Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja - Instalacja Klimatyzacji w mieszkaniu 60m2

JohnCTN 02 Lip 2014 09:31 8844 27
  • #1 02 Lip 2014 09:31
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Witam

    Jestem właśnie w czasie remontu i postanowiłem zainstalować klimatyzację.
    Nie wiem co wybrać, dlatego powstał ten temat :)

    teraz kilka danych technicznych:

    Chcę zamontować klimatyzacje w 2 pokojach:
    duży pokój 25m2,
    sypialnia 15m2

    W mieszkaniu jest zainstalowane ogrzewanie podłogowe ze sterowaniem elektronicznym SALUS ERT-50UP, które ma jakąś funkcje chłodzenia i chyba można to jakoś podpiąć do instalacji klimatyzacji, ktoś wie jak to podpiąć ?

    Druga sprawa to kwestia doboru klimatyzacji, myślałem o konfiguracji:

    1x jednostka zewnętrzna,
    2x jednostka wewnętrzna.

    Zastanawiałem się też nad tym czy mogę zainstalować jakiś system kanałowy i wyloty zrobić w suficie?

    mogę prosić o jakieś pomysły i rady ?

    0 27
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Lip 2014 10:20
    shadow0013
    Poziom 34  

    Może byś sprawdził jak działa chłodzenie, zanim wpakujesz się w dodatkowe koszty. Jak ogrzewanie podłogowe jest zrobione i zaprojektowane dobrze to klimatyzacja na parę dni w roku nie jest Ci potrzebna (funkcja chłodzenia powinna wystarczyć).

    0
  • #3 02 Lip 2014 13:56
    JohnCTN
    Poziom 17  

    A to chłodzenie jest z podłogówki? więc u mnie nie zadziała bo latem nie mam wody w CO :) Mieszkam w bloku i woda latem jest spuszczana z instalacji CO.

    Myślałem, ze sterownik SALUS ERT-50UP może sterować ogrzewaniem podłogowym i osobno systemem klimatyzacji.

    0
  • #4 03 Lip 2014 11:09
    JohnCTN
    Poziom 17  

    dołączę schemat rozmieszczenia mieszkania aby naświetlić obraz i schemat do projektu klimatyzacji.

    Sypialnia (5m x 2,2m = 15m2) (kolor błękitny)
    Salon (4,8m x 4,4m = 21,12m2) (kolor fioletowy)

    W przedpokoju nad wejściem do mieszkania mam komin wentylacyjny którym mogę przeprowadzić przewody do klimatyzacji z wyjściem na dach gdzie mogę zamontować jednostkę centralną (mieszkam ma ostatnim 4 piętrze - długość przewodów z dachu do wyjścia z kanału wynosi około 2m).

    Może ktoś doradzi, co potrzebuje?
    jaką potrzebuje moc klimatyzacji, czy zainstalować 2 jednostki wewnętrzne czy może instalacje kanałową (jestem na etapie robienia szkieletu podwieszanych sufitów więc można by zrobić kanały - tylko to chyba jest dość drogie :( )

    proszę podać mi jakieś propozycje. Klimatyzacja - Instalacja Klimatyzacji w mieszkaniu 60m2

    0
  • #5 05 Lip 2014 17:04
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Naprawdę nikt nie wie jakie urządzenia można zainstalować w takim mieszkaniu ?

    0
  • #7 05 Lip 2014 17:33
    JohnCTN
    Poziom 17  

    A zabudowa to cos skomplikowanego ? nie można tego zrobić we własnym zakresie? Tak się składa, ze mam dostęp do lasera tnącego i do zaginarki, bez najmniejszego problemu mogę wykonać dowolnej wielkości kanały i sobie doprowadzić do pokojów i wyprowadzić jakimiś kratkami w suficie. Tylko czy można kanały zrobić we własnym zakresie ?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #9 05 Lip 2014 21:42
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Dobrze, a może mi ktoś powiedzieć czym różni się instalacja multisplit, która kosztuje minimum 5000 zł od dwóch osobnych zestawów klimatyzacji w cenie około 1500 zł / szt ?
    Jednostki zewnętrzne chcę zamontować na dachu tak więc czy zamontuje jedna czy dwie to żadna różnica. więc może różnica jest w kosztach eksploatacji ?
    A jeżeli w kosztach eksploatacji to o jakich kosztach mówimy ?

    A ktoś może mi powiedzieć czy warto kupić coś takiego?

    Jednostka zewnętrzna DAIKIN - 4mks75f2v1b (multisplit)
    Jednostki wewnętrzne DAKIN - fdks35cvmb.

    Jednostka na czynnik chłodniczy R410A

    0
  • #10 07 Lip 2014 11:06
    JohnCTN
    Poziom 17  

    A jeszcze mam jedno pytanie, czy warto kupować klimatyzacje z funkcja grzania ?
    Jak to działa ?

