Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Caddy '02 1.9SDI AYQ - Po wymianie licznika miga kontrolka ciśnienia oleju.

30 Cze 2014 09:19 2328 2
  • Poziom 16  
    Witam.

    Po wymianie licznika w moim Caddy mk2 1.9 SDI AYQ '02r. na licznik z Ibizy 1.9 TDI AFN + MFA '99 zaczęła migać kontrolka oleju. Oba liczniki to VDO v2 ze śrubkami torx.

    Dodam że po podłączeniu na stole pod zasilacz bez czujników w moim starym liczniku kontrolka oleju ładnie gaśnie a w tym od Ibizy miga tak samo jak po włożeniu do samochodu.
    Problem był jeszcze z kontrolką hamulca ale poradziłem sobie podając masę na 14 pin licznika (zużycie klocków hamulcowych do którego nie posiadam instalacji w moim Caddy).
    Ciśnienie oleju jest jak najbardziej poprawne, na starym liczniku z kontrolką jest wszystko ok.

    Co robić :?: Licznik z komputerem to fajna rzecz i chciałbym przy nim pozostać. Podejrzewam że chodzi o podani masy na któryś pin, tylko jak to zrobić żeby nie stracić powiadomienia o zaniku ciśnienia oleju :?:
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    A na jaki kolor? Czerwony ciśnienie oleju ,pomarańczowy to od poziomu.
  • Poziom 16  
    Kolego sigwa18, zegary starego typu na żarówkach jeszcze bez zmiany kolorów takie jak w golfie 3.

    Licznik od Ibizy to standard z AFNa 6k0 919 033 Z46, a mój oryginalny to to samo tyle że bez wyświetlacza wielofunkcyjnego i ze skalą do 200 km/h k0 919 033 HP.

    Etka działa już i zauważyłem że mam różniące się czujniki ciśnienia. W silniku mam tylko jeden czujnik 0.55-0,85 bar na jeden styk brązowy, a AFN miał dwa czujniki ciśnienia na obudowie filtra oleju: u góry 0,15-0,35 bar jeden styk, a na dole 0,75-1,05 bar szary na jeden styk, u mnie w miejscu tego górnego jest wkręcony korek zaślepiający i to pewnie jest przyczyną.

    Drugi problem który się pojawił to nie zapalająca się kontrolka rezerwy, w starym liczniku (tym oryginalnym bez MFA) zapalała się tak jak powinna, w tym nowym pomimo sprawnej żarówki ciągle ciemność pomimo pustego zbiornika. Wskazówka natomiast pokazuje poziom idealnie tak samo jak w starym.
    ----
    Kontrolka rezerwy już zrobiona - spalona była żarówka, licznik też udało mi się oszukać - juz jest wszystko tak jak być powinno.

    W związku z tym że w Caddy jest tylko jeden czujnik ciśnienia oleju (zwierajacy do masy przy prawidłowym ciśnieniu), a przy liczniku były od niego doprowadzone dwa zmostkowane kabelki na piny 8 i 9 w liczniku. Odłączenie 9 pinu od licznika (w liczniku ibizy jak i w golfie 3 to czujnik rozwierający mase przy prawidłowym ciśnieniu) spowodowało wygaśnięcie kontrolki.

    Teraz tylko miga na włączonym zapłonie, po odpaleniu ładnie gaśnie jak powinna. Licznik poprostu na zapłonie nie widzi tego czujnika z 9 pinu który na właczonym zapłonie powinien być zwarty do masy i przez to miga.

    W przyszłości dokupię drugi czujnik, pociągnę wiązkę i zrobię tak jak się należy, miejsce na czujnik jest przewidziane w podstawie filtra oleju tak jak w silniku AFN. :okej:

    Do zamknięcia :D