Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 - Mycie silnika a alternator

29 Cze 2014 17:29 8277 30
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie.

    Z racji ze troszke kapalo mi olejem na alternator chcialbym umyc od razu z komorą silnika , mam pytanie czy moge spokojnie umyc alternator ? bo recznie dokladnie go nie wymyje . I czy kabel plusowy z akumulatora ktory znajduje sie pod maską musze zaslaniac ? .

    Pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    Jak chcesz go umyć? Wytrzeć szmatą do sucha i tyle, chyba że chcesz narobić sobie niepotrzebnych kłopotów.
  • Poziom 8  
    no dlatego zakladam temat tu by sie dowiedziec. chcialem uzyc na niego k2 akra do mycia silnikow i troche go spsikac bo dosc duzo tego oleju zaschnietego najgorzej
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    pryskasz dimerem czekasz 5 min ,jedziesz potem karcherem ,następnie newralgiczne punkty elektryki okolice złącz gniazd alternator,należy przedmuchać spręzonym powietrzem
  • Poziom 8  
    wiadomo nie polac elektryki sie nie da ale zeby nie lać litrami na nią, prysnąć można..
    dimer mam, k2 akra jest tania wiec tez mozna zakupić, mam meglio ktore uzywam w pracy tez sie spisuje ;)

    Dobra dzięki za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Karcherem, to możecie sobie myć silniki w starych ursusach. Tutaj wszystkie złącza elektryczne naciągną wody i będzie dopiero kabaret.
  • Poziom 8  
    ale nie ma elektroniki odslonietej przynajmniej w mojej bmw..
    komputer jest schowany pod obudową gdzie woda nawet nie trafi.
    akumulator w bagazniku ( kabel plusowy jedynie pod maską )
    alternator jest jeszcze ktory jak juz by trzeba bylo to bym zaslonił.
  • Poziom 20  
    Proszę odłączyć akumulator.
    Umyć silnik z alternatorem i wysuszyć (alternator przed podłączeniem akumulatora)
    Można też w celu szybszego suszenia przedmuchać alternator sprężonym powietrzem.
    PS. Polej sobie wodę na kabel pod napięciem to zobaczysz i nieważne czy jest to 1000 czy 12V dla danego układu jest to zwarcie i kłopoty.....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Problem jest typowo mechaniczny a nie elektryczny...
    Każdy alternator od strony elektrycznej:
    Cewki są zalane lakierem.
    Szczotki po miedzianym ślizgaczu po odpaleniu auta wyczyszczą sobie połączenia.
    Regulator napięcia też jest zaklejony, nic mu nie będzie podczas mycia.

    A resztki opiłków to czysto fizycznie pod ciśnieniem można wypłukać (lub wybrać ręcznie - żart...) i później całość osuszyć przed podłączeniem akumulatora.

    Zasada jest prosta:
    odłączamy akumulator i możemy utopić całe auto... ważne tylko aby przed podłączeniem akumulatora auto było całkowicie suche
  • Poziom 8  
    kazdy inaczej pisze :D
  • Poziom 20  
    Zgadzam się
    Dlaczego wyprany pendrive po wysuszeniu działa??
  • Poziom 8  
    a działa ? :D nie probowalem .
  • Poziom 20  
    Działa na pewno sprawdziłem.
    Moja żona nie zna litości...
  • Poziom 8  
    a czemu porownujesz altka do pena ?
  • Użytkownik obserwowany
    odłącz akumulator i wal nawet karcherem , niech dobrze wyschnie potem
  • Poziom 20  
    Urządzenie zasilane prądem jest specyficzne gdy posiada zasilanie (jest pod prądem).
    Jak jest bez prądu to zwykły (kawałek drewna).

