Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1996 - brak iskry, pali bezpicznik 7.5A pod maską

rysik07 02 Jul 2014 15:58 8049 21
  • #1
    rysik07
    Level 11  
    Witam,

    mam problem z Megane 1.6 kat, rocznik 1996. W czasie jazdy zgasł mi silnik, wrażenie jakby po prostu zabrakło benzyny lub nagle został odcięty zapłon. Rozpędzony dojechałem do parkingu i próbowałem odpalić. Niestety bez skutku, wszystkie kontrolki włączają się normalnie, żadnych alarmujących cokolwiek. Rozrusznik się kręci ale nie odpala - dolałem benzyny żeby wykluczyć, że to przez jej brak. Otworzyłem maskę, sprawdziłem świece, wyglądają dobrze ale w żadnej nie ma iskry.
    Potem zobaczyłem dwie rzeczy - po pierwsze przepalony bezpiecznik w puszcze na bezpieczniki po maską (nad lewym nadkolem). W środku były 4 bezpieczniki i jeden przekaźnik (taka kostka). Bezpieczniki są ponumerowane więc wiem, że przepalił się numer 2. Po zmianie na nowy i ponownej próbie odpalenia nowy też się przepalił. Do czego służy ten bezpiecznik? Pompa paliwowa? Jak to sprawdzić?

    Drugą rzeczą jaką zauważyłem to urwany kabel od kondensatora przy cewkach. Czy ten kondensator jest niezbędny do odpalania motoru czy to tylko do tłumienia jakichś zakłóceń ?

    Czy macie jakieś pomysły gdzie powinienem szukać źródła tej awarii? Co sprawdzić? Czy ten kondensator może być przyczyną braku iskry (lub przepalenia bezpiecznika a to przyczyną braku iskry) ?

    Proszę o pomoc i wszelakie rady.

    Pozdrawiam
  • #2
    rnb_bolii
    Level 39  
    A wyłącznik uderzeniowy wciśnięty...
  • #3
    rysik07
    Level 11  
    Tak, znalazłem gdzieś info o tym wyłączniku, jest wciśnięty i praktycznie nieruchomy. Ale jego wyskoczenie mogło by być przyczyną spalania bezpiecznika ?
  • #6
    Erwin123
    Level 26  
    Skoro pali bezpieczniki znaczy ze masz zwarcie w obwodzie , miernik schemat i szukaj tu nikt nie wywróży .
  • #7
    rysik07
    Level 11  
    rnb_bolii wrote:
    http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1390935150__dsc09941f.jpg
    Czy to ta skrzyneczka? Tam opis.


    U mnie wygląda inaczej, ma inny kształt i inaczej umiejscowione bezpiczeniki. Ale oznaczenia się zgadzają więc być może jest to ta sama 2 co u mnie.

    "Zasilania po włączeniu zapłonu elektronicznego urządzenia sterującego systemu sterowania silnika, uzwojeń czujników i elektrozaworów za pośrednictwem przekaźnika pompy paliwa" - czyli, że co? :)
  • Helpful post
    #8
    grala1
    VAG group specialist
    Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa.
    Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Z moich informacji wynika że bezpiecznik ten zasila sterownik silnika, cewki i cewkę przekaźnika pompy paliwa poprzez wyłącznik uderzeniowy.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    genek1000 wrote:
    Z moich informacji wynika że bezpiecznik ten zasila sterownik silnika, cewki i cewkę przekaźnika pompy paliwa poprzez wyłącznik uderzeniowy.

    Dokładnie jak piszesz, zasilanie po zapłonie. Bydło w instalacji i wali bezpiecznik, normalka po tylu latach.
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    To pokaż te informację bo moim zdaniem cewki nie są zasilane z przekaźnika pompy.
    Co wedle Ciebie zasila grzałkę sondy i zawór EVAP?
  • #13
    rysik07
    Level 11  
    genek1000 wrote:
    Z moich informacji wynika że bezpiecznik ten zasila sterownik silnika, cewki i cewkę przekaźnika pompy paliwa poprzez wyłącznik uderzeniowy.


    Ok, czyli ten kondensator to tylko taki "bajer" ?

    Chodzi mi o coś takiego jak tu:

    Link

    jest montowany przy cewkach, po stronie pasażera.
  • #14
    rnb_bolii
    Level 39  
    To kondensator przeciwzakłóceniowy.
  • #15
    rysik07
    Level 11  
    Wiem, wiem. Ale czy jego brak powoduje problemy z odpaleniem, zwarciem i inne odpisane przeze mnie czy tylko na przykład nierówną pracę silnika ?
  • #16
    rnb_bolii
    Level 39  
    Jego brak nie powoduje problemów z odpaleniem. Czy zwarcie robi? Sprawdź odłączając go. Bierz się do roboty z tym zwarciem, bo się rozpiszemy na śmierć...
  • #17
    milejow
    Level 43  
    grala1 wrote:
    Co wedle Ciebie zasila grzałkę sondy i zawór EVAP?

    Przekaźnik ECM (na zielono)
    Zasilanie z konfliktowego bezpiecznika (na czerwono) Renault Megane 1996 - brak iskry, pali bezpicznik 7.5A pod maską
  • #18
    rysik07
    Level 11  
    Odłączałem kolejne urządzenia. Zacząłem od pompy paliwa. Bezpiecznik dalej palony. Odłączyłem cewki i przestał palić bezpiecznik więc następnym ruchem będzie wymiana cewek.
  • #20
    Ture11
    Level 38  
    Bezpiecznik przepala się dopiero po przekręceniu stacyjki na rozrusznik, prawda? (to wyklucza zwarcie w pompie, ale autor już to zdiagnozował)

    Gdyby w cewce było zwarcie to nie widzę powodów, dla których nie wyskoczyłby bezpiecznik.

    Ale, niestety, podobną sytuację miałem w Polonezie na Abimexie - zwarł się tranzystor mocy w komputerze i po podaniu zasilania prądem stałym na cewki - wiadomo, bezpiecznik leciał, bo cewka dla prądu stałego jest zwarciem.
    Jeśli u kolegi objawy są podobne, być może do wymiany będzie ten biedny Fenix czy jak on tam się zwie (sterownik silnika). To pesymistyczny i rzadki zapewne scenariusz :-)
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ture11 wrote:
    To pesymistyczny i rzadki zapewne scenariusz
    Ani pesymistyczny, ani rzadki. A Kolega niech cewkę wypnie, w to miejsce żarówka 21W i będziemy wiedzieli. Jak świeci światłem ciągłym, zwarcie w wiązce lub sterownik. Zamiast bezpiecznika, lepiej do testów wsadzić żarówkę H4. Nie będzie problemu z wymianami bezpiecznika po każdym teście.
  • #22
    rysik07
    Level 11  
    A już miałem zamawiać cewki ale po przeczytaniu waszych postów zrobię jeszcze test z żarówką. Dzięki.

    Te żarówkę to po prostu przyłożyć do tego łącza gdzie są cewki? Czy jakieś druty zabrać ze sobą jak będę szedł do auta?

    Zrobiłem jeszcze jeden test, zdjąłem złącze z jednej cewki, zakręciłem silnikiem, coś jakby chciał odpalić. Bezpiecznik wytrzymał kilka obrotów rozrusznikiem ale po piątym czy szóstym razem znowu go wywaliło. Czyli albo obie cewki albo coś przed nimi, tak?