Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

focus 1.8 tdci - na zimnym silniku dusi się, przerywa, wyłącza

ad86x 02 Jul 2014 16:40 7326 14
  • #1
    ad86x
    Level 8  
    Witam
    Posiadam Forda Focusa mk1 tdci 100KM 2003r. Mój problem polega na tym że jak odpalę samochód to przerywa, dusi się do momentu aż się rozgrzeje. Ogólnie jak jechałem na zimnym silniku to szarpał i gasł, po przejechaniu powiedzmy kilometra już wszystko chodzi normalnie. Czy czujnik temperatury może współpracuje ze sterownikiem pompy ?? Byłem już u 3 mechaników i wymieniali mi czujnik położenia wałka rozrządu, filtr paliwa, przeczyszczone styki w kostkach i dalej to samo. Jesienią jeszcze wymieniłem rozrusznik bo coś ciężko odpalał.
  • #2
    jokerro
    Level 34  
    Masz problem na układzie paliwowym.Zrob diagnoze.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    ad86x
    Level 8  
    Odłączyłem przewód podciśnienia EGR i się przejechałem. Z początku wydawało mi się że jest lepiej ale jednak nic z tego. Może zaślepienie EGRa coś pomoże ?? Układ paliwowy hmm zlecę diagnostykę w przyszłym tygodniu. Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś propozycje to proszę pisać.
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    ad86x wrote:
    Może zaślepienie EGRa coś pomoże ??


    Bzdurka. Wiesz chociaż kiedy zaślepienie EGR może być skuteczne ?

    ad86x wrote:
    Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś propozycje to proszę pisać.


    Diagnoza z oceną parametrów , próba przelewowa do zrobienia
  • #6
    ad86x
    Level 8  
    Próba przelewowa zrobiona, 4 wtrysk trochę lał, oddałem do regeneracji. Wczoraj przyjechałem od mechanika i było OK - może dlatego że auto było nagrzane od słońca. Dzisiaj rano jechałem do pracy i te same objawy - zgasł mi i trochę szarpał. Może sterownik pompy coś szwankuje ?? proszę o pomoc
  • #7
    Sheeniva
    Level 12  
    Kiedy zmieniałeś filtry oprócz tego od paliwa?
  • #8
    ad86x
    Level 8  
    wszystkie filtry były wymienione rok temu ( paliwa, powietrza, oleju ). Tylko filtr paliwa dodatkowo wymieniłem w tym roku.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    ad86x
    Level 8  
    włączyłem ostatnio serwis test. Na zimnym silniku wskazuje mi temperaturę cieczy chłodzącej 75C a na cylindrach 20C. Załączam film - silnik nie był uruchamiany wcześniej.





    Pewnie ten czujnik jest do wymiany.
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    Tak napisałeś że nie idzie się połapać.
    Jeżeli przy zimnym silniku sterownik silnika widzi że silnik jest zimny a licznik że jest 75 to nie jest przyczyną Twoich problemów.
    Jeżeli jest odwrotnie (licznik pokazuje 20 a sterownik silnika 75) to musisz wymienić czujnik temperatury dla silnika (nie dla licznika). Przez to znikają objawy jak się nagrzeje bo temperatury są zbliżone.
  • #13
    ad86x
    Level 8  
    W tym silniku są 2 czujniki temperatury. Jeden temperatury cieczy chłodzącej a drugi temperatury głowicy cylindrów CHT. Godzinkę temu się przejechałem i czujnik temp. głowicy cylindrów pokazuje raczej dobrze - na zimnym 20C i płynnie rośnie do ok 80C a ten drugi na zimnym pokazuje 75C i rośnie do 295C przeskakując o różne wartości np. z 155C przeskoczył na 230C
  • #14
    mjprzem
    Level 10  
    niema 2 czujnikow, jest tylko jeden czujnik CHT, a moga byc 2 wartosci-teoretyczna glowicy cylindrow i realna temp. silnika i zapewne jest cos takiego.

    i uwaga jak czujnik temp. nie dziala to wlaczaja sie wentylatory chlodnicy-ale wskazowka nadal powinna pokazywac wartosci domyslne ze sterownika ktory sam teoretycznie oblicza dla prawidlowej pracy silnika jego temperature.
  • #15
    ad86x
    Level 8  
    autko sprzedane... problemu nie wykryto