    0
  • #11 14 Lip 2014 08:08
    JohnCTN
    Poziom 17  

    hmmm, ciężko się tutaj czegoś dowiedzieć :D

    wiec może zadam pytanie w ten sposób :D

    mogę kupić używany zestaw klimatyzacji kanałowej:
    instalacja z 2008 roku na czynnik R410a bez funkcji grzania - na tej funkcji mi nie zależy w sumie :)

    Jednostka zewnętrzna DAIKIN - 4mks75f2v1b (multisplit)
    Jednostki wewnętrzne DAKIN - fdks35cvmb. 3 szt.

    lub nowy zestaw na allegro firmy ARTEL:

    Klimatyzator ścienny
    DUAL ON/OFF
    ARTEL SKM12RL
    ( 3,35/ 3,85 KW)
    CHŁODZENIE/GRZANIE

    dodam, ze cena obydwóch zestawów jest bardzo zbliżona i wynosi pomiędzy 3200-4000zl

    co wybrać?

    0
  • #12 15 Lip 2014 10:55
    Zbig30
    Poziom 14  

    kanałówka = mina - nie wiadomo w jakim stanie technicznym i higienicznym jest,
    Artel - nic pewnego,
    Daikin - markowa klima.

    Sam to chcesz zakładać?

    Dodano po 4 [minuty]:

    aha , jeśli Daikin jest używany to brać jedynie z pewnego źródła. Najlepiej niech założy ten co sprzedaje i da jakąś gwarancję.

    0
  • #13 18 Lip 2014 20:58
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Kupiłem w końcu Gree z dwoma jednostkami wewnętrznymi po 3.5kW, dostałem 6 miesięczną gwarancje na sprzęt od firmy , która mi sprzedała i będzie mi montować zestaw.

    Dokładnie kupiłem cos takiego: GWHN24DBNK3A1A.

    0
  • #15 06 Sie 2014 00:29
    JohnCTN
    Poziom 17  

    kupiłem używany, ale na gwarancji, firma, która mi uruchomi zestaw daje 6 miesięczną gwarancje.

    Ja natomiast muszę zrobić mocowanie jednostki zewnętrznej wraz z doprowadzeniem przewodów i rurek. Ponieważ nie mogę niczego stawiać bezpośrednio na dachu i nie mogę nigdzie wiercić otworów na kołki , postanowiłem zrobić w całości stelaż ze stali (blachy 5-6mm, profile i etc.) całość muszę zamontować na maszcie o średnicy około 90mm. w tym samym maszcie mogę doprowadzić rury i przewody do jednostek wewnętrznych, długość rurek około 150 cm do mojego sufitu i od sufitu w przedpokoju gdzie będą rury wchodzić do mieszkania musze poprowadzić rury do 2 pokoi: jeden pokój to około 2mb dodatkowo , natomiast drugi pokój troszkę dalej wiec będzie około 7mb.

    Mam na razie tylko pytanie czy mogę zamontować w ten sposób jednostkę zewn. jak to zademonstrowałem na zdjęciu. dodam, ze wiatrak zasysający powietrze z chłodnicy jest od strony zachodniej, natomiast chłodnicę którą widać na zdjęciu jest od strony wschodniej. od strony południowej (czyli od strony masztu miałbym wtedy wszystkie przyłącza. jednostka zewn. byłaby oddalona od komina około 10cm, natomiast wentylator już będzie po za obrębem komina. Czy tak mogę zrobić ten uchwyt do jednostki zewn. i czy tak może stać jednostka zewnętrzna?

    0
  • #16 07 Sie 2014 09:27
    monterod2002
    Poziom 2  

    A zastawiałeś się nad płytami chodnikowymi 50 cm x 50 cm? Położyć dwie koło siebie i w nich nawiercić po dwa otwory by zamontować do nich jednostkę zewnętrzną czyli skraplacz. Kupujesz tuleje kotwiące np. 10 mm do nich pręt gwintowany 8 mm
    montujesz regulujesz za małe pieniążki.
    Jeżeli chodzi o kierunek w jaka ma być zwrócony kierunek przepływu powietrza ze skraplacza to bym się nie martwił byle nie dmuchał do kanałów wentylacyjnych bezpośrednio.

    0
  • #17 08 Sie 2014 11:11
    JohnCTN
    Poziom 17  

    nie mogę niczego stawiać na dach tak więc muszę zrobić uchwyt z jakąś podstawą, która przykręcę do tej rury. gdzieś na necie tez czytałem bodajże w instrukcji montażu, że powinno się zrobić jakiś daszek nad jednostką zewnętrzną, osobiście nigdzie nie widziałem takich osłon przed śniegiem/słońcem jednostek zewnętrznych, wiec pytanie potrzebny jest taki daszek ?