    PS. pamiętajmy o chemicznych właściwościach płynów myjących i ich działanie na metale
  • Poziom 8  
    bedzie prawdopodobnie albo meglio / dimer / k2 akra
  • Poziom 20  
    Pendrive po praniu będzie działał tak długo dopuki mu korozja końcówek elementów nie zje i ulegnie uszkodzeniu (wystarczy go po praniu rozebrać i denaturatem z kalafonią przemyć aby zapobiec korozji elementów)
  • Poziom 15  
    TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy. Jeśli było by inaczej to zrobili by to ustrojstwo jako hermetyczne zalane jakimś swiństwem nierozbieralne urządzenie. Czekać aż jakiś mądry księgowy wpadnie na taki pomysl. Jeśli po tym myciu padnie jakiś element to oznaczać będzie że tak czy inaczej był na wykończeniu.
  • Poziom 43  
    Abada37 napisał:
    TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy

    Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki.

    Ziemia i pył niszczy stojan błyskawicznie i zatyka odbiór ciepła z diod.

    Mamy już hermatyczne alternatory wodne.


    Pozatym woda z karchera na silnik to Rosyjska Ruletka w dzisiejszych samochodach.
  • Poziom 15  
    Dlatego napisałem że TEORETYCZNIE. A jeszcze są altki których rozebranie graniczy z cudem. Kruchy material.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzisiejsza dewiza to" wymień na nowe" nie naprawiaj.
  • Poziom 8  
    widze ze temat cieszy sie popularnoscia :D

    zrobie tak ze 'ocieple' go , umyje reszte i na koniec altka recznie..

  • Poziom 27  
    Kolega mechanik myje u mnie silniki nie raz kilka w tygodniu przeważnie to młode auta w dieslu przyjeżdza myje i odjeżdża ale nigdy nie chce chmi tylko gorąca woda. W żadnych jeszcze altek nie madł ostatnio była to A6 z 2008 roku.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Panowie, dość tych bredni. Auto nie padnie z dnia na dzień, ale za miesiąc, dwa, wilgoć zrobi swoje. Kto miał przyjemność posiadać auto po powodzi, wie o czym piszę. Ciekawy jestem jak ma się wydostać wilgoć z elektroniki? Czasami suszenie modułu w warunkach warsztatowych, z ciepłym nadmuchem, trwa kilka dni. Najwięcej spustoszeń w elektryce/elektronice samochodowej powoduje wilgoć.
  • Poziom 18  
    Włos się jeży na siwej głowie. Chopie wymyj se komputer, telewizor i laptopa wodą. Życzę szczęścia. Tak na marginesie czy Panowie chodzili na lekcje chemii i fizyki w szkole?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Kup za 30 zl pistolet do ropowania, wlej litr benzyny i sobie umyj alternator, przedmuchaj sprężonym powietrzem okolice łożysk i połączeń, poczekaj aż odparuje.
    Woda to ruletka, nadmiar benzyny czy ropy tez nie jest dobry bo może przedostać się do łożysk i wypłukać smar - ważne by robić takie rzeczy z głową.
    Osłoń tez pasek.

    Pawel wawa napisał:
    Ciekawy jestem jak ma się wydostać wilgoć z elektroniki? Czasami suszenie modułu w warunkach warsztatowych, z ciepłym nadmuchem, trwa kilka dni.


    Do osuszania wody używa się alkoholu (usuwania poprzez wiązanie wody z alkoholem i odparowanie azeotropu) - zazwyczaj IPA - tanio i skutecznie.

    Moderowany przez robokop:

    A za tą poradę dostajesz ostrzeżenie. Nie ma to jak nawlewać łatwopalnej lotnej cieczy gdzie popadnie w komorę silnika. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Zostało napisane, że silników wraz osprzętem nie myje się wodą pod ciśnieniem - proszę sobie napisać do któregokolwiek z wiodących producentów, czy pozwala na takie praktyki.

  • Poziom 8  
    teraz to ja juz sam zglupialem i nie wiem czy sie brać za to..
    inni na wlaczonym silniku myja diesle i nic sie nie dzieje.

    a tu kilkanascie jakis teorii ze mozna cos napsuc..