Witam,
mam problem z Megane 1.6 kat, rocznik 1996. W czasie jazdy zgasł mi silnik, wrażenie jakby po prostu zabrakło benzyny lub nagle został odcięty zapłon. Rozpędzony dojechałem do parkingu i próbowałem odpalić. Niestety bez skutku, wszystkie kontrolki włączają się normalnie, żadnych alarmujących cokolwiek. Rozrusznik się kręci ale nie odpala - dolałem benzyny żeby wykluczyć, że to przez jej brak. Otworzyłem maskę, sprawdziłem świece, wyglądają dobrze ale w żadnej nie ma iskry.
Potem zobaczyłem dwie rzeczy - po pierwsze przepalony bezpiecznik w puszcze na bezpieczniki po maską (nad lewym nadkolem). W środku były 4 bezpieczniki i jeden przekaźnik (taka kostka). Bezpieczniki są ponumerowane więc wiem, że przepalił się numer 2. Po zmianie na nowy i ponownej próbie odpalenia nowy też się przepalił. Do czego służy ten bezpiecznik? Pompa paliwowa? Jak to sprawdzić?
Drugą rzeczą jaką zauważyłem to urwany kabel od kondensatora przy cewkach. Czy ten kondensator jest niezbędny do odpalania motoru czy to tylko do tłumienia jakichś zakłóceń ?
Czy macie jakieś pomysły gdzie powinienem szukać źródła tej awarii? Co sprawdzić? Czy ten kondensator może być przyczyną braku iskry (lub przepalenia bezpiecznika a to przyczyną braku iskry) ?
Proszę o pomoc i wszelakie rady.
Pozdrawiam
mam problem z Megane 1.6 kat, rocznik 1996. W czasie jazdy zgasł mi silnik, wrażenie jakby po prostu zabrakło benzyny lub nagle został odcięty zapłon. Rozpędzony dojechałem do parkingu i próbowałem odpalić. Niestety bez skutku, wszystkie kontrolki włączają się normalnie, żadnych alarmujących cokolwiek. Rozrusznik się kręci ale nie odpala - dolałem benzyny żeby wykluczyć, że to przez jej brak. Otworzyłem maskę, sprawdziłem świece, wyglądają dobrze ale w żadnej nie ma iskry.
Potem zobaczyłem dwie rzeczy - po pierwsze przepalony bezpiecznik w puszcze na bezpieczniki po maską (nad lewym nadkolem). W środku były 4 bezpieczniki i jeden przekaźnik (taka kostka). Bezpieczniki są ponumerowane więc wiem, że przepalił się numer 2. Po zmianie na nowy i ponownej próbie odpalenia nowy też się przepalił. Do czego służy ten bezpiecznik? Pompa paliwowa? Jak to sprawdzić?
Drugą rzeczą jaką zauważyłem to urwany kabel od kondensatora przy cewkach. Czy ten kondensator jest niezbędny do odpalania motoru czy to tylko do tłumienia jakichś zakłóceń ?
Czy macie jakieś pomysły gdzie powinienem szukać źródła tej awarii? Co sprawdzić? Czy ten kondensator może być przyczyną braku iskry (lub przepalenia bezpiecznika a to przyczyną braku iskry) ?
Proszę o pomoc i wszelakie rady.
Pozdrawiam