    0
  • #18 08 Sie 2014 11:37
    Zbig30
    Poziom 14  

    Podstawowa sprawa - czy rura wytrzyma - jednostka wazy 40-50 kg. Montaż tak jak na zdjęciu żeby strona ze sprężarką była blisko masztu. W przeciwnym razie moment zginający będzie duży. daszek olej. jeśli będzie używana zima a dach ma tendencje do zaśnieżania to odstęp od dachu większy. Zapytaj czy możesz powiesić na kominie ale bez wiercenia pod uchwyt, bez opaski tylko zawiesić na hakach typu "kwadratowe S" z odpowiedniego płaskownika, którego góra wchodziłaby w otwór wentylacyjny kominka.

    0
  • #19 08 Sie 2014 12:11
    JohnCTN
    Poziom 17  

    kominy są nowo postawione i gdybym ich faktycznie nie uszkodził to być może bym mógł zawiesić na takich hakach. Natomiast odnośnie rury to rura ma średnice 90mm z grubością ścianki 5mm wiec w środku mam 80mm i tą rurą chcę przeprowadzić przewody i rury w otulinie. Montaż jednostki zewn. będzie cięższą strona skierowaną do rury gdyż tam są wszelkie przyłącza. Rura raczej powinna wytrzymać ciężar 65kg.

    Mam tez dodatkowy problem, otóż jednostka zewn. tak jak pisałem wyżej , waży 65kg, ma wymiary 950x340x690mm a właz na dach ma wymiar 650x650 raczej nie uda mi się w żaden sposób wnieść jednostkę zewn. , bo pewnie nie dźwig, chociaż widziałem jak dźwigiem podnosili klimatyzatory ale to były duże przemysłowe olbrzymy i były stawiane na centrum handlowym. Myślalem aby jakoś na linach wciągnąć z balkonu ostatniego pietra, ale to jednak 65kg a balkony nie są wysunięte po za budynek tylko są to balkony wnękowe, Jak w takich wypadkach sobie radzicie?

    0
  • #20 08 Sie 2014 12:32
    Zbig30
    Poziom 14  

    Jednostkę bokiem próbuj. Może da się zdemontować obrzeża włazu, pokrywa jednostki to tez parę mm ... Przy wciąganiu trzeba się zabezpieczyć. Znajdź najbliższe okno od dachu, ostrożnie z elewacją, 2x silne chłopa :)

    0
  • #21 08 Sie 2014 13:29
    monterod2002
    Poziom 2  

    Rura powinna wytrzymać pod warunkiem że nie jest żeliwna. Pamiętaj że jed. zewn. jest z jednej strony cięższa od strony przyłączy. Jeżeli chcesz przez rurę prowadzić rury chłodnicze i kable to na koniec radze dać dwa kolana 67 stopni kanalizacyjne wtedy prosto i skutecznie zabezpieczysz rurę przed deszczem, oczywiście na koniec po uruchomieniu uszczelnij pianą.
    Tak się zastanawiam czemu nie zamontujesz tej jed. zew. na balkonie? Przykładowo na barierce.

    0
  • #22 08 Sie 2014 20:55
    JohnCTN
    Poziom 17  

    ponieważ nie chce niczego na balkonie

    0
  • #23 18 Sie 2014 00:40
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Oki mam pytanie odnośnie umiejscowienia jednostek wewnętrznych, chciałbym aby były zamontowane jak na poniższym przykładzie. Natomiast nie wiem jak rozwiązać kwestie odprowadzenia skroplin z jednostek wewnętrznych, może mi ktoś coś doradzić ?

    Klimatyzacja - Instalacja Klimatyzacji w mieszkaniu 60m2

    0
  • #24 21 Wrz 2014 14:51
    JohnCTN
    Poziom 17  

    oki zrobiłem to co mogłem zrobić, efekt końcowy na zdjęciach. teraz zastanawiam się nad rurkami na skropliny i ułożeniem rur miedzianych.

    Rurki na skropliny chcę pociągnąć w ścianach do samej podłogi i w podłodze doprowadzić do łazienki gdzie po zastosowaniu małego "sufonu" wprowadzić do rury kanalizacyjnej. Czy tak można zrobić ? myślę ze system grawitacyjny powinien zadziałać bez problemu nawet jak po podłodze będzie odcinek około 2 -2.5m.

