Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mały zasięg skutera elektrycznego GreenStrike.pl

30 Cze 2014 00:37 6375 10
  • Poziom 9  
    Witam.

    Kilka dni temu zakupiłem używany skuter elektryczny firmy Greenstrike.pl Model GS389, 48V silnik, 800W + komplet oświetlenia jak na zdjęciu

    Mały zasięg skutera elektrycznego GreenStrike.pl

    Skuter miał przebieg tylko 350km, był garażowany, widać że był zadbany bo wyglądał jak nowy. Wg producenta średni zasięg wynosi 60km. Wg informacji poprzedniego właściciela akumulatory zostały wymienione przez serwis na nowe (żelowe firmy Haze Code No.HZY-EV12-18) pojemność (C20hr=17Ah, C5hr=14Ah), które to są jeszcze na gwarancji do sierpnia 2015 roku, rzekomo ponieważ ładowarka nie wykrywała ich i po naładowaniu i się nie rozłączała. Powiedział również że muszą się uformować przez ok 20 cykli ładowania, aby uzyskać pełną pojemność.

    Niestety skuter ma cały czas zasięg po asfaltowej obwodnicy tylko 16km, ale po 11-stym km prędkość skutera zaczyna spadać i jazda 15km/h i mniej jest udręką. (teraz jest ok 14 cykl ładowania i zero zwiększenia pojemności akumulatorów- zasięg cały czas ten sam)

    Czego to może być przyczyna? Czy akumulatory są sprawne?

    Z tego co zaobserwowałem i pomierzyłem posiadam takie informacje:

    - 4 akumulatory Haze jak wyżej (wyglądają jak nowe) (2 zestawy po 2 akumulatory),

    Mały zasięg skutera elektrycznego GreenStrike.pl

    - ładowarka ładuje ok 3,5-4h i automatycznie się wyłącza gdy zestaw akumulatorów osiągnie napięcie 26V czyli 13V na akumulator,(wg producenta powinny się ładować 6-8h) (ładowarka 3A do akumulatorów silikonowych)
    -skuter odmawia posłuszeństwa gdy napięcie zestawu akumulatorów spadnie do wartości 23V czyli 11,5V na akumulator (oba zestawy trzymają takie same napięcie w obu przypadkach,
    -Po doładowaniu akumulatorów próbowałem obliczyć pojemność jednego zestawu przy pomocy żarówki 24v( pobierała 2,43A). Wyniki były mierzone pod obciążeniem i są poniżej może ktoś lepiej je zinterpretuje.

    start godz
    16:44 26,0V aku 2,43A
    20:59 23,3V aku 2,33A
    21:54 22,7V aku
    22:17 22,4V aku
    22:37 22,0V aku
    22:54 21,4V aku

    O godz. 22:54 napięcie oscylowało już na poziomie 10,65V na akumulator, wiec przerwałem pomiar, żeby nie zniszczyć akumulatora.

    Czy aku jest dobre czy nie, czy może wina leży po stronie ładowarki lub instalacji elektrycznej lub silnika?

    Obecny zasięg dyskwalifikuje go do użytku bo nie mogę dojechać nawet do pracy.

    Po doładowaniu razem 2 zestawów akumulatorów jeden zestaw ma napięcie 28v drugi 24,5V. Czyli pierwszy zestaw doładował się o 2V wiecej a drugi o 1,5 V mniej.



    Zweryfikowane zmierzone i wywnioskowane informacje w czasie tematu:

    - Akumulatory oryginalne od producenta do 650 cykli (nie zamiennik)
  • e-miernikie-mierniki

