiedlu ktoś ma A4 właśnie z tym silnikiem.

    Z przepływomierzem powietrza jest wszystko u mnie ok? nie muszę szukać trzeciego.
    Ustawienie rozrządu można wyczytać z grupy 000 statycznie tak?
  • #40
    tqmeh
    Poziom 19  
    domex32 napisał:
    Masz pompę VP a nie pompowtryski PD wiec nie spodziewaj się tutaj nie wiadomo czego, wszystko jest ok, nie kombinuj bo przekombinujesz.


    Od tego VNT, założy 216 i 11mm fale i też powiesz że to VP
  • #41
    emswisnia
    Poziom 15  
    Czyli jak to jest w końcu z tym moim autem? :)
  • #42
    tqmeh
    Poziom 19  
    Masz już odpowiedź zrób 011 dynamicznie......
  • #43
    emswisnia
    Poziom 15  
    Tutaj są logi grupy 011 dynamicznie:
    Log (2 - 011)

    A jeszcze podpiąłem dzisiaj gruche od razu pod pompę Vacum a dokładnie pod trójnik co idzie do zaworu N18 i łącznika - wypiąłem od zaworu trójnik i wpiąłem gruchę.
    Log (0 - 011)
    Log (1 - 011)
  • #44
    domex32
    Moderator Samochody
    tqmeh napisał:
    domex32 napisał:
    Masz pompę VP a nie pompowtryski PD wiec nie spodziewaj się tutaj nie wiadomo czego, wszystko jest ok, nie kombinuj bo przekombinujesz.


    Od tego VNT, założy 216 i 11mm fale i też powiesz że to VP


    A co nie będzie to VP?

    Zaczynasz filozofować trochę, nic nie wnosisz do tematu poza zamieszaniem.

    Można by tu zregenerować pompę, wtryski, założyć regenerowane turbo, koszty spore, a poprawa stosunkowo nie duża....

    Dodano po 2 [minuty]:

    EMSWISNIA na którym biegu robisz logi?

    Spróbuj zrobić na czwartym.
  • #45
    emswisnia
    Poziom 15  
    Logi wykonuje na 3 biegu:
    Przez okres nie funkcjonowania elektrody trochę porobiłem przy aucie.
    Z innego forum przy pomocy kolegi Sztomel doszliśmy do kilku wniosków:
    Miałem dwa nieszczelne przewodu o grubości 5mm jeden wychodzący z zaworu n75 do gruszki a drugi z zaworu n75 do obudowy filtra powietrza. Wczoraj wymieniłem na nowe.

    Przeprowadziłem takie oto logi:
    1. Log z bezpośrednio podłączonym turbo do pompy vacum:
    Log (1 - 011)
    Log (2 - 011)
    2. Log z zamianą zaworu n75 na zawór n18 - nie wymieniłem jeszcze przewodów gumowych:
    Log (0 - 011)

    Tutaj wyszło że turbo zaczęło ładnie brać już prawie od 1700obr/min.

    Dzisiaj wykonałem log po wymianie przewodów gumowych oraz powróceniem zaworu n75 na swoje miejsce:
    Log (1 - 011)
    Log (2 - 011)

    Wydaje mi się że zawór n75 jest u mnie jakoś nie w pełni funkcjonalny a turbo na moje oko raczej nie ma przeładowania.

    Auto nie puszcza niepokojącego dymu ani nic w tym stylu dziś się przyglądałem.

    Dodam tak od siebie że gdy zamieniłem zawory i robiłem próby, auto zupełnie inaczej się zbierało aż przypomniały się czasy zakupu auta ;)
  • #46
    emswisnia
    Poziom 15  
    Prosiłbym jeszcze o ocenę tych logów:

    Log z podmienionym zaworem n75 na n18 - stary zawór n75:
    Log (46 - 011)

    Log z nowym zaworem n75 skoda octavia 2004r. na swoim miejscu:
    Log (53 - 011)
  • #47
    polonez15
    Poziom 33  
    Moim zdaniem zacinają się kierownice.
  • #48
    emswisnia
    Poziom 15  
    Po założeniu zaworu n75 od skody zauważyłem dziwny dźwięk podczas dodawania gazu:
    http://youtu.be/l2kUSPX-KBk
    http://youtu.be/oKzxn_L83Ck

    Dodano po 2 [godziny] 21 [minuty]:

    Dzisiaj zrobiłem jeszcze logi dynamiczne:
    Log (0 - 008)
    Log (1 - 003)
    Log (2 - 011)
    Log (3 - 010)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Takie mam jeszcze pytanie czy zawór n75 jak był wadliwy i działał tak jak wcześniej u mnie mógł działać jakoś na większę spalanie paliwa przez pojazd?
    Bo po zamontowaniu tego z Octavii zauważyłem że komputer zaczął mniej pokazywać podczas jazdy po mieście.
  • #49
    emswisnia
    Poziom 15  
    Odświeżam temat ponieważ miałem niedawno dziwną sytuację.
    Auto stało nie używane przez okres około 2 miesięcy.
    Gdy odpaliłem i wybrałem się na dłuższą przejażdżkę zauważyłem że auto łapie tryb serwisowy czy to przy prędkości 120km/h, czy po obrotach.

    Zastanawiałem się co mogło być nie tak. Niestety nie udało mi się dojść co mogło na to wpłynąć ale wczoraj postanowiłem jeszcze raz spróbować przegonić i podczas wchodzenia na obroty na 3 biegu złapałem tryb serwisowy ale dodatkowo usłyszałem dzwięk jakiegoś "uderzenia-wybuchu" i kupa dymu czarnego z rury wydechowej. Po paru metrach auto po stracie mocy zaczęło zwalniać aż zgasło.

    Próbowałem odpalić auto ale bez skutku więc dalej kręciłem rozrusznikiem i zacząłem dodawać gazu wówczas zaczynały obroty silnika podchodzić do góry i auto odpaliło z czarnym dymem. Podczas kręcenia rozrusznikiem miałem wrażenie jakby coś blokowało możliwość odpalenia auta (jakby coś przytkane było).

    Po tym odpaleniu auto jechało normalnie słychać było załączanie się turbiny oraz delikatny świst - trybu serwisowego już nie łapało, bez problemu wchodzi na obroty.