    Klimatyzacja - Instalacja Klimatyzacji w mieszkaniu 60m2 Klimatyzacja - Instalacja Klimatyzacji w mieszkaniu 60m2 Klimatyzacja - Instalacja Klimatyzacji w mieszkaniu 60m2 Klimatyzacja - Instalacja Klimatyzacji w mieszkaniu 60m2


    Teraz się zastanawiam jak włożyć rury miedziane w otulinie do rury, którą widać na zdjęciu ? I jeżeli nie widzę problemu w rurce 1/4cala - jest dość elastyczna, to jednak rura 1/2 calowa jest jednak dość sztywna. rura ma średnice wewnętrzną 80mm 4 rurki w otulinie spokojnie się zmieszczą i jeszcze jest sporo miejsca na różne przewody. rura ma długość zaledwie 140cm. boje się ze może być problem w jej wyginaniu i ponownym prostowaniu. Jak takie rzeczy wykonujecie ?

    0
  • #25 02 Paź 2014 23:34
    JohnCTN
    Poziom 17  

    witam ponownie, mam pytanie, odnośnie układania rurek do klimatyzacji.
    Udało mi się włożyć w rurę 2 rury 1/2 cala i 2 rury 1/4 cala, niestety nie mam pewności czy rurki gdzieś się nie "przegięły". Pytanie mam następujące:

    Czy jeżeli rurka się gdzieś "przegięła" a następnie została naprostowana to czy instalacja klimatyzacji będzie działać? jakie jest prawdopodobieństwo, że przegięcie rurki podczas wkładania nie spowodowało, ze rurka mogła pęknąć ?
    Podejrzewam, że szczelność można sprawdzić, ale co zrobić jeżeli rurka będzie uszkodzona, można te rurki lutować, łączyć ?

    pozdrawiam

    JohnCTN

    0
  • #26 03 Paź 2014 09:27
    Chris_W
    Poziom 37  

    Stosuje się sprężyny ochronne w newralgicnych punktach gięcia - nasuwa się taką spręzynę na "gołą" rurkę i gnie rurkę - sprężyna uniemozliwia zmianę przekroju rurki podczas gięcia (ta zawsze pozostaje okrągła nawet na łuku).
    Można wyczuć palcami przez izolację czy rurka uległa zniekształceniu, albo nożem naciąć izolację wzdłuż i sprawdzić wzrokowo. Rurka raczej nie pęknie przy zginaniu ale może się zniekształcić i blokować przepływ, bardzo cięzko jest ją potem przywrócić do prawidłowego okrągłego przekroju (praktycznie niemożliwe), czasami udaje się ją nieco "poprawić" aby "jako tako" była drożna.
    Rurki można lutować lutem twardym. Są również zaciski łączeniowe do rur (wymagają roztłaczania końcówe rur).

    0
  • #27 04 Paź 2014 14:55
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Wpadłem na taki pomysł, że zdjąłem izolację z rurek , które mam w mieszkaniu, aby sprawdzić czy gdzieś nie przegiąłem przeprowadzając rurki przez rurą w dachu, a ponieważ rurki miedziane wprowadzałem od dachu to rury które są w domu musiały przejść w całości prze załamanie 90 stopni na końcu rury w mieszkaniu. Ku mojemu zdziwieniu nigdzie nie "przełamałem rurek", a rurki mam dość długie ponieważ jeden komplet (1/4 cala i 1/2 cala) w samym mieszkaniu to 7mb i drugi komplet to 3mb. Zakładając, ze w sumie kupiłem po 30mb rur to w samym mieszkaniu mam 20mb i nie ma przełamania , mogę więc wnioskować ze na prostej rurze od dachu do mieszkania nie mogły się przegiąć lub jest to mało prawdopodobne. Jedynym najbardziej newralgicznym punktem jest wyjście rurek z rury na dachu i wygięcie je do dołu o 180 stopni aby podłączyć do samej jednostki zewnętrznej. tutaj akurat wszystko widzę i też jest wszystko OK.

    Natomiast mam 2 fajny pomysł, może komuś się przyda. Rurki maja swoja średnicę wewnętrzną w takim razie można by przed skręceniem instalacji sprawdzić ich drożność, przepychając pod ciśnieniem jakiś koralik lub kulkę stalową od łożyska, jeżeli kulka przeleci przez dana rurkę to oznacza to że rurka jest drożna. Można nawet za pomocą takiej kulki stalowej ewentualnie udrożnić rurkę która się "przegięła" - myślę, że pomysł można by przetestować.

    Co myślicie o takim sposobie sprawdzenia drożności rurek ?

    0
  • #28 05 Paź 2014 10:42
    Chris_W
    Poziom 37  

    Wolałbym nie sprawdzać taką kulką, na łukach występują minimalne zwężenia i tam może się ona zablokować - chyba ze zostawimy jakiś sensowny luz tej kulki w przekroju rurki. W naprostowanie przegiętej rurki taką kuleczką za bardzo nie wierze, ale to wymaga zrobienia doświadczenia i potwierdzenia skuteczności.

    0