  • Poziom 30  
    Z wyliczenia (około 6 godzin, przyjmując średnio 2,25A) daje 13,5 Ah. Nie rewelacyjnie, ale w miarę. Możliwe jeszcze jest to, że akumulatory szybciej spadają z napięciem przy większym prądzie rozładowania przez silnik.
    Różnica napięć pod koniec rozładowania też świadczy o braku wyrównania pojemności w zestawie - taka sytuacja powoduje bardzo szybkie zniszczenie słabszego akumulatora w szeregu.
    Pozostaje jeszcze kwestia jak był mierzony zasięg i z jakim obciążeniem (albo i bez - na chodzie "luzem" - Chińczycy miewają pomysły).
    Może być problem również z silnikiem i przeniesieniem napędu - zatarcie, większe opory na łożyskach.
    Jeśli byłaby możliwość zmierzenia poboru prądu w czasie jazdy to dałoby sporo informacji o miejscu występowania problemu.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    Jeśli chodzi o o różnicę napięć na akumulatorach do wczoraj było idealnie takie same przy naładowaniu (26V) na zestaw i przy rozładowaniu (23V) na każdy zestaw.
    Różnica zaczęła się od wczoraj po rozładowaniu jednego zestawu aby zmierzyć pojemność i podłaczeniu 2 zestawów do ładowarki 48v ponieważ z jednym zestawem ładowarka nie zastartuje.

    Zasięg był mierzony na nowej obwodnicy. Praktycznie jadąc non stop 35-45km/h ok 6 razy było trzeba się rozpędzić od 0 na światłach. Ukształtowanie terenu małe pagórki. Tyle samo pod górkę co z górki. Nawet przy dojeżdżaniu do świateł puszczałem wcześniej manetkę żeby skuter sam wytracił prędkość.

    Jeśli chodzi o ciśnienie w oponach jest dobre, opory wydaje mi się że w granicach tolerancji z górki rozpędza się do ok 55-60 km/h. Jak go bujne do 45km/h to na luzie przejedzie jakieś 150-200m.

    Jeśli chodzi o zmierzenie poboru prądu podczas jazdy to nie wiem jak to do końca zrobić ponieważ są 2 zestawy akumulatorów więc i 2 wtyczki i nie wiem gdzie się wpiąć.Tam gdzie przewody się łączą czy wystarczy pomiędzy wtyczką, a jednym zestawem akumulatorów?

    Ale teoretycznie rozważając silnik skutera ma 800W wiec w teorii pobiera ok 17A+ oświetlenie ok 3A to mamy razem max 20A
    13,5/20= 0,67h jazdy na max użytej mocy (teoretycznie tylko podczas przyśpieszania, bo jak doleci do max prędkości jest blokada obniża moc silnika.
    wiec jadąc 45km/h czyli maksymalną prędkością powinno mi to starczyć na pokonanie min 30km, czyli w teori na 2 razy więcej.

    Skoro katuje słabszy akumulator to zbije napięcie mocniejszego akumulatora żarówką aż będzie jednakowe na obu akumulatorach
  • Poziom 31  
    Po pierwsze jeśli masz dostep do jakiejś ladowarki bardziej zaawansowanej niż transformator i mostek naladuj pojedynczo akumulatory poza pojazdem - wyklucczysz wówczas usterkę instalacji elektrycznej w skuterze. Po drugie jak wrzuciłem nazwe skutera w google to wyrzuciło w wynikach jakąś chińską stronę gdzie zasięg jest już określony jako 40-60km. Inna sprawa to warunki pomiaru zasięgu - już pomijając że mogą to być obliczenia teoretyczne to mogli zaangażować jako "jeżdzca " jakąś wątłą niewiastę ważącą czterdzieści parę kg ,poza tym żaden pojazd nie ma podanego zasięgu przy maksymalnej prędkości tylko zawsze jest to prędkość "ekonomiczna" a Ty go sprawdzasz przy 35-45km/h :) czyli wziąwszy pod uwagę silnik o mocy 0,8kW pewnie cały czas z "gazem w podłodze"
    No i wreszcie ostatnia sprawa - nie udało mi się znależć żadnych danych akumulatorów "siliconowych" które były zastosowane przez producenta w tym pojeżdzie ale już wg danych znamionowych te twoje haze są słabsze - oryginał miał 20Ah (niestety nie wiadomo wg jakiej normy mierzoną) twoje mają 17Ah (a raczej 14Ah bo dla twojego zastosowania liczy się C5hr a nie "marketingowa" większa c20hr) .
    y
  • Poziom 9  
    Ładowarkę mam specjalną od producenta do akumulatorów żelowych z wyłącznikiem automatycznym model DZM4820 DC3A do akumulatorów 20Ah.

    Skuter jest montowany w Polsce w Tarnowskich Górach ale pewnie na chińskich podzespołach;/

    Zasięg 40km jest już do zaakceptowania wiec z minimalnego zasięgu bym był zadowolony:p.

    Ja ważę 75kg wiec też nie specjalnie obciążam skuter. A jechałem z kuzynem czyli pakiet pasażerów ok 145kg i skuter przejechał 9km komfortowo+2 km ślimaczym tempem. Wiec ja rozumiem że zasięg może być no powiedzmy 20% mniejszy od oferowanego przez producenta ale nie 80%.

    Tu się Strucel z tobą zgodzę że w większości pomiarów manetkę mam na max.
    Ale gdy uzyskam już max prędkość która jest odcinana elektronicznie czyli 45km/h wydaje mi się, że silnik nie pobiera już max mocy silnika do utrzymania prędkości.
    Max. moc wydaje mi się że tylko używa do rozpędzenia pojazdu, a nie do utrzymannia prędkości.

    Jeśli jest coś takiego przy silnikach elektrycznych jak ekonomiczna prędkość to jaka to jest?

    Najlepsze że akumulatory (wg informacji poprzedniego właściciela) zostały wymienione w ramach gwarancji przez serwis.
  • Poziom 18  
    Wg producenta zasięg jest "do 60km", czyli gwarantuje że na pewno nie przejedziesz nim więcej niż 60km. Natomiast nie ma nic o minimalnym przebiegu i coś mi się zdaje, że 60km to czysta fantazja.
  • Poziom 9  
    Dzwoniłem do producenta minimalny zasięg jaki skuter powinien pokonać w zakorkowanym mieście z włączonym oświetleniem kierowcą co waży 85 kg i nieekonomiczną jazdą to 30km. Pan z którym rozmawiałem powiedział się że bez zakończonych 20 cykli ładowania może faktycznie być zasięg dużo mniejszy i to na początek trzeba zrobić.

    Pozostaje mi dokończyć cierpliwie resztę cykli jak zaleca producent i modlić się że będzie wszystko w porządku.

    Akumulatory okazało się że mam oryginalne

    Jak komuś przyjdzie coś do głowy niech da znać.
  • Poziom 2  
    Cześć, skuter ten 60km zasięgu to ma na LIFEPO4 a nie na żelowych.
    Technologia żelowa nawet w rowerku elektrycznym to słabo się sprawdza.
    Wymień na LIFEPO4 ... cena powala ale efekt będzie na 100%
    Mam rower z silnikiem 800W, kontrolerem 30A i baterię LIFEPO4 36V 16Ah po trójmiejskich górkach i gdzie można z prędkością 40km/h aku starcza na 28-33km, jak ograniczę się do spokojnej jazdy 30km/h to około 45km, max na wycieczce rowerowej z pomaganiem w postaci pedałowania 77km.

    pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witamy.


    Problemy z zasięgiem Pana skutera mogą być spowodowane uszkodzeniem jednego z ogniw zasilających. W celu rozwiązania problemu prosimy o przesłanie zestawu zasilającego wraz z ładowarką oraz zestawem podłączeniowym do naszego serwisu ( adres dostępny na naszej stronie www greenstrike. pl). Prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy w sprawie ustalenia szczegółów. Ponadto informujemy, że próby badania pojemności akumulatorów za pomocą rezystancji bez automatyki kontrolnej wbrew zaleceniom zawartym w instrukcji obsługi mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń akumulatorów. Informujemy również, iż w razie stwierdzenia uszkodzenia akumulatora z winy producenta, wymiana uszkodzonego elementu oraz transport ( kurierem wybranym przez serwis greenstrike.pl) są bezpłatne. Zapraszamy do kontaktu z naszym serwisem fabrycznym w Tarnowskich Górach.

    Pozdrawiamy
    Zespół GreenStrike.pl
  • Poziom 21  
    Ładnie- nie zawsze jest oczywiste takie zachowanie producenta!
  • Poziom 9  
    Problem z głowy. Skuter został skradziony. Dziękuje wszystkim za Pomoc.